روايات رومانسيهروايات كاملةرواية احببت ذلك المغرور

رواية احببت ذلك المغرور الفصل الثامن

واول ما قفل ما روح حصل حادثه بالعربيه ونقلو سليم للمستشفي بسرعه
عند.روح
روح:سليم اتاخر اوى يجدو دة قالي خمس.قائق وهيوصل
الجد:متقلقيش يبنتي الغايب حجتو معاه اي يروح حبتيه وضحك 😂
روح بكسوف:يوة بقا يجدو استني بقا سليم بيرن شكلو وصل
روح:الو يسليم انت فين كل دة اتاخرنا علي المحاضرات
شخص غريب بيرد علي روح:حضرتك صاحب الرقم عمل حادثه ونقلناه المستشفي وكان اخر رقم مكلمو حضرتك
روح بصدمه:سليم هو كويس طب مستشفي اي
الشخص: متقلقيش حضرتك اصابات خفيفه
روح بعياط:اسم المستشفي اي بسرعه
الشخص :مستشفي……….
الجد:في اي يبنتي سليم مالو ومستشفي اي
روح بصدمه وعياط:سليم عمل حدثه ونقلوة المستشفي
الجد:اي حدثه انا هلبس ونروح بسرعه
ووصلو المستشفي عند سليم
روح سئالت الممرضين عند سليم وعرفت مكان الغرفه
روح وجدها دخلو لسليم وكان نايم ودراعو مكسور وشويه اصابات خفيفه في وشو
روح بعياط:شايف يجدو كل ما اتعلق بحد يمشي ويسبني ويعمل حادثه انا خايفه اوى يجدو
الجد:بطلي عياط يروح سليم هيبقاكويس باذن الله انا هروح اشوف الدكتور اعرف منو حالتو اي
روح؛ماشي يجدو
وخرج الجد وروح قعدت جمب سليم وبتعيط :كدة يسليم اول ما بداءت اتعلق بيك كنت هتسبني وتمشي
سليم كان سامع كل حاجه وفرحان جدا انو سمعها بتقول ان هي بتحبو بس بيعاند مع نفسو وبيقول لا كلهم زي بعض قلبو :طب خطبتها وهتتجوزها ليه عقلو:لا انا خطبتها عشان عشاننن
قلبو:مفيش مبرر صح
وتعب سليم من الحوار دة وصحي في الاخر:
روح:
سليم بوجع:الله يسلمك بس دراعي وجعني اوى
 
روح:دراعك اتكسر من الحادثه وشويه خدوش بسيطه في وشك
سليم:هخرج امتا من هنا
روح:جدو راح يسئال الدكتور عن حالتك وهتخرج امتا
سليم بعصبيه:انا هخرج دلوقتي مش دكتور اللي يتحكم فيا
روح بقلق من عصبيه سليم :مينفعش تخرج انهارة انت دكتور وعارف
سليم:انتي مالك هخرج بردو
دخل الجد:حمدلله على السلامة يا سليم يبني خوفتني عليك
سليم:الله يسلمك يجدى الدكتور قالك اي وهخرج امتا
روح :شايف يجدو سليم عاوز يخرج دلوقتي
الجد:لا يبني انت تعبان بكرة او بعدو
سليم:مش بحب.قعدة المستشفيات دى
الجد:اهدي يبني بكرة تخرج
 
 
ودخل الدكتور غرفه سليم
ال دكتور:اخبارك اي يا دكتور سليم بقيت احسن دلوقتي
سليم:انا كويس وعاوز اخرج دلوقتي
ال دكتور:اهد يا سليم انت دكتوروعارف ان مينفعش تخرج انهاردة لسه في تحاليل واشعه الاول
سليم :اعملها دلوقتي وهروح البيت هعمل كل اللي تقولي عليه
ال دكتور بنفاذ صبر :خلاص يسليم هتخرج وعلي مسئوليتك
وخرج ال دكتور وكتب لسليم علي خروج
 
 
سليم وروح والجد وصلو عند بيت سليم
روح:هدخل اعمل اكل خفيف عشان العلاج
سليم: متتعبيش نفسك انا هتصرف
روح:هتتصرف اي بس وانت متكسر كدة😂
الجد:مفيش تعب يبني وبعدين عشان تتعود علي اكلها انا مش مسئول اهو من دلوقتي
وضحكو كلهم
روح في المطبخ بتجهز الاكل وسرحانه في سليم
 
 
روح لنفسها ياترة بيحبني ولا عشان الفلوس بس هو لو عشان الفلوس كان اجبرني.اسددها من الاول ومن غير جواز ومسئوليه لا بس دة اتعصب عليا وترجع في كلمها لا بس كان تعبان فا غصب عنو وقطع سرحنها صوت تلفونها،وكانت سارة
سارة:كدة يا روح.يا ندله مش تسئالي عليا وكمان متجيش انتي ودكتور سليم
روح:براحه يبتي في اي شوية شوية عليا سليم عمل حادثه ولسه راجعين من المستشفي ومش عارفين هيخف امتا
سارة :يالهوى حادثه اي وهو كويس طيب
 
 
روح:هو احسن من الاول بس رجلو إلي مكسورة وشوية خدوش في وشو
سارة:الف سلامة على وسلميلي عليه جدا
روح:الله يسلمك يحبيبتي هسيبك عشان الاكل جهز
سارة:ماشي يحبيبتي سلام
قفلت روح مع سارة وجهزت الاكل
 
وكان الجد في الصالة ومستني روح
روح:جدو هدخل الاكل لسليم
الجد:ماشي يبنتي
حبطت روح علي اوضه سليم وكان نايم
روح:سليم سليم الاكل جهز يلا اصحي
سليم بنعاس:صحيت اهو تسلم ايدك تعبتي نفسك
روح :تعب اي بس مفيش تعب ولا حاجه
سليم بخبث:قربي الصنيه ومثل التعب
وروح لسه بتقرب الصنيه طبع قبله علي خدها
روح بعدت بسرعه اي اللي عملتو دة
سليم بضحك،:اي اللي عملتو
روح بعصبيه :انت مش عارف اي يعني
ولسه هتكمل رن جرس الباب وكان

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
نبضات قلب الأسد الفتاة والشخابيط