روايات رومانسيهرواية مر العمر

رواية مر العمر الحلقه 19

الحلقه ال 19
ادهم فضل في المستشفي يومين وصحته بدأت تتحسن وليلي

بتعدي تتطمن عليه وتمشي علي طول …في ليله كانت نبطشيه

وجاتله اخر الليل تتطمن عليه
ليلي: هو انت علي طول صاحي مش بتنام؟
ادهم: بنام بس مش كتير
ليلي: اخبارك ايه النهارده؟
ادهم: كويس احسن كتير
ليلي: طيب كويس ..عايز اي حاجه؟؟؟
ادهم قام وقف قدام الشباك اللي في الاوضه وسند عليه
ادهم: عايزه تمشي امشي ولو عايزه تقعدي ندردش شويه اقعدي

براحتك
ليلي: اممم…طيب ندردش شويه
ادهم: انتي ليه ما اتجوزتيش لحد دلوقتي؟؟
ليلي: ندردش من غير اسئله شخصيه
ادهم: ماشي براحتك …
ليلي: العيال اخبارهم ايه مع سيف؟
ادهم: العيال؟؟علي فكره دول ظباط ..سيف كويس ويمكن يكون حنين معاهم عني
ليلي: سيف حنين؟؟؟وده من امتي؟
ادهم: من ساعه ما واجه الحياه بره…الشغل بيغيرنا كتير
ليلي: فعلا الحياه العمليه مختلفه تماما عن الكليه..انك تشوف

نظري غير انك تتحط في الموقف نفسه
ادهم: فعلا…صح مش انا قابلت عمر
ليلي: عمر مين؟؟؟
ادهم: غريبه هو يقولي ليلي مين وانتي تقولي عمر مين؟؟؟عمر

خطيبك
ليلي: اه …كان خطيبي بس حاليا اتجوز واحده صاحبتنا
ادهم: اه ايناس شوفتها
ليلي: قالك ايه؟؟؟
ادهم: وهيقولي ايه؟؟؟ماقالش غير انكم اتخرجتم وكل واحد راح

لحاله…. هو انتي سيبتيه ليه؟؟؟
ليلي: مش قلنا بلاش اسئله شخصيه
ادهم: قلنا…بس انتي عاملالي علامه استفهام كبيره مش قادر

افهمها ( قرب منها قوي) ساعات بحس انك لسه زي ما انتي وكأن

الزمن ما فاتش وساعات بحس انك بعدتي كتير قوي…انتي ايه يا

ليلي
ادهم قرب منها ولزقها في الحيطه ووقف قصادها وحط ايديه

حواليها علي الحيطه بحيث يحاصرها ما تتحركش
قرب منها قوي
ادهم: ريحتك زي ما هيا…شعرك زي ماهو بس طول شويه
قرب من خدها ولمسه بشفايفه يدوب لمسه
ادهم: كل حاجه زي ما هيا بس احلي شويه
ليلي بصتله وشاف لون بيتمناه من زمان ..لون خاص بيه هو وبس

..لون الحب ..منتهي الصفاء منتهي الرقه منتهي الجمال
قرب اكتر ولمس شفايفها بشفايفه بلمسه رقيقه ..

…لمس رقبتها وهنا لمح سلسله في

رقبتها ..فبعد وفضل يبصلها وبعدين مد ايده علشان يطلعها علشان

يتأكد بس.. هيا زقت ايده بعيد كأنها فاقت من حلم جميل
ليلي: بعد اذنك انا لازم امشي
ولسه هتمشي راح شدها جامد ولزقها في الحيطه مكانها
ادهم: مش بالسهوله دي
حاول يطلع السلسله تاني بس منعته..راح ماسك هدومها وقطعها

علشان يشوف صدرها ……
اتفاجأ لما شاف السلسله علي صدرها…مد ايده ومسكها وصدرها

بيطلع وينزل جامد من التوتر ….
ادهم: لسه لابساها…امال
ليلي: امال ايه؟؟ليه خبيت عليك؟؟
زقته ليلي بعيد ولمت هدومها ..
ليلي: علشان كنت رقيقه معاك ومحبتش اجرحك وانت خارج من

العمليه…لسه لابساها لاني عاهدت نفسي اني اكرهك طول ما انا

عايشه واني كل ما انسي افتكر بالسلسله دي اني بكرهك..السلسله

دي دليل كرهي ليك
ادهم ضحك: كرهك ليا…انتي عارفه ان الحب والكره تقريبا

وجهين لعمله واحده
ليلي: بس خلي بالك لما بيظهر وجه بيغيب التاني ما ينفعش يظهروا

مع بعض يا حب يا كره وانا كل اللي موجود حاليا كره ليك
ادهم: وانا مكتفي يا ليلي بكرهك ليا حاليا..روحي شوفي وراكي

ايه…
ليلي مشيت وسابته في حاله امل جديد…لو لسه لابساها يبقي لسه

بتفكر فيه؟؟؟كل اللي مطلوب منه يحاول ينبش الماضي شويه

ويصلح اللي حصل…لازم يفهمها هو مشي ليه؟؟؟يمكن تكون

لسه بتحبه؟؟يمكن بس اهوه احسن من مفيش….
ليلي اتضايقت قوي من ضعفها قصاده لو كان استمر معاها بنفس

الطريقه قبل ما يطلع السلسله كانت ممكن اعترفتله انها لسه

بتحبه…لازم تخلي بالها اكتر من كده…لازم تحافظ علي الحبه

الفاضلين في كرامتها…لازم تبقي قويه ومش تضعف كده ابدا
ادهم ساب المستشفي وسافر مصر يكمل علاجه..ليلي فرحت انها

خلصت منه بس قلبها وجعها لانها خافت ما تشوفوش تاني…بتحبه

وبتتمناه بس مش قادره تكون معاه وده قمه عذابها
في البيت عندها كانت خناقتها مع اهلها مستمره ديما لانها بترفض

عرسان من غير اي سبب,,ولانها بتحتفظ باسباب رفضها لنفسها

ديما..مش قادره تبرر لاي حد ولا حتي نفسها ..هيا مستنيه ايه؟؟
ادهم فضل فتره في بيته لحد ما استرد صحته وبعدها سافر تاني

علشان يسترد حبيبته…..وفي يوم كان في حفله صغيره معموله في

النادي وادهم راح هو وسيف ورجالتهم يغيروا جو ويستعيدوا

الذكريات…ادهم استأذن منهم وراح لمكانه السري الخاص بيه هو

وليلي واتفاجأ لما شافها هناك واقفه وشعرها طاير وافتكر لما كانت ديما بتستناه يجيلها ولما تشوفه بترمي نفسها في حضنه…
ادهم: ملاك واقف…زي ما انتي يا لوليتا
ليلي: انا مش لوليتا…لوليتا دي انتهت من زمان من ساعه ما

اتخليت عنها ومشيت
ادهم: ليه مصره اني اتخليت عنها يا ليلي؟؟؟
ليلي: علشان انت اتخليت عني يا ادهم
قرب منها ومسك كتافها الاتنين وقرب من ودانها قوي وكلمها

بهمس
ادهم: انا عمري ابدا ما اتخليت عنك ابدا…ليلي انا
تليفونه رن ..كان سيف بيرن عليه..كنسل عليه بس رن تاني
ليلي: رد يا ادهم علي تليفونك
ادهم: ايوه يا سيف في ايه؟؟
سيف:…بيتكلم
ادهم باستغراب: ايه هنا؟؟؟دلوقتي؟؟؟ليه وفي ايه؟؟
سيف:………
ادهم: طيب طيب انا جاي حالا
قفل التليفون
ادهم: ليلي احنا بينا كلام كتير لازم يتقال بس مش دلوقتي ..قابليني

بكره يا ليلي عند الفندق اللي اتقابلنا فيه قبل كده ونتكلم مع بعض

…ضروري يا ليلي
ليليي: مفيش حاجه تتقال
ادهم: لا في كتير…زي مثلا بعدت ليه وسيبتك من عشر

سنين..هستناكي يا ليلي
ليلي: هحاول
ادهم نزل وهيا نزلت وراه واول ما نزل لتحت جيه عيال اخوه

جريو عليه
زياد وسلمي: بابي بابي بابي
ادهم وطي وشالهم الاتنين
ادهم: حبايب قلبي ازيكم ..امال ماما فين؟؟
زياد: مامي هناك مع عمو سيف
فعلا شاف ندي مع سيف جايين عليه وندي اول ما شافته جريت

عليه وحضنته وفضلت تعيط
ندي: ادهم انا محتجالك قوي محتجالك بجد
ادهم: خلاص يا ندي انا جنبك اهوه تعالي … هاخدك الفندق

تريحي فيه اوك
ادهم: سيف..خلي العيال معاك شويه وهاتهملي بالليل الفندق
سيف: اوك…مين هيجي مع عمو سيف؟؟
زياد: لا احنا مس عايزين نيجي معاك احنا عايزين نفضل مع بابي
ادهم: زياد روح مع عمو سيف وانا هتكلم شويه مع مامي وبعدكده

نبقي مع بعض اوك اتفقنا
زياد: ماسي بس مس تتأخر
ادهم: مش هتأخر
باسهم واخد ندي ومشي…طبعا كل ده وليلي واقفه بتراقب من بعيد
ليلي: يا غبيه حنيتيله تاني واهو متجوز وعنده عيلين كمان؟؟لحد

امتي هتفضلي غبيه كده؟؟؟؟قلعت السلسه ورميتها علي اخر

دراعها,,,ومشيت ودخلت النادي لزمايلها
ليلي: دكتور عماد ممكن لحظه؟
عماد: ايوه طبعا بعد اذنكم
اخدها وراحوا بعيد
عماد: ايه يا ليلي خير ؟؟
ليلي: انت لسه عايز تتجوزني؟؟
عماد: طبعا وده سؤال
ليلي: طيب هستناك بكره تيجي البيت ومعاك الدبل نلبسهم ايه رأيك

؟؟يناسبك بكره
عماد بفرحه: بكره؟؟الدبل؟؟طبعا مش هتأخر ابدا وهروح حالا

اشتري الدبل….
سابها ومشي والفرحه مش سايعاه وهيا دموعها نزلت بصمت…

ادهم هيتصرف ازاي؟؟؟
ليلي هتتم الخطوبه ولا هتعرف الحقيقه في الوقت المناسب؟؟

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
نبضات قلب الأسد الفتاة والشخابيط