روايات شيقهرواية نور الفهد

رواية نور الفهد الفصل السابع 7 بقلم ندي عبد الهادي

……
نور…. بصدمه…مساافر.. واكملت بهدوء… تمام…تروح وترجع بالسلامه….
فهد…كان متوقع انها تزعل او تمنعه انو يسافر بس هي خيبت ظنه….واتاكد فعلا انها بتكرهه…
نور… بخبث…بس انا كده هزعل لو محضرتش خطوبتي انا وسليم……
فهد…بغيظ….وده ينفع برده…… اكيييييد هحضر…ده انتي اختي……
وخرج وهو يتمتم بغيظ…وخبط في زينه…..
فهد… بحنيه…خلي بالك يازينه…..
زينه….بتوتر…حااضر…ياابيه….
فهد…لفت نظره….توتر زينه…والورق الكتيير في ايديها……
فهد….زينه ايه الورق ده….
وكان لسه هيمسكه…..بس زينه بعدت
….
فهد…بشك…في ايه يازينه…..وايه الورق ده
زينه..  بتوتر….ده ورق الكليه بتاعي….
فهد…..بشك….ماشي….___________________________________
عند ريان…..
كارما…بضيق ..اووف.انت تاااني
ريان… باستغراب…هو انا اعرفك…..
كارما…بغضب.لا وكمان مش فاكرني ايه البجاحه…..دي…انا الي كنت هتموتها…بس سواقه حضرتك الطايشه…..
ريان……تجاهل كلامها……انتي مين وبتعملي ايه في بيتي……
كارما…..هو
الداده… بحب…انتي جيتي ياكارما……
ريان….بغضب..انتي تعرفيها ياداده…..
.
الداده….ايوه يابني…دي كارما ال حكتلك عنها…
ريان…بتذكر….اه ماشي فهميها النظام…واكمل بوعيد…لكارما..وانتي حساب طول لسانك نتحاااسب عليه بعدين……..
كارما… بصوت هادئ…..مغرووور
ريان….ببرود…سمعتك علي فكره……
وركب عربيته ومشي….
كارما…لداده… انتي عايشه معا المغرور ده ازاي…..ده شايف نفسه اوووي….
الداده….بهدوء….ده ريان.. مافيش اطيب منه يابنتي……بس هو مغرور حبتين
كارما….حبيتين بس قولي حبيتين ثلاثه…..بس قوليلي…اسم القمر ده ايه……
اياد… بضحك…ا..ي.د
كارما….الله اسمك حلوو يااياد…..
الداده…. بفرحه….اخيرااا اتكلمت يااياد…..
كارما….هو مكنش بيتكلم…..
الداده.بتهرب…هااا اه يلا بقي اوريكي البيت…
الداده…بصي ياكارما… البيت طابقين…الطابق…التاني…ممنوع تدخليه…ريان مبيحبش حد يدخل الطابق…وبيضايق جدا والطابق الاول في غرفه اياد والمطبخ واوضتك… تمام….
كارما….تمام ياداده
____________
تسريع للأحداث………
كارما… وريان.. علطول ناقر ونقير……واياد اتعود علي كارما… ودائما بيقولها ماما وده مفرح ريان جدا
فهد سافر امريكا…وحالته وحشه جدا….كل مابيقرب معاد خطوبة نور وسليم حالته بتسوء
سليم.. بيحاول يتقرب من نور…بس نور لسه بتفكر في فهد وحالتها وحشه جدا…لغيط ماكانت هتسيب سليم بس زينه اقنعتها….بانها تستني معا سليم وتنسي فهد والنهارده خطوبه سليم ونور
وفهد راجع النهارده من السفر لانه ريان اتصل بيه وقاله انو اتاكد من ال فرق بينه وبين نور…
ومايا بتفكر…ازاي ترجع فهد ليها تاني
وكارما..بتحاول توصل لنور……وفضولها….بانها تعرف…ايه سر ريان..
_________
في شقه سليم رن الجرس رح يفتح…. لقي زينه
سليم….بضيق…زينه…انتي عاوزه ايه…انا خلاص بقيت بحب نور…ومش عاوز ائذيها …..
زينه…بغضب…يعني…ايه انت بتحبني انااا واتفقنا انك تفرق مابين فهد ونور….
سليم….بغضب…انتي ايه شيطان دي بنت عمك وبتعملي فيها كده ليه هي كانت عملتلك ايه
زينه…..بغضب وحقد…عاوز تعرف ليه….لانها دايما…احلي مني واشطر مني… وفهد بيحبها اكتر مني… ودائما كان  بيجبلها هدايا وانا لا…..حتي انت حبتها وسبتني…عشان كده انا هخلص عليك وهخلص علي كل ال بيحبو نور…وطلعت سكينه…من شنطتها….
وضربتها في قلبه…
___________________
عند نور…؟..؟.
كانت قاعده في اوضتها بتعيط…..
دخلت زينه….
نور قامت وقفت زينه..انا مش هتجوز سليم انا هقول لبابا يلغي كل حاجه
زينه..بخبث…بس انتي كده هتسببي فضيحه لبابا ولفهد وعمي اعقلي يانور…الباب خبط ودخل سالم
سالم.. يلا يانور..سليم زمانه علي وصول
نور…بحزن…حاضرر يابابا….
زينه بخبث لنفسها… هههههههههههه هنشوف دلوقتي الناس هتقول ايه لما تعرف انو عريسك هرب يوم فرحكم… هههههههههههه
___________
في القاعه… الخطوبه…عدي ساعه وسليم لسه مجاش الناس الي في القاعه بدات تكلم..ونور…مصدومه…
وسالم….بيموت….من الإحراج…..فرح لفهد
سالم…فهد… إحنا كده هنتفضح ممكن تكون انت العريس
______”
يتبع….

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
نبضات قلب الأسد الفتاة والشخابيط