رواية جنة صقر الحلقه 17
صعدت جنة للغرفة ولكن لم تجد صقر علي فراشه وجدته يخرج من الحمام والمنشفه حول خصره وشعره مبلل وشكله وسيم جدا
جنة بكسوف: اسفه وكادت ان تخرج ولكن امسك صقر ذراعها وحاوط يده حول خصرها
جنة : ممكن تبعد وكانت متوترة
صقر وهو بيقرب وهي ترجع لورا لحد ما خبطت في الجدار
صقر مركز في عيونها : فين البدلة الرصاصي
جنة بتوهان: بدلة اي
صقر وهو لسه مركز في عيونها : البدلة الرصاصي ي جنة
جنة بعدم تركيز : أنت حلو اوي
صقر ضحك بصوت عالي فاقت جنة لما قالت وخبطته بيديها الصغيرة علي صدره العالي أشعلت نار قلب صقر وبقي يتنفس بصعوبه
جنة : ابعد ي صقر
صقر : محتاج قربك مني
ومال وغمض عيونه وحط جبهته علي جبهتها
وأكمل حاسس إن حياتي بقت أحسن من الاول بوجودك ي جنة
جنة وهي تنظر له وقربه لها وجبهته علي جبهتها
جنة : انا مبسوطة بتغيرك دا
صقر وهو مغمض عنيه: أتمني وجودك دا يفضل
جنة : هفضل جمبك لحد ما تتغير
صقر وهو بيفتح عيونه: لحد ما أتغير بس؟؟
جنة : الفطار تحت ويلا عشان نفطر
وخرجت جنة ووجها أحمر وتتنفس بصعوبه كذلك صقر
بقلمي مروة موسي
نزلت وبعد فترة نزل صقر وهو ينظر لها ولوجهها الأحمر
وفاء: يلا نفطر ي ولاد
جنة وصقر: يلا
وفاء: افتح بقك ي صقر يلا وانتي كمان ي جنة كانت وفاء تطعمهم بيديها
وأكملوا في جو بهجة وسعادة
وفاء لجنة : شيدي حيلك فاضل شهر علي الامتحانات
جنة بتوتر: ايوا ان شاء الله هدخل الكليه اللي نفسي فيها
صقر : ان شاء الله وركزي مع مدرسينك ولو احتاجتي حاجة انا هنفذهالك
ثم ذهب إلي العمل
وصعدت بطلتنا للمذاكرة وبعد فترة آتي مدرسها لفت حجابها ولبست دريس ونزلت لتأخذ درسها وانتهت وصعدت إلي الغرفة لتكمل مذاكرتها
في الشركة
يوسف : اخوياااااا وعم عيالي
صقر : عاوز اي يواد انت
يوسف: عاوز اجازة
صقر: مفيش
يوسف : يأخي انا لو في سجن باخد زيارة
صقر :قولت مفيش اسكت بقي
يوسف : ربنا علي الظالم والمفتري
صقر : يوووووسف برااااا
يوسف : طالع اهو بس أحمد فينه كدا
صقر: بيرتاح يومين وبعدين هيجي يشتغل معانا في الشركة
يوسف برفع حاجب: بيرتاح؟؟ هو انا مش مكتوب علي وشي الراحة
صقر: اطلع براااااااااااااا
يوسف بضحك : اهو ماشي
صقر رفع الهاتف : روان قهوة لو سمحت
روان : حاضر حالن
بقلمي مروة موسي
في القصر
وفاء: جنة
جنة سمعت الصوت وهي فوق
جنة : نعم ي ماما
وفاء: انزلي كولي اي حاجة عشان ميعاد الدوا لحد ما الغداء يخلص
جنة : حاضر وبالفعل ذهبت لتأكل وأخذت علاجها ثم غادرت للمذاكرة فهي في وقت مضغوط جدا
وصل صقر للقصر بعد انتهاء عمله
وفاء: حمدالله على سلامتك
صقر وهو يبحث بعينه عن جنة : الله يسلمك
وفاء: بدور علي جنة فوق بتذاكر ربنا يعينها
صقر : لا مبدورش علي حد
وفاء بضحك لأنها عارفه ابنها: ماشي خود الاكل دا كل انت وهي فوق عشان متعطلهاش عن مذاكرتها
وصعد للطابق العلوي
صقر : جنة
جنة بإرهاق: نعم ي صقر
صقر : عارف ان انتي مضغوطة عشان مبقاش غير ايام للامتحانات عشان كدا كل يوم هفضل معاكي من بعد الشغل لحد ما تنامي اذاكر معاكي وأفضل جمبك
جنة بفرح: يعني هتسهر معايا
صقر : ايوا يلا عشان ناكل
جنة : يلا
وبالفعل تلك الفترة كانت صعبة علي جنة بسبب قرب إمتحانها وأنها مرت فترة بدون دراسة مناهجها بالرغم من مجئ المدرسين لها في الفترة الاخيرة إلا أن جنة تحب دراستها وتعمل بجد وصقر كان طوال تلك الفترة بجانبها وكان يذهب للعمل ويأتي يقضي بقيه اليوم بجانبها ووفاء كانت تدعوا لها
جنة بتوتر : بكرة اول امتحان
صقر : متقلقيش انتي عملتي اللي عليكي ودي مش أخر الدنيا دا امتحان زي أي امتحان ومهما كانت نتيجته انا فخور بيكي وواثق انك هتعملي أقصي ما في جهدك
جنة : شكرا لوجودك جمبي في فترة وقبلت خده وذهبت لتنام
ولكن صقر كان يشع نارا من تلك القبله فهي اول مرة تفعل ذلك دون خجل
في الصباح
جنة : صقرررررررررر
صقر بفزع : اييي
جنة بضحك: …….
يتبع
رواية جنة صقر الحلقه 17
Marwa mosa