الحلقه ٢٠
رواية غمرتني عشق الحلقة 20
اللهم أشفِ كل من أتعبه المرض، ربي أرح كل نفس لا يعلم بوجعها إلا أنت سبحانك.
بسم الله نبدأ
في فيلا العزيزي
هدى واقفه بتعيط ومصدومه من كلام ابنها، وحازم مش عارف قاسم هيوصل لايه، وناوي على ايه بالظبط
هدي بعياط شديد: ها، هت، هتعمل ايه يا، ياحازم
حازم قرب منها واخدها في حضنه: اطمني ياهدي، ان شاء الله خير،، قاسم هيرجع متقلقيش
هدي بتعيط ومش قادره تجمع الكلام : تف،، تفتكر فعلا، هي، هيرجع ياحازم
حازم خرجها من حضنه وبصلها: ان شاء الله ياحبيبتي هيرجع،، ادعي ربنا يهديه، ويبعده عن البنت دي لانه لو وصلها، عمره مهيرجع تاني يا هدى، هنبقى فعلا خسرنا ابننا
هدي مسحت دموعها: حازم،، انا حاسه اننا جينا عليه قوي، عمري ما شفت قاسم بيحب حد كده، اه هي متنفعناش، بس هو حبها، كان المفروض نحل الموقف بطريقه احسن من كده عشان منخسرش ابننا
حازم بصلها بغيظ: انتي اتجننتي ياهدي، ابنك اختار غلط،، اختار واحده متنفعش تبقى زوجه ليه، وتقوليلي نحل الموضوع بطريقه احسن،، انتي جرا لعقلك حاجه ياهدي،،، انتي تقبلي ان عشق تبقى مرات ابنك؟
هدي سكت ونزلت وشها في الارض:
حازم بغيظ: متردي ياهدي، تقبلي ولا لا؟ ، صدقيني ياهدي، لو قبلتي، انا من بكره،،، لا
ومن بكره ليه،،، من دلوقتي هدور على عشق وارجعها لابنك واجوزهالو كمان، بس انتي قولي اه، (حازم بيبصلها بقلق)
هدي: اتنهدت بوجع وقالت: للأسف يا حازم، عشق متنفعش تبقى مرات ابني.
حازم اتنهد بارتياح، : يبقى خلاص ياهدي،، سيبيني اتصرف بطريقتي، واستحملي معايا الفتره دي وجمدي قلبك شويه على قاسم، عشان يرجع لعقله في أقرب وقت
هدي بزعل: حاضر ياحازم، حاضر، وسيباه وطالعه
حازم بزعل علي حالتها: رايحه فين ياهدي، استنى كلي اي حاجه انتي مكلتيش خالص
هدي بتعب: هطلع اطمن علي رنا وانزل على
طول، ولفت وشها وطلعت
وصلت هدي عند أوضة رنا وخبطت، لكن رنا مردتش
فتحت هدى الباب واتفاجئت ان رنا مش موجوده، جريت في كل ركن في الاوضه وفتحت الحمام،، وبصت من البلكونه، لكن ملقتش رنا، قلبها دق بسرعه، ونفسها بدأ يتخنق وبقت حاسه ان الدنيا بضيق بيها
خرجت من الاوضه ونزلت جري على السلم وهي بتنادي
هدي: ياحازم،،، يا حازم،،، الحقني يا حازم
حازم بيجري من المكتب : مالك ياهدي فيه ايه
هدي بعياط: رنا يا حازم،،، رنا مش في اوضتها،، بنتي مش في البيت
حازم بصدمه : انتي بتقولي ايه،،ونده بسرعه على زينب،،، يازيييينب
زينب بتجري: خير يا حازم بيه تحت امرك
حازم : رنا فين يا زينب، مشوفتيهاش
زينب بقلق: لا والله ياحازم بيه، بس انا كنت في المطبخ وسمعتها بتنادي على ريكس، يمكن قاعده معاه
هدي سمعت كده وطلعت تجري على مكان ريكس.وبعدها حازم وزينب لكن للأسف ملقوهاش،
هدي مسكت في ايد حازم : ابوس ايدك ياحازم، رجعلي بنتي، بنتي فين يا حااااازم، بنتي فيييييين
حازم واقف متكتف وهدى موتراه،، لمح ريكس داخل من البوابه، ومعاه ناجي،
جري حازم ناحيتهم
حازم : ناجي،، رنا فين، طمني،
ناجي: والله ياباشا انا كنت في الحمام، وسمعت الست رنا بتنادي على ريكس، خرجت بسرعه لقيت ريكس بيجري ورا عربيه، وبعدين رجع، والست رنا مشوفتهاش، لكن ايه اللي حصل معرفش
حازم بصدمه اكبر : عربيه،،، وتفتكر العربيه دي ليه ريكس جري وراها،
ناجي: والله يا باشا معرفش، انا فكرت ان انسه رنا ممكن تكون في اوضتها ولا حاجه
حازم بنرفزه: أوضة ايه ياناجي، بنتي مش لاقينها وانت السبب، اكيد ريكس لقى البوابه مفتوحه، خرج ورنا خرجت وراه، وانت نايم على ودانك، تقدر تقولي سيبت البوابه مفتوحه ليه،،
ناجي: نزل وشه في الأرض،. أنا آسف ياحازم بيه، غصب عني والله
حازم بصوت عالي ونرفزه: وانا هعمل ايه باسف، بنتي فين ياناجي، هجيب بنتي منين دلوقتي، غلطك ده مين يتحمله،،
فجأه زينب صرخت وكانت هدى اغمي عليها
جري حازم عليها، وشالها ودخلها الانتريه،
حازم: زينب؛،،، بسرعه حاجه نفوق هدى بيها،،، وخبط على وش هدى،،، هدى حبيبتي، طمنيني عليكي، فوقي ياهدي،،
زينب جابت برفان ورشوا عليها وفعلا فاقت
هدي بتعيط: بنتي وابني ياحازم.،، انا عايزه ولادي، رجعلي ولااااااادي
حازم بخوف وقلق : حاضر ياهدي، بس انتي لازم تبقى أقوى، قومي ياهدي وصدقيني ان شاء الله هيرجعوا
——————-” بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة 20
في فيلا خالد
خالد بيفكر يخلص من رنا عشان يداري جريمته ورنا قاعده حاضنه نفسها ومرعوبه من اللي حواليها
فجأه سمع خالد صوت بينادي
قاسم وقف العربيه قدام الفيلا،ونزل بسرعه وداخل زي القطر وفي قمة غضبه
قاسم: ياخاااالد، ياخاااالد يارافعي ، اطلعلي هنا
خالد اترعب ورجالته واقفين واترعبوا من الصوت بس،
قاسم وحسام ضربوا الرجاله اللي بره اللي حاولت تمنعهم ودخلوا الاتنين، وكان باب الفيلا مفتوح
دخل قاسم وخالد واقف مشلول الحركه
قاسم: مسك خالد من هدومه : فين عشق ياخالد،، انطق، فين عشق
حسام داخل ورا قاسم، وبص لقى فيه رجاله وحركتها غريبه، وقاسم كل تركيزه مع خالد اللي واقف قدامه مصدوم ومش قادر ينطق
حسام سمع صوت همس من ورا الرجاله بيقول: ابيه قاسم الحقني
حسام اتجنن لما شك في الصوت، ومسك الراجلين وزقهم، وهنا خالد انهار تماما وقعد على الكرسي، لأنه عرف ان نهايته قربت
وقاسم مستغرب من رد فعله لكن فاق على صوت حسااام بيقول، رناااا
حسام اتفاجئ لما شاف رنا، وهي مقدرتش تقوم، وبدون وعي جري حسام على رنا وقال : رنا حبيبتي، انتي ايه اللي جابك هنا، وشالها من على الأرض وقعدها على الكنبه، وبص للراجلين اللي حاولو يجروا ويخرجوا، لكن لقوا حسام مسكهم ومبقاش عارف هو بيضرب فيهم ازاي، وضربهم الاتنين بغل، لحد موقعوا في الأرض ومش قادرين يتحركوا، واتصل بالقسم وطلب قوه تيجي تساعده في نقلهم
اما قاسم واقف مذهول وجرى على رنا، اللي بتعيط واترمت في حضنه وبتعيط عياط هستيري
قاسم اخدها كلها في حضنه، لحد مهديت شويه، وبعدين خرجها ومسك وشها بين اديه وقال :، اهدي يا رنا انا جنبك ياحبيبتي متقلقيش، بس فهميني، ايه اللي جابك هنا،
رنا بعياط : والله يا، ابيه انا معرفش، انا كنت بجري ورا ريكس لانه خرج من الفيلا، وخوفت ميرجعش وانت مش ناقص حزن، فجأه لقيت نفسي هنا وبيفوقوني لكن مين دول، معرفش،
حسام بيسمع بغيظ وبيبص على خالد اللي حاطط راسه بين اديه وساكت
حسام جري على خالد: ومسكه من هدومه ووقفه: انا عايز افهم، انت جايبها هنا ليه، انت عايز ايه بالظبط،
خرجت سعاد في اللحظه دي. واتشجعت لأنها لقت ان دي فرصتها وانها لازم تنتقم لكن البنات اللي ظلمهم وأولهم هي وعشق وسحر
سعاد: ياباشا،، انا عارفه حضرتك وشوفتك قبل كده، وعارفه انكو ظباط، وانا هحكي على كل حاجه
خالد بص لسعاد بغيظ لكن مفيش في ايده حاجه،، اما سعاد فبصتله بتحدي وشماته
قاسم: قولي بسرعه، ايه اللي حصل
سعاد : الست هانم دي (وشاورت على رنا)، جت بالغلط هنا ياحضرة الظابط، اللي المفروض كانت تيجي كانت عشق، اللي انتو جيتو معاها هنا قبل كده،
قاسم بصدمه :يعني ايه، يعني عشق مش هنا
سعاد: لا ياباشا، عشق مجتش، شويه الاغبيه دول، جابو الست هانم دي بدل عشق، لكن عشق مش موجوده هنا،
حسام بص لخالد بغل، وجرى عليه وبيضرب فيه بكل قوته وهو بيقول: رنا دي لا، انت ازاي تتجرأ على حاجه تخص حسام المغازي، انت اتجننت، وبيضرب فيه اكتر، ومسكه من هدومه،، واقسم بالله انا مهرحمك، انا هخليك تتمنى الموت ومش هطوله، بس اخر سؤال هسألهولك، عشق فييين، اكيد انت عارف هي فين
قاسم جري عليه ومسكه، : انطق، عشق فيييين،
خالدبينهج والدم نازل من كل حته في وشه : والله، يا، يا، يا باشا، انا،، انا معرفش، حاجه عنها، كل، اللي اعرفه، انها شغاله، في فيلا عند ناس أكابر، غير، كده لا، وفعلا رحت عشان اصفي حسابي معاها، بس الاغبيه جابو الست هانم دي بالغلط،، لكن عشق، والله ما اعرف عنها حاجه
قاسم بدون وعي وبغيظ شديد: تصفي حسابك معاها ياكلب،، ده انا اللي هصفيك دلوقتي، ونزل فيه ضرب بكل قوته، لحد حسام مهداه وبعده عنه، لأن خالد مبقاش قادر يوقف، ووقف قاسم ينهج، وبيفكر ياترى عشق فين، وبص على رنا لقى حسام واقف جنبها وبيسندها تقوم، جري قاسم عليها واخدها في حضنه وهي عيطت بصوتها كله وهو دموعه نزلت على حاله وحال اخته والرعب اللي عاشت فيه، وعلى عشق اللي مش قادر يعرف هي فين،
حسام اتنهد بوجع، وقاسم شال رنا ودخلها العربيه، والقوه جت وقبضت على خالد ورجالته، وطلعوا على القسم ومعاهم حسام في البوكس
اما قاسم وسعاد ورنا، ركبوا عربيه قاسم وطلعوا على القسم
—————- بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة 20
في المستشفى،
بسمه قاعده بتابع الاجهزه في اوضة عشق، وفجأه حست انها بتتحرك، فرحت جدا وجريت على مكتب أمجد بيه وكان د محمد قاعد معاه
بسمه بفرحه: د محمد،، تقريبا المريضه فاقت، دي بتتحرك، بس حركه ضعيفه
محمد قام يجري وبسمه وراه : مش مهم الحركه ضعيفه او لا، المهم انها فاقت،
وصل محمد الاوضه، ودخل، وكشف على عشق، وفتح عنيها وشغل الكشاف، وتابع حركة الاجهزه وكان كله تمام
عشق بدأت تفوق وبتتكلم بهمس : قااسم،، امي،،
محمد مش قادر يحدد هي بتقول ايه:،قرب منها وقال،، انسه، انتي سمعاني
عشق بتحاول تفتح عنيها وبتتكلم بهمس؛ اااه، انا تعبانه قوي
بسمه فرحت، ومحمد ابتسم بفرحه : انتي حاسه بايه يا، انسه، كلميني
عشق بهمس: دمااااغي ، جسمي كله بيوجعني
أمجد داخل الاوضه بينهج: ايه يامحمد طمني، ايه الاخبار
عشق: ااااه، مش قادره، عايزه اقوم
محمد بص لامجد وابتسم بفرحه: بكده الحمد لله يا امجد بيه، نقدر نطمن على حالة المخ، وانه متأثرش، وأن شاء الله هتبقى احسن
أمجد فرح جدا ودموعه نزلت بفرحه، ومش عارف ليه هو مهتم بالحاله دي،
عشق بتوهان: قاااسم،، قاااسم فين، امي فين، عايزه امي،
أمجد مذهول لانه سمعها بتقول قاسم، واستبعد من دماغه فكره انها تكون على علاقه بقاسم العزيزي،،
محمد بتفاؤل : اطمن يا أمجد بيه،، صدقني الأمور كلها ماشيه كويس، وبإذن الله هتفوق، وهتبقى احسن
امجد: يارب، يارب يا دكتور محمد،
—————- بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة 20
في القسم
دخل حسام مكتبه، ودخل خالد ورجالته وهما متبهدلين على الآخر، وفتح حسام المحضر،
قاسم وسعاد ورنا دخلو، وحسام اخد أقوال رنا وسعاد، اللي اعترفت على خالد بكل حاجه، واعترفت انه خدر سحر وابتذها وهددها انه هيفضحها، وحسام بعت عسكري واستدعي سحر واكدت على كلام سعاد،
حسام بص لخالد: انا بقه عايزك تقولي فين صور البنات دي، واقسم بالله لو مانطقت معايا لاكون دفنك مكانك، انطق يالا فين الصور،
خالد قال علي مكان السي دي وحسام بعت قوه بتفتيش الفيلا. وجابو كل السي دي الموجوده في الفيلا، واتكسرت كلها قدام سعاد وسحر
والاتنين فرحوا وحمدوا ربنا انهم خلصوا من الكابوس ده
رنا قاعده ومذهوله من اللي بيحصل، وحست انها فعلا ولا حاجه قدام تدين واحترام البنات دي وخوفهم على نفسهم ده حتى شعرهم متغطي، جسمهم متغطي، لبسهم بسيط لكن جمالهم طاغي، واحترامهم لنفسهم اكبر من اي حاجه، صعبوا عليها جدا بعد تعرضهم للتهديد، لكن لما شافت فرحتهم ابتسمت تلقائيا وفرحت لفرحهم. وحست انهم فعلا طيبين ونضاف. وميستاهلوش كده،
وبصت لقاسم اللي تايه وكل تفكيره في عشقه،، رنا قربت منه
رنا بحب: هتلاقيها يا ابيه ان شاء الله، متقلقش
قاسم بص لرنا وشدها في حضنه وابتسم بوجع وسكت، ورنا زادت في حضنه
حسام امر بحبس المتهمين، وطارق جه، ودخل وفهم كل حاجه من حسام. وطبعا حسام محكاش اي حاجه تخص سحر، وطارق قرب من قاسم وسلم عليه
طارق: ان شاء الله عشق بخير ياقاسم بيه، متقلقش
قاسم بصله وسكت ومردش، واكتفي بهز راسه وبس،
طارق: انا عارف ان امر عشق يهمك، واتمنى انك تلاقيها في أقرب وقت وكلنا هنساعدك وانا اول واحد، بجد عشق محظوظه انها لقت حد يحبها كده
قاسم: شكرا ليك ياطارق ،
حسام: يلا ياقاسم، نوصل رنا للبيت، ونرتاح ونرجع نشوف هنعمل ايه،، وانت ياطارق خد البنات وروحهم وخلي بالك منهم
طارق: تحت امرك يا حسام بيه،
قاسم اخد رنا وطلع ركبها وركب عربيته
وطارق وسحر وسعاد روحوا، وحسام ركب العربيه وساق وعنيه على رنا في المرايه وقلبه جواه غل كبير من ناحية خالد
وصل حسام وقاسم ورنا الفيلا، ونزلت رنا وحسام لكن قاسم رفض
رنا بزعل: ايه يا ابيه انت مش هتنزل معايا ولا ايه
قاسم بجمود: انا مليش حد هنا عشان انزله، ادخلي يارنا وخلي بالك من نفسك، ولو احتاجتي حاجه انا موجود واكيد عارفه مكاني،
حسام: طب انزل حتى طمنهم على اختك
قاسم بخنقه: ادخل يا حسام طمنهم انت، انا خلاص، ميهمنيش اذا كانو قلقانين او لا، دول ماتو بالنسبالي
رنا بصتله وعيطت في صمت، وحسام بص لقاسم باسف. وشد رنا ودخلوا
رنا بتبص على حسام لكن حسام ملامحه جامده وهي مش قادره تفهم هو ماله.
دخل حسام ولقى حازم اللي اول ماشاف رنا جري عليها واخدها كلها في حضنه، وكان محسن وفريده وجيجي موجودين، وكلهم فرحوا جدا اول لما شافوا رنا موجوده، وهدى سمعت وزينب بلغتها الخبر، والقوه اتجمعت فيها وتحاملت على نفسها ونزلت وهي بتجر رجليها،
نزلت على السلم وبتنادي على رنا
هدي: رنا،،، بنتي حبيبتي،،، رناااا
رنا جريت على مامتها: مامي حبيبتي، انا كويسه ياحبيبتي متقلقيش،
جري حازم عليها وسندها وقعده على الكرسي، وهي عنيها متعلقه برنا
هدي بعياط وقلق : رنا،، طمنيني عليكي، كنتي فين وايه اللي حصل
رنا بصت على حسام بدموع، وحسام اتكلم
حسام:،، للأسف يا جماعه، رنا كانت مخطوفه
هدي شهقت وكلهم اتصدموا
جيجي بقلق: اتخطفت!! ، طب ازاي، ومين اللي خطفها
حسام بص لحازم بلوم : رنا مش هي اللي كانت مقصوده ياحازم ليه بالخطف، لكن اللي مقصوده كانت عشق، وبطرد حضرتك ليها، رنا اللي وقعت في الفخ ده، وكان ممكن يقتلها، لولا دخولي انا وقاسم المفاجئ،
حازم مصدوم؛ عشق،،، طب ليه، ومين دول
حسام بزهق: اظن دي حاجه خاصه بينا احنا كمباحث، اما انتو فبنتكوا موجوده معاكو اهي، واتمنى، انكو تعيدوا حسابتكو قبل ماتخسروا كل حاجه، بعد اذنكوا
هدي ندهت بسرعه: حساااام، استنى يابني، وطمني، قاسم فين، وازاي قدرتوا توصلوا لرنا، فهمني الله يخليك
حسام بزعل على حالتها : قاسم قاعد في العربيه بره، اما وصلنا لرنا ازاي، دي بقه تدابير ربنا، وهي هتحكيلك كل حاجه، لكن انا مضطر امشي دلوقتي
رنا جريت ورا حسام وبعدت عنهم : حسام، استني، انت عارف اني…
حسام حط اديه على بقها : متكمليش يارنا، انا عارف انتي ايه بالظبط، انا بس مدايق من اللي حصل، ومدايق عشان قاسم، انا لما شوفتك في الوقف ده عذرت قاسم يارنا، انا وشايفك قدامي ومقدرتش اتحمل بعدك او انك تكوني في خطر، طيب هو يعمل ايه، احساسه ايه دلوقتي وهو عارف ان حبيبته في خطر ومش قادر يعملها حاجه،،، قاسم صعبان عليا قوي يارنا، ومش عارف اعمله حاجه،
رنا دموعها نزلت لان قاسم صعبان عليها فعلا
حسام بحب: خلي بالك من نفسك يارنا، واوعى تبقى زي والدك ووالدتك ، انا لأول مره. اكون مع قاسم في كل كلامه، ولأول مره، مزعلش اني والدي ووالدتي توفوا، يكفي انهم توفوا وانا بحترمهم وبحبهم،وبدعيلهم،، اهون عليا من انهم يعيشوا وانا كاره اسمع سيرتهم،
واستأذن من رنا ومشي، وهي عنيها متعلقه بيه،. وعارفه ان كل كلامه صح
جيجي اول ما سمعت ان قاسم بره خرجت بسرعه، وبصت عليه، لقته قاعد ومرجع راسه ورا على الكرسي ومغمض عنيه
فتحت باب العربيه وقعدت مكان حسام، وقاسم مفكرها حسام، ومفتحش عنيه
جيجي قربت من قاسم وباسته في خده ولسه هتتكلم، كان قاسم فاق، وقام بخضه
قاسم: ايه ده،،، (وبصوت عالي)، انتي ايه اللي جابك هنا، اتفضلي انزلي من هنا، ومش عايز اشوف وشك تاني
جيجي بدموع: قاسم انت وحشتني، انت ازاي قاسي بالشكل ده
قاسم نزل من العربيه ولف ناحيتها وفتح الباب. وشدها رماها بره العربيه، وحسام شاف الموقف وجرى عليهم،
قاسم بنرفزه؛ يلا يا حسام، امشي من هنا بسرعه، انا مش طايق اشوف حد
حسام حاول يقوم جيجي،
قاسم : سيبها يا حسام ويلا بدل ما امشي واسيبك
حسام قومها وسابها وركب واتحرك بالعربيه فعلا
حسام : هو ايه اللي حصل يا قاسم،
قاسم اتكلم بقرف : قرفان من نفسي يا حسام، بقه الرخيصه دي تدخل العربيه وتحاول ت…، فرق كبير قوي يا حسام، مينفعش يبقى في مقارنه بينها وبين عشق، انا بجد كاره نفسي في اللحظه دي، حاسس اني عايز اخد شاور يغسلني من القرف اللي حصل
حسام فهم قاسم: فعلا ياقاسم، في فرق بين عشق وبين جيجي، لكن للأسف انت بس اللي شايف الفرق ده، وحسه، انما والدك ووالدتك عمرهم مهيحسوه،
قاسم بزعيق : وانا ميهمنيش انهم يحسوه او لا، انا كل اللي يهمني الاقيها يا حسام، انا لازم الاقي عشق، وعارف اني هلاقيها ان شاء الله
حسام: ان شاء الله ياقاسم، سيبها لله وربنا هيسهلها
قاسم غمض عنيه ودعا ربنا انه يلاقيها
—————— بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة 20
عند فاديه
دخلت سحر وطارق لفاديه
فاديه بلهفه: ها ياولاد طمنوني وصلتو لحاجه، بنتي لقتوها
طارق بزعل: لا يا خالتي للأسف، بس ان شاء الله قربنا وحسام بيه طمنا، متقلقيش ياخالتي، ان شاء الله خير
فاديه بتعيط: ياترى، هي فين وأيه اللي حصلها، يارب احفظها من كل شر يارب. وبصت لسحر،،، ساعديني يابنتي اقوم اصلي وادعي، يمكن ربنا يستجاب ويرجعلي بنتي ونور عيني
سحر قومتها ودخلتها تتوضي، وخرجت فاديه وقعدت تصلي وتدعي وطارق وسحر بيسمعوا عياطها ودعائها وقلوبهم بتتقطع عشانها،
طارق: خلاص بقه ياسحر بطلي عياط، احنا من ساعة مخرجنا من القسم وانتي بتعيطي،
سحر: قلبي وجعني قوي يا طارق، كان نفسي نلاقي عشق، كان عندي امل كبير قوي، ان عشق تكون عند خالد، لكن للأسف، محصلش وده زود قلقي اكتر، (وعيطت أكتر) انا صعبان عليا خالتي قوي يا طارق، وخايفه يجرالها حاجه، انا مش حمل فراق، دي هي اللي صبرتني على فراق امي
طارق: ربنا ميجبش فراق يا سحر، ان شاء الله هنلاقي عشق وترجع، بس انا مش عايز اشوف دموعك دي، وبعدين لازم تبقى أقوى من كده عشان خاطر خالتي فاديه، وصدقيني عشق هترجع يا سحر، ان شاء الله هترجع
سحر : يارب يا طارق يااااارب
؛————- بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة 20
عدي اليوم على أبطالنا،
قاسم رجع هو وحسام، واخد شاور لانه قرفان من كل حاجه حصلت، وهو تحت الدش والميه نازله عليه، سرح في عشق وياتري هي فين، وعامله ايه، واتنهد بوجع، وخلص حمامه وخرج
حسام قاعد ومتغاظ من اللي حصل، وناوي انه يذل خالد ويوريه العذاب الوان، وعذر قاسم جدا وزعل عشانه لكن مفيش في ايده حاجه،
طارق رجع بيته وفاديه وسحر دخلوا ينامو ، والكل نام وبيدعي ربنا انه يصحى ويسمع خبر كويس عن عشق وأنهم لقوها، وطبعا فاديه اكتر واحده بتدعي، لحد مالنوم غلب الكل
تاني يوم الصبح
صحيت فاديه على خبط على الباب
فاديه قامت بخوف ولهفه وفتحت
…. : السلام عليكم، ده منزل عشق الالفي،
فاديه قلبها بيدق بسرعه وبتبصله بس،، وساكته:.. ……….
ودمتم لي سالمين
بقلم شيمو الخطيب
رواية غمرتني عشق الحلقة 20