روايات شيقهرواية حب بعد خداع

رواية حب بعد خداع الفصل السابع والعشرون وإلاخير بقلم دينا محمود

 بعد خداع

الفصل السابع وعشرون والأخير

بقلمي دينا محمود

ليان:تفتكر هيتصالحو

كريم:اكيد هيتصالحو اصلا لازم يتصالحو

ليان:اشمعنا يعني

كريم:كلام في سرك كده بس اوعي تقولي لحد

ليان: عيب عليك سرك في زير

كريم بضحك:اسمو بير يا جاهله مش زير

ليان:مش مهم قول السر بقا

كريم:غرام حامل

ليان بفرحه: واااااو يعني هبقا انطي ويقولولي يا انطي

اوووو ماي جااات

كريم:بس فضحتينا ايوه هتبقي خاله عقبال م تبقي مامي كده

ليان بخجل:وانت كمان

كريم بص ليان كتير وبعدين اتناهد وقال :بحبك

ليان بصدمه:انت قولت اي

كريم: قولت بحبك ومش عارف حصل امتا وإزاي بس انا حبيتك وحبيت تفصيلك وضحكتك البتنور حياتي حبيت كلامك وهزارك حبيت روحك حتي لو انتي مش بتحبيني انا هفضل احبك

ليان كانت واقفه مصدومه من كلام كريم ومش عارفه ترد تقول اي

كريم: انا اسف ياليان شكلي اتجوزت حدودي بس انا مش قادر اخبي اكتر من كده وخايف حد ياجي ياخدك مني انا مش هقدر اعيش من غيرك يا ليان

ليان بهمس: ولا انا ياكريم

كريم بفرحه: يعني اي

ليان:يعني بحبك يااهبل ومن زمان اوي وكنت فاكره اني مش في بالك

كريم بضحك: قلب الأهبل عقل الأهبل مين اليشوف الجمال ده كلو وميقعش في غرامو

ليان: بحبك يا كرييييم

_____________

بقلمي دينا محمود

عند سليم وغرام

سليم:انا اسف يا غرام

غرام:الفات مات ياسليم

سليم: سبيني اكمل ارجوكي

انا اسف علي كل لحظه سبتك فيها اسف علي كل كلمه سمعتيها بسببي اسف علي كل دمعه نزلت منك بسببي

صدقيني عيونك مش هتشوف بعد كده غير الفرح هعوضك عن كل حاجه فاتتنا يا غرامي

غرام بفرحه:غرامك

سليم:غرامي وكل حاجه حلوه في حياتي

غرام:طيب الفرح احنا اتاخرنا

سليم: ماشي يلا بينا

____________

عند عامر وداليا

عامر:انا مش مصدق نفسي يا داليا

داليا:ولا انا

عامر:بصي كده مين جاي علينا

داليا بفرحه: مش معقول غرام وسليم اتصالحو

عامر:ياريت يا داليا

غرام:وأخير داليا بقت احلي عروووسه اي القمررررررر ده

داليا:غراااااامي عقبااااااالك ياارب

سليم:مهي متجوزه اصلا انتي بتقولي اي

داليا بفرحه: افهم من كده ان اتصالحتو

غرام بضحك: مش اوي ياعني

سليم:لا انا هلحق اقول لجدي قبل ما ترجع في كلامها

غرام وداليا ضحكو علي طريقه سليم

الكل كان مبسوط في الفرح

وداليا عامر كانو فرحنييييييين جداااااااا

واحد من بعيد كان واقف متابع البيحصل ده بحقد

جمال:خلاص هاخد حقك منهم يامنال هقهر قلبهم ذي مقهرو قلبك زمان لازم أخد بتاااار اليله ال سالم سابك فيها وراح اتجوز عليكي خلاااااااص نهايتك قربت يا ابن الغالي

فجأه جمال طلع المسدس وضرب طلقه وفجاه الكل بقا مصدووووم من ضرب النار

وفجاه منال وقعت والدم كان مغرق هدومها

غرام برعب:ماماااااااا متسبنيش يامامااااااااا لااااااا وحياتي عندك متسبنيشششش

سليم:غرام اهدي لازم ناخدها علي المستشفي يلا بسرعه

سليم شال منال وجري بيها هو وغرام وطلع علي أقرب مستشفي

غرام بعياط:ارجوك ياسليم هدخل معاك العمليات

سليم:مينفعش يا غرام تدخلي العمليات وانتي ب الوضع ده

غرام:هدخل بس انت الهتعمل العمليه عشان خطري ياسليم

سليم:ماشي يا غرام تعالي

غرام اتعقمت ودخلت العمليات وسليم بدأ في العمليه

سليم:متقلقيش الطلقه بعيده عن القلب

غرام بقلق:النبض بيقل يا سليم

سليم:اهدي ده شيء طبيعي يادكتوره اهدي انتي بس وهي هتبقا كويسه

غرام:يااارب مش هقدر اعيش لو حصلها حاجه يارب ماما تبقا كويسه يارب

_____________

بقلمي دينا محمود

جمال:الحجني يا صابر يا خووي الطلجه جات في منال

جمال:انت اتجننت ضربت اختك با النااار

جمال:كان هدفي ابن سالم وهي الجات قدامي

صابر:منك لله ياجمال يلا نروح نشوف اختك وادعي ميحصلهاش حاجه عشان لو حصلها حاجه والله قتلك هيكون علي ايدي

_______

في المستشفي

بعد مرور وقت سليم خرج من العمليات

نعمان بقلق:طمني عليها ياولدي هي بخير صوح

سليم:الحمدلله ياجدي عدت مرحله الخطر الحمدلله

سميحه:الحمدلله عايزه أشوفها ياولدي خليني ادخلها

سليم:مش هينفع عشان هي في الرعايه دلوقتي

سميحه: وفين غرام

سليم:غرام معاها ومش عايزه تخرج اصلا غرام غلط تقعد في العنايه

نعمان:غرام روحها في منال ياسليم وعمرها مهتسيبها ولا هتسمع الكلام

سليم:انا هدخلها تاني

_______

في العنايه

غرام بعياط: ياريتني انا وانتي لاء ياحببتي منسبنيش انتي متغرفيش انا بحبك قد اي فوقي بقا عشان خطري ياريتني انا وانتي لاء ياريتني انا وانتي لاء

سليم: غرام الانت بتعملي ده غلط عليكي وعليها اهدي ياحبيبتي اهدي وادعيلها وصدقيني هي عدت مرحله الخطر انتي مش بتثقي في كلامي

غرام بعياط: بثق بس انا خايفه عليها اوي ياسليم دي هي امي وهي الربتني ولو حصلها حاجه مش هعرف اعيش من غيرها

سليم:والله هتبقا بخير وهي هتفوق وهتقولك بنفسها انها بخير

غرام: يارب ياسليم بارب

____________

نعمان:خد مرتك وروح ياعامر وانتي يا سميحه يلا روحي

سميحه: عايزني ادخل البيت ومنال مش فيا لاااا ياعمي مش هروح البيت غير وهي معايه

نعمان:طيب روح انت ياعامر يلا

داليا:لاء ياجدي مش هسيب مراتي عمي وامشي

نعمان:اسمعي الكلام يادايا يلا ياعامر خد مرتك وروح

عامر:يلا يا داليا يلا يا ماما وانا هنيجي نشوفها الصبح ان شاء الله

نعمان:كويس انك جيت ياجمال كنت لسه هبعتلكو

جمال:منال عامله ايه

نعمان:بخير الحمدلله

الأول بس الطلقه دي منكم صوح

جمال:ايوه ياعمي صابر الضربها

نعمان:انت اي كنت هتقتل خيتك منك لله عايز تبوظ فرحتنا لي

ال يرش احفادي بالميه ارشو بالنار ياصابر انا عارف انك كنت قاصد ولاد سالم صوح

صابر:لازم أخد ب التاار ل خيتي

نعمان:وانت مالك انت خيتك مرتاحه انت مالك انا مش عايز ادخل الحكومه وسطنا يا بن اخووي احسلك اعدل تصرفاتك معانا ومشوفش خلقتك تاني اتفضل غور من وشي

صابر:بس ياعمي

نعمان:انت خليت فيها عمي يلا غور من وشي انت اذيت منال ال بعتبرها بتي واكتر كمان

تعرف لو حصلها حاجه قتلك هيبقي علي ايدي يلا غووور

في صباح تاني يوم

منال بدات تفوق وغرام مسلتهاش ولا لاحظه

منال بتعب:ياارب

غرام:اخير فوجتي يا ماما جلجتيني عليكي ياجلبي حمدل علي سلامتك

منال:ياحببتي ربنا يخليكي ليا يارب

غرام:كنت هموت لو حصلك حاجه

منال:بعد الشر عليكي يا حببتي

غرام:انا هجولك خبر يخليكي كيف الحصان

منال: جولي

غرام بصوت واطي:انا حامل

منال: وااه كيف حوصل ده وميته ومخبرتنيش لي

غرام:اهدي عليا حصل واحنا في باريس وانا لسه عارفه وانتي اول حد اعرفو بعد سليم

منال بضحك: هشان اكده اتصلحتو امبارح

غرام:اه

منال:وأخير هبجي جده عايزن واد ياغرام

غرام:جومي انتي ياحببتي الاول يا السلامه

__________

عد شهر علي الطلنا

ومنال صحتها اتحسنت وخرجت من المستشفى وغرام رجعت لحياتها ورجعت ل سليم بس سلين كان مضايق ان غرام متعملهاش فرح وقرر ان يعملها فرح

في المستشفي

غرام:يعني الحاله دي مينفعش تاجي المستشفي

المدير:لاء ياغرام مينفعش لزم تروحي وبعدين دول شكلهم ناس مهمه ده أكبر فندق في القاهره

غرام:ماشي

غرام اتحركت بسرعه وراحت الفندق ال الدكتور قلها عليا وطلعت الاؤضه ال قلولها عليا

غرام فتحت الاؤضه واتفاجات ب سليم

غرام: انت بتعمل اي هنا وفين المريض ال مش هيقدر يستني

سليم: انا المريض ال مش هيقدر سيتني

غرام:انت هتهزر ياسليم

سليم: شايفه الفستان ده ياغرام

غرام بصدمه: ده تحفه اوي ياسليم

سليم:طيب البسيه عشان الناس مستنيانا تحت

غرام:ناس مين انا مش شايفه حاجه

سليم:انا قولتلك هحققلك أحلامك ياغرام وده كان أول حلم حلمتي بيا ان يتعملك فرح في فندق كبير

فلاش بااك

غرام:خايفه اقول عايزاها تكمل أبقي اجبرنك علي كده

سليم رجع حضنها تاني وقال

سليم بحب:قولي ال انتي عايزه ومتخافيش من حاجه

غرام:نفسي اعمل فرح كبير اوي والبس الفستان الأبيض ال كل صحابي لبسو وخلفو كمان وانا قولت لنفسي مش هلبسو تفتكر هلبسو

سليم:كل حاجه نفسك فيها اكيد هتحصل

باااااااك

غرام جريت حضنت سليم بسرعه

غرام:انا بحبك اوي ياسليم ربنا يخليك ليا يارب

سليم:ويخليكي ليا ياقلبي يلا بقا عشان نلحق

غرام:اوكي

غرام لبست الفستان وكانت ذي القمر

سليم:اي القمر ده

غرام:بجد حلوه

سليم قرب من غرام وقبل جبينها وقال

سليم:والله انتي اغلي هديه في حياتي ومهما اعمل عمري مهقدر أوفيكي حقك انا اسف يابنت عمي اسف علي كل حاجه حصلتلك بسببي

غرام:متتاسفش ياسليم احنا ولاد انهارده وانا نسيت كل الفات

سليم:بحبااااااك ياام عيالي

غرام بضحك: مضحكنيش

سليم بضحك:طيب يلا بقا الناس مستنيانا

سليم مسك ايد غرام ونزلوا وكان فرح كبير جدااا وحضرو شخصيات مهمه وكان فرح ذي الغرام بتحلم بيه

سليم وغرام رقصو علي اغنيه

مكتوبة ليك إني أنا اللي تعيشلها

مكتوبة على إسمك حياتي كلها

أول ما قلت بحبك كانت ليا أنا

مين تستاهلها غيري أو تتقالها

مكتوبة ليك وأهي كل حاجة في وقتها

تكمل حياتك بيا لما دخلتها

وقت أما شافك قلبي شافت عيني فيك

صورة حبيبي اللي في خيالي رسمتها

قول بقى يا حبيبي حبيبي

لمين أنا لو مش ليك

قول بقى يا حبيبي حبيبي

هحب في مين غير فيك

طب دا أنا أيامي أحلامي

وحياتي واقفة عليك

نور عيني حبيبي حبيبي

لمين أنا لو مش ليك

قول بقى يا حبيبي حبيبي

هحب في مين غير فيك

طب دا أنا أيامي أحلامي

وحياتي واقفة عليك

موعودة بيك تبقى إنت بختي وقسمتي

موعودة بيك من قبل ما اتقابل معاك

مشاعري حبي حياتي شوقي ولهفتي

متصدقين مني لأني مصدقاك

موعودة بيك تبقى إنت بختي وقسمتي

موعودة بيك من قبل ما اتقابل معاك

مشاعري حبي حياتي شوقي ولهفتي

متصدقين مني لأني مصدقاك

قول بقى يا حبيبي حبيبي

لمين أنا لو مش ليك

قول بقى يا حبيبي حبيبي

هحب في مين غير فيك

طب دا أنا أيامي أحلامي

وحياتي واقفة عليك

نور عيني حبيبي حبيبي

لمين أنا لو مش ليك

قول بقى يا حبيبي حبيبي

هحب في مين غير فيك

طب دا أنا أيامي أحلامي

وحياتي واقفة عليك

خلصو الرقصه والكل صقفلهم واخدو صور ليهم وكانو كلهم عايشين في سعاده

بعد سبع شهور

غرام ولدت بنت ذي القمر

غرام:هنسميها اي

سليم:اكيد غرام طبعاا

غرام:ازاي م انا غرام

سليم:عايزها تبقا شبهك في كل حاجه حتي اسمك يااحلى حاجه في حياتي

غرام:ربنا يخليك ليا يا سليم حقيقي انا محظوظه بيك

نعمان بضحك: وااه عملين تتغزلوا في بعض جدامي اكده اخجلو علي حالكم شوايه

سليم:وااه ياجدي مهي مرتي برضووو

الكل ضحك علي طريقه سليم

وعاشو في سعاده وكانت ايامهم كلها سعاده مع بنتهم غرام الكانت نسخه من غرام وشبها في كل حاجه

تمت❤

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
نبضات قلب الأسد الفتاة والشخابيط