الحلقه ١٠
رواية غمرتني عشق الحلقة العاشرة
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين وسلم تسليما كثيرا إلى يوم الدين
بسم الله نبدأ
جيجي خرجت من أوضة رنا، اول ما سمعت قاسم بينادي على عشق
عشق : تؤمرني بحاجه ياقاسم بيه
جيجي: قربت منهم وبتبصلها من فوق لتحت : انتي بقه عشق الخدامه الجديده
عشق بصت لجيجي : ايوه ياست هانم ، انا عشق الخدامه الجديده (ورجعت بصت لقاسم)، خير ياقاسم بيه، كنت محتاج مني حاجه قبل منزل
قاسم: انتي كنتي فين ياعشق، انا سامع ماما بتنادي عليكي من شويه،
عشق: اسفه ياقاسم بيه، بس كنت بصلي في الاوضه الفاضية اللي هنا، ونازله على طول،
جيجي: وهو انتي بتدخلي اي اوضه في البيت كده بمزاجك ولا ايه!!!! ؟
عشق لسه هترد قاسم اتكلم
قاسم ببرود: عشق ياريت تنزلي تعملي قهوه من اديكي الحلوين، بصراحه مستمتعتش بطعم الفنجان اللي فات، وياريت تطلعيه على هنا بسرعه
عشق: من عنيا ياقاسم بيه،(وبصت لجيجي) ولسه هتنزل
جيحي بقرف: استنى هنا يابت انتي، هو انا مش بكلمك ولا ايه، اقفى ردي عليا الأول،
قاسم : عشق انزلي اعملي القهوه وطلعيها بسرعه، يلا انزلي واقفه كده
عشق واقفه مذهوله من اللامبالاة، والبرود اللي قاسم فيهم، ابتسمت ونزلت بسرعه
جيجي واقفه هتطلع نار: انت ازاي تعاملها بالاسلوب ده ياقاسم، ازاي تنصرها عليا وانا واقفه، وكأني ماليش لازمه
قاسم بنفس البرود: وهو انا عملت ايه، انا بس قولتلها، تنزل تعمل القهوه، وبعدين انتي اللي ازاي تكلميها بالتكبر ده، على فكره عشق بنت غلبانه اه، لكن ذكيه ومتعلمه، وعندها عزة نفس يعني مش قليله يا جيجي هانم
جيجي بغيظ: انت كمان بتدافع عن حتة خدامه، وعلى كده بقه حضرتك عرفت بسرعه كده ان عندها عزة نفس كمان
قاسم بابتسامة : ايوه طبعا، اصلي بفهم طيبعة الناس بسرعه، زي ما انا فاهم طيبعتك كويس قوي
جيجي بغيظ:ماشي ياقاسم، انا بجد مش هن
سالك موقفك ده ابدا،
رنا خرجت: ايه مالكو، صوتكو عالي ليه،،، ايه ياجيجي، انتي هتفضلي متعصبه كده على طول،
جيحي بنرفزه: الاستاذ بينصر حتة خدامه عليا، شوفتي اخوكي يا رنا
قاسم ببرود اكبر: اسمي قاسم يا جيجي، قاسم العزيزي، مش استاذ، هاه، وغمزلها ودخل اوضته وقفل الباب
جيجي بغيظ: آآآآآآه، هموت هتفرس بجد، اخوكي هيجبلي جلطه ببروده يا رنا
رنا : ههههههههه، بجد هموت من الضحك، ابيه قاسم ده عسل، بس الله يكون في عونك يا جيجي، تعالي تعالي هدى أعصابك شويه، هههههه
جيحي: بتضحكي؟!!! انتي هتموتيني انتي كمان يا رنا، هو مين ده اللي عسل، ياشيخه ده كرهني في اليوم اللي حبيته فيه
رنا: هههههه، اهدي بس، وحاولي تتعلمي البرود عشان تعرفي تتعاملي معاه. تعالي بس ننزل نسلم على اونكل وطنط ونقعد في الجنينه شويه
جيجي، نزلت معاها بنرفزه
ورنا نزلت سلمت على فريده ومحسن، وخدت جيجي وخرجت الجنينه
عشق قدمت القهوه لحازم ومحسن وفريده وهدى،
هدي: عشق، انتي واخده الفنجان ده ورايحه فين كده
عشق: ده لقاسم بيه، يا ست هانم، طلب مني اطلعله القهوه
هدي: ماشي ياعشق، طلعيها وشوفي رنا هانم وجيجي هيشربوا ايه
عشق: من عنيا ياست هانم
فريده : استنى انتي يا عشق، اظن لو زينب او البنت التانيه طلعتها لقاسم بيه، يكون أفضل، ولا ايه ياهدي (وبصت لهدي)
هدى باستغراب: ليه يا فريده، ايه سبب الاعتراض على عشق يعني،
فريده : لا مفيش اعتراض ولا حاجه، انا بس بقول يستحسن
هدى فهمت فريده: خلاص ياعشق، قولي لزينب تطلع القهوه لقاسم بيه
عشق بكسره: من عنيا ياست هانم
عشق دخلت لزينب وحكتلها اللي حصل وزينب طلعت بالقهوه
زينب خبطت
قاسم : ادخلي ياعشق تعالي
زينب دخلت : ده انا ياقاسم بيه،
قاسم: تعالي يا زينب، هو انتي اللي عملتي القهوه؟
زينب :لا،، عشق يا قاسم بيه اللي عملتها
قاسم :طب ليه مطلعتهاش هيا؟
زينب: اصل الست فريده رفضت انها تطلع لحضرتك وقالت يا انا يا زهره
قاسم بغيظ: طب وهي مالها، تتدخل في شيئ ميخصهاش ليه
زينب: والله ياقاسم بيه، عشق تحت بتعيط، ومتدايقه من اللي حصل، البت دي اغلب من الغلب، لكن يلا، ملهاش حظ في الدنيا،
قاسم بغيظ اكبر : ماشي يازينب، تقدري تنزلي انتي،
زينب : عن اذنك ياقاسم بيه، ونزلت
قاسم رايح جاي في الاوضه بغيظ وبص من البلكونه لقى رنا وجيجي قاعدين
خرج قاسم من اوضته ووقف على السلم ونده على عشق : عشق،،،، ياعشق،
هدي ردت عليه وواثقه من رد فعله :خير ياقاسم، عايز حاجه
قاسم بنرفزه:عشق فين ياماما،
هدي: في المطبخ ياحبيبي، عايز ايه وانا ابعتلك زينب ولا زهره
قاسم بضيق وصوت عالي: انا بقولك عشق ياماما، مش زينب ولا زهره.(وبصوت عالي) ياعشق،،، ياعشق
عشق طلعت جري: ، تحت امرك ياقاسم بيه
قاسم : اطلعي يا عشق انا عايزك
هدي: سيب عشق ياقاسم، لأنها مشغوله في المطبخ وانا هطلع زينب
قاسم بنرفزه: عشق، اطلعي انا عايزك، (وأكد على كلامه)، اطلعي انتي ياعشق، انتي فاهمه،،، وسابهم ودخل اوضته
عشق بصت لهدي،
هدى بقلة حيله : اطلعي ياعشق، انا عارفاه لو طلعت زينب، هيتجنن علينا
فريده قاعده هتطق منه ومن تصرفاته ومستغربه اشمعني عشق اللي عايزها،
فريده لعشق : بصي يابت انتي، طبعا مينفعش تفضلي فوق كتير، شوفي عايز ايه بسرعه وتنزلي على طول، لكن شغل الدلع، والحركات بتاعة الخدامين دي، متتعملش، انتي فاهمه ولا لا
عشق بغيظ : انا مبدلعش ولا بعمل حركات ياست هانم، عشان تقوليلي كده،
فريده بضيق: انتي بتردي عليا يابت انتي، انتي اتجننتي ولا ايه
هدي: عشق فريده هانم متقصدش، ومينفعش انك تردي بالشكل ده
عشق لسه هتتكلم قاسم نده عليها
هدي: اطلعي بسرعه ياعشق، قبل ميكسر البيت علينا
عشق طلعت بسرعه
خير ياقاسم بيه، محتاج مني حاجه،
قاسم قرب منها ووشه بيطلع نار : انتي ازاي تسمحي لحد يتحكم فيكي، انا قولتلك طلعي القهوه يبقى انتي اللي تطلعيها، مش فريده اللي هتتحكم مين يطلعلي ومين لا،
عشق بحكمه : اهدي ياقاسم بيه، اهم حاجه ان القهوه طلعت، مش مهم مين طلعها، وانا اتعودت اني اكبر عقلي، يعني لو الموضوع سهل وممكن اعديه، بعديه، عشان الأمور تمشي ياقاسم بيه، وبعدين ده اول يوم ليا في الشغل، ليه اعمل مشاكل
قاسم بزعيق: بس انا مبحبش حد يتحكم فيا ويمشيني على مزاجه، ومش على اخر الزمن تيجي فريده ولا جيجي يفرضوا عليا رايهم
عشق بجديه: قاسم بيه،،،، ، هو حضرتك بتحب جيجي هانم (سألت السؤال وقلبها دق بسرعه وخايفه من الاجابه، لكن ليه متعرفش)
قاسم اتفاحئ من السؤال : هاه،،، ليه سألتي السؤال ده؟
عشق: اصلي بصراحه شايفاها بتحبك.،و اخده عليك قوي، فقولت اكيد انت كمان بتحبها او هتتخطبوا قريب ولا حاجه
قاسم بعد تفكير: بصي ياعشق، انا معرفش يعني ايه حب، فعشان كده مقدرش اقول اني بحبها، ومقدرش اقول اني بفكر اخطبها
عشق غمضت عنيها وضربات قلبها هديت
قاسم: مالك ياعشق، حاسه بحاجه
عشق: لا، لا يا قاسم بيه انا تمام، المهم حضرتك كنت محتاج حاجه
قاسم: لا يا عشق مش محتاج حاجه، بس انا حبيت اثبت لفريده هانم، انها متحاولش تمشي حياتي على مزاجها، فقصدت اني اطلعك مش اكتر
عشق بخنقه: امممممم، يعني انا بقيت اداه بتحركوها انتو الاتنين بمزاجكو، مش كده ياقاسم بيه
قاسم ابتسم: اداه مره واحده، لا ياستي،هههه ولا اداه ولا حاجه، بس فعلا اتدايقت من تصرفها، واتدايقت من احراجها ليكي، فحبيت اقولها بطريق غير مباشر، انها متحاولش تعمل كده تاني ،
عشق سمعت هدى بتنادي، : طيب انا هنزل انا، قبل فريده هانم، متعلن الحرب عليا، وسابت قاسم ونزلت تجري
قاسم فضل واقف مبتسم مكانه، وبيعيد كل كلامها في دماغه تاني، واخيرا راح قعد في البلكونه
عشق نزلت ودخلت المطبخ بسرعه وعملت عصير وطلعت زهره تقدمه لجيجي ورنا، والكل قضى السهره وبعدها مشيو
رنا قاعده في اوضتها وماسكه الموبايل بتاعها ونفسها تتصل على حسام
اما حسام فقاعد في اوضته وبرده ماسك موبايله، ومش عارف يتصل برنا ولا لأ، طب لو اتصل هيقول ايه
لكن قرر في الاخر انه يكلمها
رنا في اوضتها ماسكه الفون وسرحانه وفجأه الفون رن، وهي اتخضت جدا ورمت التليفون من اديها
قلب رنا بيدق بسرعه وفرحانه انها شايفه رقم حسام
فتحت بسرعه قبل مايقفل وبصوت مبحوح: الو،،، ايوه يا حسام
حسام: قلبه بيدق بسرعه جدا ومش عارف يسيطر على نفسه سكت ومردش
رنا: الو، حسام،، انت معايا؟
حسام: اتنهد،، ايوه يا رنا انا معاكي، عامله ايه دلوقتي
رنا بدلع: ايه قلقان عليا؛؟
حسام لسه هيرد بس فجأه صورتها قدامه ظهرت وادايق انها حطت نفسها في موقف مش كويس، ولولا هو كان زمانها مدمره
حسام: انا مش قلقان يارنا، انا بس مش عايز ابقى انا السبب في تعبك، سواء انتي او غيرك
رنا بدموع وخنقه: غيري!!!! ، هو في غيري يا حسام؟
حسام ببرود: حاليا مفيش، بس يمكن بعد كده يبقى فيه يا رنا،
رنا بدموع: انت لسه مش قادر تسامح؟ ، هتفضل كده لحد امتى يا حسام؟ ، صدقني هتندم، هتندم على كل تصرفاتك دي معايا
حسام بزعيق: انا اللي هندم يارنا، وانتي ايه.؟ مندمتيش؟ ، عايزانى ازاي اعرف انك كنتي موجوده مع بنات مسجلين آداب، واسكت، واتعامل عادي، انتي عارفه انك لو مكنتيش كلمتيني، كان زمانك فين؟ كان اكيد هيتعملك ملف و قضية آداب، سمحتي لنفسك ازاي تروحي وتقعدي في بيت كله شباب وبنات لوحدهم، مخوفتيش؟ ،، وازاي اتجرأتي وكلمتيني انا؟ ، نفسي بجد اعرف ايه اللي خلاكي تروحي من الاول اصلا، انتي ازاي سلبيه ومستهتره بالشكل ده
رنا بعياط : حسام، انا كلمتك عشان بحبك، عشان انت الأمان بالنسبالي، وكنت عارفه انك هتطلعني منها، لكن انا والله والله مكنتش اعرف انه مكان مشبوه، انا بجد…..
حسام قاطعها وبصوت جهوري : انتي ايييه؟ ،،، انتي طلعتي أحقر مما كنت أتصور، انا لما بفتكر منظرك وانتي وسط شويه المشبوهين دول بتجنن، كل لما افتكر منظري انا وانا بحاول اثبت برائتك واعدي الموضوع من غير تدخل قاسم او حازم بيه، بتجنن،، ليه تعملي في نفسك كده، ليه تعملي فيا انا كده، ليه تخسري حبي ليكي يا رنا، ليه تضيعي حلمي في لحظة طيش، مليون مره قولتلك فكري قبل أي خطوه بتعمليها يارنا، مليون مره قولتلك اتصرفي بعقل، لكن الدلع اللي انتي فيه ده مينفعش، وانا بصراحه مقدرش اجيب لأولادي ام متعرفش تربيهم، انا اسف يارنا لكلامي، بس انتي اللي اضطرتني اقول كده، بسلبيتك ودلعك الزياده وعدم تحملك للمسؤوليه، انتي متنفعنيش يارنا،
وقفل السكه في وشها،
رنا كانت بتسمع ومصدومه ومنهاره ، ومش قادره تصدق اللي سمعته، فضلت مكانها تعيط، واخيرا قررت انها تنسى حسام وتخرجه بره حساباتها تماما، لأن مبقاش ينفع رجوع،
اما حسام قفل السكه ورمى الموبايل على السرير وقعد حط راسه بين اديه وبيحاول يهدي، ومش عارف، هل يدي لرنا فرصه تانيه ولا لا، واللي عمله ده صح ولا غلط، بس هو مش قادر ينسى منظرها، مش قادر ينسى نظرة الظباط والعساكر ليها وهو بياخدها من القسم
لكن تفكيره وقف علي ان كل اللي عمله ده صح، لأنه بكده بيحاول يفوق رنا، ويخليها تفكر الف مره قبل متخطو اي خطوه
————-بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة العاشرة
عند عشق
عشق لزينب: اااااه، انا تعبت قوي يا زينب انهارده، نفسي انام
زينب، هيا الست هدى قالتلك على اوضتك ولا لا ياعشق،
عشق بقلق: هو انا هيبقى ليا اوضه لوحدي،،، ده لا يمكن ابدا، انا بخاف انام لوحدي
زينب: هههههه انتي بتخافي؟ ، واللي يشوفك يقول انك تخوفي بلد
عشق بضحك: والله انا مفيش اغلب منى، غيرش بس كرامتي هي اللي وجعاني شويه ههههه، واللي يمسها ببقى عايزه اكله بسناني،
زينب: هههههه، ربنا يسعدك ياعشق، انتي بت غلبانه وطيبه، وتتحبي من اول مره
عشق: اول مره، ههههههه، ماشي يازينب، تُشكري يا زوزو،، بس صحيح، هي البت زهره فين
زينب: زهره؛؛؛ زهره نايمه من بدري، ههههه دي مفيش منها مصلحه
عشق: معلش بت غلبانه ولازم نستحملها، ربنا يعينها على حالها
دخلت هدي: عشق، انتي هتنامي مع زهره في اوضتها، ادخلي ظبطي السرير ونامي لان عندنا شغل كتير بكره ان شاء الله
عشق؛ تحت امرك ياست هانم.،
هدى؛ تمام يلا تصبحوا على خير
عشق وزينب : وانتي من اهل الخير ياست هانم
دخلت عشق اوضتها، وحاولت تنام، لكن تفكيرها في احداث اليوم، وتفكيرها في والدتها طير النوم من عينها،
قامت عشق واتوضت وصلت القيام، واخدت مصحف وطلعت الجنينه تقرأ شويه لأنها مش عارفه تنام
قاسم قاعد بيقرأ في كتاب في البلكونه
بص لقى عشق قاعده في وسط الخضره، وبتقرا، بس في ايه ميعرفش
قفل الكتاب وقعد يتابعها لكن هي مندمجه وفضلت فتره كبيره على الوضع ده
نزل قاسم وطلع الجنينه وقرب من عشق براحه
عشق اتخضت: قاسم بيه،حطت اديها على قلبها (صدق الله العظيم وقفلت المصحف)، خير ياقاسم بيه، فيه حاجه ولا ايه
قاسم بتعجب: انتي بتعملي ايه في الجنينه دلوقتي ياعشق!!!؟
عشق: انا دخلت انام لكن معرفتش خالص، فقومت اصلي القيام، وقريت الورد بتاعي، بس حضرتك جيت قبل مكمله
قاسم: وبتقري في الجنينه ليه !!!؟
عشق: انا طول عمري عايشه وسط الأراضي والخضره وبصراحه حنيت ليهم، فقولت اقرا هنا وبعدين ادخل انام
قاسم: هو انتي متعوده تقري قرأن يا عشق؟
عشق: طبعا ياقاسم بيه، انا بعمل لنفسي ورد كل يوم، لو مقرتوش معرفش انام، وانا واثقه ان ده اللي مطير النوم من عيني، فقومت اقراه وهنام ان شاء الله
قاسم باعجاب : بس انا اعرف بنات بتصلي، اه مش منتظمه لكن بتصلي، انما بنت بتقرأ قرأن كل يوم، مقابلتش بصراحه!!!
عشق: لا حضرتك اكيد اللي بتدور في مكان غلط، لكن البنات المتدينه كتير ياقاسم بيه، اكيد انا مش مختلفه يعني، لأن في زيي واحسن مني بكتير كمان، وفي برده اللي انا احسن منهم، بس ده متوقف بقه على المكان والبيئه اللي حضرتك بتكون فيها
قاسم: عندك حق، اكيد يعني مش هروح كباريه، وادور على بنت متدينه
عشق: كباريه!!! ربنا يعافينا يارب،بس اكيد طبعا، ياقاسم بيه
قاسم بضحك: ربنا يعافينا، هههههه هو انا بدعي عليكي يابنتي
عشق: ههههه لا طبعا مش قصدي، بس انا اللي بدعي ان ربنا يعافينا من موت القلوب يا قاسم بيه، اني اعمل المعصيه وانا مبسوطه، استغفر الله العظيم من كل ذنب عظيم
قاسم واقف بيبص لعشق وسرحااان فيها
عشق باحراج : احم،،، ياقاسم بيه،
قاسم : هاه، نعم
عشق باحراج : ، لا مفيش، انا هدخل اكمل الورد بتاعي، وانام، محتاج مني حاجه،
قاسم :لا شكرا ياعشق، تصبحي على خير
عشق، وانت من اهل الخير ياقاسم بيه
ودخلت عشق كملت وردها،، ونامت على طول
اما قاسم فقعد كتير يفكر في كلام عشق، لحد مطلع وغلبه النوم ونام
—————- بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة العاشرة
تاني يوم عند فاديه
صحيت فاديه من النوم، اتوضت وصلت الصبح، وقعدت تسبح وتقول اذكار
الباب خبط وكانت سحر
فاديه فتحت: اهلا. تعالي ياسحر يابنتي، اتفضلي،
سحر: صباح الخير يا خالتي،
فاديه؛ صباح الفل على عيونك ياحبيبتي، عامله ايه
سحر: انا الحمد لله بخير، المهم انتي عامله ايه من غير عشق
فاديه بدموع : قاطعه بيا قوي يا سحر، حاسه اني يتيمه من غيرها، ربنا يسترها معاها ويوقفلها ولاد الحلال في طريقها يارب
سحر: ربنا معاها يارب يا خالتي، طيب انتي خدتي الادويه بتاعتك ولا لا،
فاديه : لسه والله يابنتي، انا حتى مفطرتش،
سحر : خلاص ياخالتي، انا هقوم اعملك فطار، واجيبلك الدوا، وياريت متقوليش لا
فاديه: ربنا يصلح حالك ياسحر يابنتي ويرزقك بابن الحلال اللي يسعدك
سحر بضحك : يااااارب يا خالتي، اكدي بقه في دعوتك على ابن الحلال دي، ههههه
فاديه : يوه،، جتك ايه ياسحر، هههههه، ربنا يرزقك بابن الحلال اللي يسعدك يا حبيبتي، هههه، كده كويس
سحر : كويس جدا، خليكي على الدعوه دي يا خالتي، ههههه
سحر حضرت الفطار، وفاديه فطرت وسحر معاها، وفاديه اخدت الدوا،
سحر: ها يا خالتي، محتاجه منى حاجه
انا مضطره امشي، عشان الحق شغلي
فاديه: تسلمي من كل شر يا حبيبتي، ربنا معاكي،
سحر؛ سلام عليكم يا خالتي،
فاديه وعليكم السلام، ياحبيبتي،
ومشيت سحر، وقعدت فاديه قدام باب البيت. تسلي نفسها، ولسانها مبيسكتش عن الدعا لعشق، والأذكار اللي تحصنها
وتحميها
اتفاجئت فاديه بوجود عشق قدامها
فاديه بلهفه : عشق،!!!!! بنتي حبيبتي، وحشتيني يابنتي، وضمتها ليها
عشق: حبيبتي، يافاديه وحشتيني قوي، عامله ايه يا أمي،
فاديه : بخير يا قلبي طول ما انتي بخير
عشق: طيب انتي ايه اللي مقعدك كده، وياتري فطرتي وخدتي الدوا ولا لسه؟
فاديه؛ لا والله يا حبيبتي فطرت واخدت الدوا، الله يباركلها سحر مسابتنيش غير لما فطرتني، واداتني الدوا، وبالليل طارق ووالدته قاموا بالواجب، ربنا كبير يا عشق، ورحيم بعباده، وولاد الحلال كتير، اطمني يا حبيبتي
عشق:الحمد لله ياأمي، ده عشان انتي طيبه وبتحبي كل الناس،
فاديه :المهم يا حبيبتي، احكيلي عامله ايه،؟
عشق: انا كويسه جدا ياماما، وبدأت تحكيلها على كل حاجه وطبعا قالتلها على أنها اشتغلت عند قاسم بيه
فاديه بفرحه: الحمد لله يا بنتي، بس باين عليهم ناس طيبين وولاد حلال، وانا قلبي ارتاح لقاسم بيه وحسام بيه من اول مشوفتهم
عشق : ، الحمدلله على كل شيء، ها ياست الكل معلش انا هقوم يادوب اعدي على سحر اسلم عليها، وامشي، وأن شاء الله هقضي معاكي الخميس والجمعه من كل أسبوع
فاديه بدموع: بسرعه كده يا عشق
عشق: معلش يا ماما.،بس انا وعدت هدى هانم اني مش هتأخر، ومش عايزه اخلف وعدي معاها
فاديه : ماشي يابنتي في امان الله يا حبيبتي، ربنا يبعد عنك كل شر، ويحفظك لقلبي يا عشق
عشق: باست اديها وحضنتها،، يارب ياست الحبايب
ومشيت، وراحت لسحر الأرض
خالد لمح عشق،
خالد : ايه ياعشق، جايه تعتذري، وتطلبي السماح ولا ايه
عشق: ههههه، مش عشق الالفي اللي تطلب منك انت السماح ياخالد بيه،حتي لو هموت، انا جايه اسلم على صاحبتي،
سحر شافتها وجريت عليها حضنتها وعشق شكرتها على اللي عملته مع والدتها
خالد: ايه ياسحر، هتفضلي تسلمي كتير، يلا يا ختي عندنا شغل كتير
سحر :حاضر يا خالد بيه؛ (بصت لعشق)، ابقى طمنيني عليكي ياعشق، وكلميني على طول
عشق : من عنيا يا سحر،، مع السلامه
عشق لسه هتمشي
خالد: عشق، مش ناويه ترجعي ولا ايه
عشق: ههههه، لا مش ناويه، وشكلك قريب انت اللي هتطلب السماح يا خالد بيه، بس ساعتها، اعمل حسابك اني مش هسامح، سلام، يا،، يا خالد بيه، هههههه
خالد لنفسه : ماشي ياعشق، انا هعرفك من هو خالد الرافعي
—————-بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة العاشرة
في فيلا العزيزي
عشق رجعت بسرعه
هدي: ايه ياعشق انتي لحقتي،
عشق: الحمد لله ياست هانم، المواصلات كانت متوفره،، وبعدين انا وعدت حضرتك مش هتأخر، وانا دايما عند وعدي لحضرتك
هدي: والله انتي كل ساعه بيزداد إعجابي بيكي ياعشق، عموما يلا شوفي شغلك، وشوفي قاسم ورنا صحيو ولا لأ، لأن قاسم منزلش في معاده ودي غريبه جدا
عشق : من عنيا ياست هانم
طلعت عشق، وخبطت على رنا، وفعلا رنا كانت بتلبس، وبلغتها ان الفطار جاهز
راحت عشق لاوضة قاسم، خبطت كتير مردش، فتحت الباب براحه. وبصت، لقته نايم على الكنبه
عشق قربت منه بقلق وخوف : قاسم بيه قااااااسم بييييه
دمتم سالمين
بقلم شيمو الخطيب
رواية غمرتني عشق الحلقة العاشرة