رنا احمد عماد .
البارت 5..
في المطعم ….
كانت واقفه فرح بدمو*ع وحز*ن لأنها حطته في الموقف ده وفي نفس الوقت كانت هتمو*ت وتاخده في حضنها من الفرحه لاول مره تلاقي حد يحبها ويهتم بيها ويفتخر بيها قدام الناس حقا أصبح القلب اسيرا له وأعلن عشقه .
هادي وهو يقبل يدها بحنان وابتسامه ساحره/هي مرائتي ي رامي بيه ي هي انضف انسانه انا قبلتها في حياتي وفخور أنها في حياتي .
رامي بابتسامه/احيك علي شجاعتك الي مش موجوده في رجاله كتير ي هادي .
زوجته بابتسامه/ي بختك ي فرح بزوج زي هادي بيه عن اذنكم نسيبكم بقا لو حدكم .
فرح بدمو*ع وإحر*اج/انا اس*فه عريتك قدام الناس اس*فه .
هادي بحد*ه /اوعي تقويلي كده تاني فاهمه انا فخور انك مرائتي انتي انضف من كل الي انتي شيفاهم دول كلهم بمائه وش لكن انتي بريئه انا بحبك ي فرح .
فرح بصد*مه ومر*ح /وحياه ام*ك .
هادي بضحكه ساحره/ههههه وحياه ام*ي بحبك ي فرح مش عارف امتا وازي بس خلاص مبقتش قادر استغنا عنك ولا هسيبك .
فرح بابتسامه وسعاده لا توصف /ي عني خلاص مبقتش عروسه لايجار.
هادي وهو يحتضنها بعشق/بقيتي عروسه قلبي ي فروحه.
فرحه بابتسامه وسعاده/بعشقك ي هادي ي اجمل راجل في الدنيا كلها.
في جنينه الفيلا ….
كانت عزه قاعد*ه بر*عب وخو*ف .
هادي باستغراب /مالك ي عزه .
عزه بار*تباك /مفيش ي هادي مخنو*قه شويه ممكن تسبني انا وفرح شويه .
هادي بقل*ق /وماله فرح هستناكي فوق .
فرح بجد*يه /ماشي ي حبيبي.
عزه بد*موع وو*جع/فرح انا عايزاكي تساعديني كل الي قولتي عليه صح وانا الي كنت غب*يه ومسمعتش كلامك الو*اطي فارس ماسك عليا صور وبيهدد*ني بيها اقفي جنبي ي فرح الله يخليكي .
فرح بتو*عد وحد*ه /بعد ايه أن شاء الله شوفتي آخره الد*لع والغر*ور ايه .
عزه بو*جع وكسر*ه/عندك حق ي فرح اهو انتي ملكيش أهل ومع ذلك وأعيه واخده بالك من نفسك لكن احنا للا*سف اهلنا موجودين مش فايقين لاي حاجه غير الفلو*س وبس لما ضيعنا احنا في الوسط .
فرح وهي تحتضنها بحنان/بعد الش*ر عليكي من الضيا*ع ولا يهمك والكل*ب ده انا الي هجبلك حقك منه .
عزه بدمو*ع /ازي ي فرح ابوس ايدك هادي ممكن يق*تلني .
فرح بابتسامه حنونه /متقلقيش ي حبيبتي محدش هيعرف حاجه.
عزه وهي تحتضنها بدمو*ع/ربنا يخليكي يا فرح انتي بجد تستاهلي كل خير.
فريال بغي*ظ شديد/ايه ده ي عزه ايه الي موقفك مع البنت دي .
فرح بد*لع واستفز*از/انا مش فيقا*لك ي مونليزا علشان هروح انام في حضن جوز حبيبي باي .
فريال بغ*يظ شديد/باي ي بتا*عه الشو*ارع وانتي ملكيش دعوه باللبنت دي .
عزه بض*يق /عن اذنك ي امي .
في جناح هادي وفرح…..
كانت فرح في احضان هادي بسعاده وعشق .
هادي وهو يقبلها بعشق /مبروك ي فرحي بقيتي مرائتي رسمي .
فرح بابتسامه با*هته /انا خا*يفه ي هادي هادي اوعا تسبني انا مش هقدر اعيش من غيرك ابدا .
هادي بابتسامه ساحره/انا الي خلاص بقيت قت*يلك انا لو لفيت الدنيا كلها مش هلاقي زيك .
فرح بغمز*ه ومر*ح/اه لو فريال تخش علينا دلوقتي اقطع دراعي أن مجاتلها سكته قل*بيه .
هادي بضحكه عاليه/ههههه اه ي شر*يره انتي بس برضه بحبك ي عسل انتي .
****************.
في الحاره …
في غرفه فرح …
كانت فرح واقفه بتنظر ل فارس الي متعلق بغ*ضب شديد.
/بقا انت بقا الي عملي فيها د*كر مش كده طب انا هخليك قطه وكل*اب الشار*ع كلها تجري وراك ربنا يخليك ليا ي عم جابر .
جابر بجد*يه /ده انتي بنتي ي فرح بس اطمني انا مسحت كل الصور وكله تمام والباشا ده كمان اتصور فيديو عنب مش هيخليه ير*فع عينه في واحد*ه ست.
فارس بر*عب من منظر رجاله الحاره ومن الضر*ب الي اخده .
/سيبو*ني والنبي نزل*وني .
فرح بحد*ه وغ*يظ/هنزلك ي كتكوت بس لما تتر*با شويه كمان عم جابر شوف شغلك .
جابر بجد*يه/اؤامرك ي فرح ي بنتي يلا ي رجاله نر*بي المر*اه ده .
************.
في شركه هادي …
عدي بابتسامه/الف مبروك ي صاحبي .
هادي بسعاده /اول اعرف معنا السعاده الحقيقه ي عدي بجد فرح دي نورت حياتي سلام بقا علشان انا هروح للفرحتي .
عدي بابتسامه/ماشي ي عم الله يسهله ي وكستك ي عدي .
هادي بضحك /ههههه ماشي ي لمض .
******************.
في أحدا الكافيهات الفاخمه.
كانت ترقص فرح في احضان هادي بابتسامه وسعاده .
فرح بابتسامه/مش قادره اصدق الي انا فيه ي هادي حاسه اني بحلم معقول انا في حضنك في المكان الجميل ده .
هادي بابتسامه ساحره/لا صدقي ي روحي محدش يستاهل الفرحه دي غيرك انتي ي فروحتي اوعدك ي فرح اني اعوضك كل الي فات بحبك بحبك ي فرح .
فرح بعشق/وانا بعشقك ي هادي وهعيش عمري كله اسعدك وبس .
ليرن هاتف هادي بصوت مني البا*كي لحدوث حاد*ثه لجدها وجدتتها ووالدتها ليسرعوا هادي وفرح الي الم*شفي .
في المستشفي …
بعد وقت .
الدكتور بجدية/الحمد لله كلهم حاجات بسيطه بس محتاجين رعايه جامده جدا .
فرح بطيبه /انا هخد*مهم ي دكتور برموش عنيا .
هادي وهو يقبل رأسها بحنان /ربنا مايحرمني منك ابدا ي روحي .
عزه بابتسامه وحب /انتي بجد جميله اوي ي فرح وبقينا فعلا بنحبك اوي .
مني بابتسامه/فرح خلاص بقت اختنا مش بس مرات اخونا .
فرح بسعاده لا توصف فأصبحت في وسط عائله تحبها وترعاها وزوج لا يعوض .
في فيلا الجارحي …
في جناح كمال ….
فرح بابتسامه/خلاص هي دي بس علشان خاطري .
كمال بابتسامه /حاضر ي ست فرح انا مقدرش علي ز*علك .
فرح بابتسامه/ربنا يخليك ليا ي جدو .
كمال بعت*اب لذاته /متز*عليش مني ي بنتي انا ا*سف علي كل الي عملته معاكي .
فرح وهي تقبل يده باحترام /ربنا يخليك ليا ي جدو انا مش زعلانه كفايه أن كلكم بقيتوا بتحبوني كفايه أن في وسطيكم وفي حضن هادي بس لو بتعتبرني زي بنتك بجد توافق علي جواز مني وعدي وتفرحنا .
كمال بابتسامه /علشان خاطرك ي فرح .
فرح وهي تحتضنه بسعاده/ربنا يخليك ليا ي جدو ي حبيبي .
هادي بابتسامه/ايه ده أن شاء الله ايه ي جدو انا عص*بي و*بغير .
فرح بابتسامه وسعاده/جدو خلاص وافق علي جواز مني وعدي لازم نستعد .
فريال وهي تمشي بالعكا*ز وتنظر إليها بابتسامه حانيه.
فرح بفز*ع /ايه ي ماما الي قومك من السرير .
فريال بابتسامه حانيه /انا كويسه ي حبيبتي متقلقيش ربنا يخليكي لينا علي كل الي عملتيه معانا احنا غل*طنا في حقك كتير ي بنتي السك*ينه كانت سرقانه بس انتي خليتينا نشوف الحياه صح بجد ي بنتي انتي نورتي حياتنا.
فرح بابتسامه وهي تحتضن هادي /بالعكس انتوا الي نورتوا حياتي ربنا مايحرمني منكم ي ابدا ي عائله الجميله .
مني بسعاده وعشق/طب يلا بقا مفيش وقت عدي علي وصول انا عايزه اعمل فرح يكسر الدنيا .
هادي وهو يقبل فرح بعشق /بحبك .
فرح بابتسامه حنونه/وانا بعشقك .يتتتتبع ..
نوفيلا عروسه لايجار .
رواية عشرون رساله قبل الوقوع في الخطيئه الفصل 30