روايات رومانسيهرواية يكفي ان يحبك قلبها

رواية يكفي ان يحبك قلبها الحلقه 21

روايه يكفي ان يحب قلبها
بقلم_ولاءيحيي
الحلقه (٢١)
حازم بيحاول يشيل ايد ريم من علي رقبته …بس هي كانت تمكنت منه … وبقيت تخنقوا بكل غضب …ودموعها نزله علي وشها ….
هاله بدموع وصريخ : لا ياريم هتموتيه
ريم سمعت هاله فايده ارتعشت لما حست انها هتقتل ودموعها بقيت نازله … وحازم لما ارتعشت اقدر يفك ايدها… وبقي مسكهم بكل قوته …وواقف ثواني لحد ما ياخد نفسه … ورجع يتهج عليه… وهي بقيت بدافع بكل قوتها …ومش سمحه ليه انه يلمسها .. أو حتى يبوسها غصب خربشته ووشه بقى ينزل دم.. وهاله كانت بتساعدها بس حازم زقها جامد وقعها

ناني بغضب : حاااااازم
حازم يلتفت بخوف ….و يبعد عن ريم…. ويروح ليها بسرعه وفي عينه خوف : ناني انتي رجعتي تاني ليه في حاجه

ناني بغضب : تعال بره…. وباب الاوضه دي يتقفل( ومشيت وسيبتها بغضب )
حازم بص لريم اللي بصت له بتحدي : هرجعلك يا ريم

ويخرج ويقفل الباب تاني.. وريم قعدت تاخد نفسها وهاله قعدت جمبها وهي بتعيط…..فريم اخدتها في حضنها
ريم بانفاس متقطعه من المجهود اللي عملته وهي بتبعد حازم : متعيطيش يا هاله….ربنا معانا ومش هيسبنا …… شوفتي ربنا بعت الزفته التانيه دي دلوقتي ….عشان يبعدوا عنا …..ربنا هيحمينا يا هاله….. انا متاكده متخافيش وادعي
ناني بزعيق وغضب : انت بتخوني يا حازم
حازم بتردد وخوف: بخونك ايه يا ناني بس….دي البت اللي كانت السبب في رافدي من الشغل فكنت ينتقم منها و بادبها

ناني بغضب وغيظ :ااااااه قولتلي… هي دي البت اللي وديت نفسك في داهيه علشانها…..وهي دي اللي حاولت تغتصبها ومعرفتش … وجيت ليا هربان من البوليس وطلبت اني أحميك بسببها … صح (حازم يبص لها بصدمة ويسكت)

ناني بزعيق وغضب : اوعي تكون فاكر انا مش عارفه انت جيت ليا هربان من ايه…..انا عارفه كل حاجه من ساعة ما جيت تستخبه عندي… ووافقت اني احميك علشان دخل مزاجي وعاجبني وعاوزك ليا… لكن مش ناني اللي تشارك واحده في واحد زيك انت ومش واحد رايك اللي يخوني يا حازم…مش ناني اللي تختار راجل ويبص لغيرها .. او يفكر يلمس غيرها ….الراجل اللي اختاروا بقي ملكي بتاعي وليا انا وبس… ( وتبصلها بتهديد )وانا مابحبش حد يلمس حاجه بتاعتي .. لاني وقتها هرميها في اوسخ زباله …ومش هبص ليه تاني
حازم بخوف يقرب منها : انتي فاهمه غلط يا ناني انا كنت بخوفها بس

ناني تبص له بتحديد : دي اول واخر مره يا حازم….. لو اتقررت هتشوف مني وش تاني مش هيعجبك … وهرميك في الشارع
حازم بيقرب ويحضنها جامد: كده برده يا ناني…. دا انا زومه حبيبك… معقول تفكري اني ممكن ابص لغيرك…. هو انتي فيه زيك يا قمر… والا حد تاني غيرك يملي عنيه…انتي الاصل يا حبيبتي
ناني بدلع لا يليق بسنها فهي عدت ال 55 سنه : ايوه كده خليك عاقل يا زومه….. وبلاش تخليني اقلب عليك

حازم بضيق بيداريه :ماقولتش يا حبي انتي رجعتي ليه

ناني تلف حواليه زي الافعي : كنت اجيب الفساتين دي للبنات الجديدة ….. علشان الليله جي ناس مهمه جدا .كانوا عاوزين بنات بموصافتتهم …عاوزنهم يكونه لسه بنات.. كلمتهم وهيجوا الليله …. وهيدفعوا كتير اوي لو عاجبهم ( وتتحرك عشان تمشي ) هبعتلكم سونيا تعاملهم شعر وميكب وخلي سمر وميرنا يساعدها

حازم بتريقه : انتي فكره…ان دول هيقبلوا ..انهم يلبسوا الفساتين دي … ويعملوا ميكب وشعر بسهوله كده…. دا انتي بتحلمي …دول مستحيل هيخلوا حد يلمسهم دول مش يقلعوا حتي الطرحه من علي راسهم

ناني تلف ليه بغضب و زعيق : هو احنا هناخد رائيهم….. ولا ايه يا حازم … هم ينفذه الاوامر غصب عنهم وبالقوه … عندك رجاله بره تسد عين الشمس … يدخلوا يمسكهم ويادبهم…( وتبصله بضيق ) فوق لنفسك يا حازم وركز احنا ورنا شغل مش وقت دلع وخيبه …. واللي قولته يتنفذ بالحرف …. فاهمني
حازم بضيق: تمام يا ناني اللي عاوزه هيتنفذ

ناني : انا همشي وهاجي بليل….وزاي ما قولت الاوضه دي انت متدخلهاش تاني…خلي سمر وميرنا هم اللي يساعدوا سونيا (وتبصله قبل ما تقفل الباب ) نفذ كلامي يا زومه دا لمصلحتك
وتمشي وتقفل الباب…. وحازم واقف يبص لها يغضب ويضايق ….فهو عاوز ريم لنفسه…ومش عاوز احد تاني غيره يلمسها

حسن ينزل جري الجنينه وهو معه اللي لاب توب …. بتاع ريم ويجري علي عمر وهشام وشريف
حسن بقلق : ريم في الهرم
عمر يقف بسرعه : عرفت منين
حسن : السلسله بتعتها هي وهاله…. بتدي اشاره من الهرم اهو بص
هشام يقوم بسرعه يبص معاهم…. وهو مش فاهم حاجه
هشام باستغراب : سلسله ايه
حسن : ريم لما اتخطفت المره الفاتت…انا جيبتلها سلسله فيها GPS … وهي اشترت زيها لهاله ونهي والبنات …..بص نهي والبنات بتعتها اهي بتدي اشاره هنا في الفيلا…. لكن هاله وريم بيدي نفس الاشاره من الهرم

شريف يفتكر : ال Gps…صح ريم كانت قالت انها اشترت سلاسل…. وان اي مكان هيبقي موجودين فيه هنعرف
عمر بفرحه يبوس حسن : الله ينور عليك يا ابوعلي …..انت اللي هنقذت ريم
في الوقت دا تلفون هشام يرن : ايوه هااا وصلت لحاجه
الظابط : ايوه يا هشام باشا…. التلفون لشقه في الهرم… الشقه لوحده اسمها ناني… ليها ملف في الاداب…بس الشقه دي عليها حصانه
هشام باستغراب : يعني ايه الشقه عليها حصانه

الظابط : لما كشفت علي العنوان لقيتوا لشقه مشبوهه….. وملك لوحده اسمها ناني…. وليها ملف اداب…. بس الشقه دي متوصي عليها من فوق ….و ناس كبار اوي هم اللي بيحمها …والحراسه عليها والا قصر الرياسة …. واي حمله بتطلع ليها…. يا بتوقف قبل ما تطلع باوامر خاصه ….. يا بيروحوا وميلقوش حاجه… وياخده ناني كام ساعه وتمشي… من غير اي اتهام

هشام بغضب : ايه الكلام الفراغ بتقوله دا ….شقه مسجله ومعروفوا ازي يعني حمله توقف باوامر خاصه
الظابط : دي المعلومات اللي وصلت ليا …. لما سالت عنها يا فندم
هشام بغضب : طيب اقفل …واجهزوا وانا شويه وجيلك
عمر يقرب منه بقلق : في ايه يا هشام
هشام بضيق : التلفون اللي اتصل بيه ميرنا موجود في شقه في الهرم … وتقريبا هي نفس الشقه اللي فيها دكتوره ريم وهاله
شريف بفرحه : طيب يبقي كده تمام …التلفون والسلاسل مدينا نفس العنوان..يلا بينا مستنين ايه
عمر بخوف : يلا بسرعه يا هشام نتحرك قبل ما يعملوا فيهم حاجه …انت مستني ايه
هشام بغضب : الشقه مسجله لواحده ليها ملف اداب… يعني شقه مشبوها….وعليها حراسه كتير جدا…ودخولها مش سهل
عمر بصدمه وغضب : وهم واخدين ريم لمكان زاي دا ليه…عاوزين منها ايه
هشام يبصله ويحاول يهديه : اهدي يا عمر…بصي انا ليه صديق في مكافحه الادب…. هتصل بيه وافهم منه وان شاء الله هنلحقهم
عماد يدخل في الوقت دا : هاااا في جديد طمنوني
هشام : هم يحكولك علي ما اعمل تلفون
شريف يحكي لعماد انهم عرفه مكانهم…. وان حسن بيتابع من السلاسل من الاب توب ….. وانهم في شقه مشبوهه ومسجله…. وعماد يتعصب ويخاف اكتر
عماد بغضب : ومستنين ايه يلا نتحرك بسرعه
عمر بعصبيه وغضب : انا مش فاهم…. معانا العنوان وعرفينا مكانهم قاعدين هنا نعمل ايه…. لو البوليس مش هيتحرك…. نتحرك احنا
هشام خلص تلفون ورجع بغضب : انا ريح مكتبي…. احمد زميلي لما عرف قال انه جي ليا هناك ….وانا هروح اشوف الحمله اللي هتطلع وجهزها
عمر بغضب : انا جي معك
عماد وشريف : واحنا كمان
هشام بضيق : تعالوا…. بس لازم تعرفوا أن الموضوع طلع كبير جدا … فلازم نتصرف بالعقل ..انا هاخدكم معايا علشان اضمن ان ماحدش فيكم يتصرف من دماغه ..لان ساعتها تبقوا بضيعوهم بجد
حسن بخوف : وانا جي معاكم
هشام يقرب منه : لا انت هتخليك هنا ….وهتبعني بتلفون لو اتحركه من مكانهم …. لازم تبلغني بسرعه يا حسن…انت عينا هناك دلوقتي
حسن بدموع : حاضر بس رجعولي اختي
هشام بابتسامه تطمنه : هنرجهم متقلقش
في الهرم ريم قعده… وهاله حطه راسها علي رجلها وبتعيط وريم بتقراء قرأن… وبتحاول تهديها وتهدي نفسها…. اتفتح الباب ودخلت سمر وهاله واقفت بسرعه وريم واقفت جمبها
سمر بخبث : انتم لسه بتعيطوا.. وفره دمعكم دي لليل هتحتاجوها
ريم تبص لها بقرف : انتي ايه مبتخافيش ربنا …ازاي بقيت كده…. ايه الكره والحقد اللي جواكي دا … انتي مش مكفيكي اللي عملتيه قبل كده…وكانوا السبب في ضيعتي مستقبلك وفضحتي اهلك عاوزه تعمل ايه تاني

سمر بغضب : الحقد والكره دا انتي السبب فيه…. طول عمرك عمله نفسك احسن مني …. والكل بيتكلم عنك باعجاب ويقرنوني بيكي….حتي اهلي …كل شويه شوفي ريم وتفوقها…. شوفي ريم وادبها…. شوفي ريم ولبسها…. ريم ريم ريم…. زي ما يكون مافيش في الكون غيرك انتي… حتي لما اشتغلت في المستشفي نفس المقارنه ( وتبصلها بغضب) انتي احسن مني في ايه …. انتي ولا حاجه و النهارده هتبقي زاي….وزاي ما اهلي اتفضحوا … واهلك كمان هيتفضحوا ….وهيحصلك زاي ما حصل ليه …هضيعك زي ما ضيعتيني

ريم باستهزاء : انتي بتحلمي… عرفه ليه…. لاني ربنا معايا وهيحمينا…. ولاني عمري ما هقبل اللي انتي قبلته علي نفسك …. انا عمري ما هخلي مخلوق علي وجه الارض يلمسني غير جوزي…. هموت اي حد يفكر يقرب مني….. حتي لو هموت نفسي ….لكن انتي قبلتي علي نفسك كده واستسلمتي وفكرتي نفسك ضاحيه …. لكن احنا مش زيك والا هنقبل نبقى زيك… وهنفضل ندعي ربنا ونستنجد بيه ….وربنا هيحمينا
ميرنا تدخل الاوضه بشماته : يلا يا سمر…. سونيا جت ( وتبص لريم وهاله بحقد وغيظ) قومي انتي وهي علشان تستحموا…. خلوكم تنضفوا
ريم تضحك باستهزاء : مش احنا اللي محتاجين النظافه ….( وتبصلهم بقرف ) انتم اللي محتاجين تنظفوا… بس للاسف المياه مش بتنظف اللي زيكم
ميرنا تقرب منها بغصب …. بس ريم تقف قدامها بكل ثقه
ميرنا بغضب : مبقاش غيرك انتي يا بيئه …..اللي تكلميني كده انا هربيكي وعرفك مين ميرنا…. انتي والحيوان اللي اتجوزك
ريم بغضب : الحيوان دا يبقي انتي…. ايك تكلمي عن جوزي….او تجيبه اسمه علي لسانك …هقطعولك

ميرنا بستهزاء : هههههه جوزك ….بكرا تشوفي جوزك هيعمل ايه…. لما يشوف صورك وفيديوهاتك علي النت …. وانتي مع غيرو….( وتقرب منها زي الافعي) وقتها هيرميك زي الكلبة…. ولا هيفكر يبصلك…..انتي فاكره بيحبك عمر مابيعرفش يحب غير نفسوع … هيرميكي والا هيسأل فيكي
ريم بابتسامه : مش انا اللي بترمي..هو رمكي انتي..واخترني ان علشان ابقى حبيبته ومراته وام لبنته
ميرنا تقرب وكانت هتضرها …بس ريم مسكت ايدها بكل قوتها وزقتها بعيد
هاله بعيط وانهيار : بس بقي خلاص… سبونا نمشي من هنا انتم عاوزين ايه مننا
سمر تقرب منها بس ريم تقف قدام هاله بسرعه : سمر بتحميها …هههههه انتي فاكره انك هتقدري تحميها او تحمي نفسك …. انسي كلها كام ساعه….ومش هتلقي اللي ينقذكم من اللي هيحصلكم
ريم بابتسامه وثقه و يقين : ربنا هو اللي هيحمينا…. وهينقذنا منكم ….وهتشوفي

حازم يدخل بغضب وعصبيه : هو احنا هنقضيها رغي… يلا منك ليها …هاتهم يستحموا علشان سونيا تشوف شغلها الليل قرب
سمر وميرنا يقربوا منهم ويحاولو يشدهم ….بس ريم وهاله كانو بيزقهم بكل قوتهم …. وماقدرش عليهم

سمر بغضب : حااااازم نادي الرجاله من بره
شويه وريم لقيت اتتين رجاله كبار طول بعرض… داخلين الاوضه عليهم….. وهاله استخبت ورها…و ريم عمله تبص حواليه ….و تدور علي حاجه تحمي بيها نفسها … ملقيتش غير المرايه…. رحت كسرها بسرعة ومسكه ازازه كبيره وحطتها علي رقبتها
ريم هطح الازازه علي رقبتها وايدها بتنزل دم : الليهيقرب مني هموت نفسي انتم فاهمين
حازم بخوف : ارجعوا سبوها
سمر بغضب: يرجعوا فين…. انت فاكرها هتموت نفسها..ادخلوا هاتهم

ريم قربت فعلا الاززه من رقبتها …وعورت نفسها

حازم بزعيق وغضب : قولت سبوها….وشد سمر وميرنا بره الاوضه…. وخرج الرجاله…. ورجع قفل عليهم الباب

هاله بدموع : ريم انتي اتعورتي كنت هتموتي نفسك
ريم بتحاول تهدي : ماتخافيش دا خربوش بسيط
هاله تجيب منديل و تحاول تكتم بيه الجرح

ميرنا بغضب : انت طلعتنا ليه….. داخل الرجاله دول يجبهم من شعرهم
حازم بغضب : انتي غبيه …ريم هتموت نفسها……انتم عاوزين تجيبلنا مصيبه هنا

سمر بغضب : ماكنتش هتموت نفسها….. دي بتهدد بس
حازم بغيظ : لا ريم مش بتهدد لو حد فاكر يلمسها هتموت نفسها وانتي عارفه كده كويس …ريم مش هتسيب مخلوق يلمسها الموت اهون عندها…. هي مش زيكم (ويبصلهم بغضب) انتم ايه ازاي تجيبهم هنا… انتم شياطين فاكرين انها هتستسلم وتقبل زايكم …لسه ما قدرتش تفهموا أن ريم مش زايكم……
سمر بغيظ : اااااه انت حنيت لحبت القلب….وصعبان عليك حد يلمسها قبلك
حازم بغيظ : ياغبيه هو مش كفايه المصيبه اللي احنا فيها … جايبين لنا مصيبه اكبر…انت ما بتفكروش
ميرنا بغضب : البت دي لازم تتربي ….انا هروح اجيبها من شعرها
حازم بغضب يوقفها: ماحدش ليه دعوي بيهم…. ناني هي اللي هتتصرف معاهم ….. كل واحده فيكم تروح علي اوضتها وتتزفت تشوف هتعمل ايه ….. مش ناقصين بلاوي احنا يلا غورو من وشي
تمشي سمر وميرنا بغضب….. وحازم قعد يفكر …و اتصل ب ناني بلغها الحصل…. وهي اتعصبت وقالت يسبهم لحد ما تيجي
هشام قعد في مكتبه هو وعمر وعماد وشريف…. واحمد ظابط في مكافحه الاداب….. وصل وتعرف عليهم وحكو ليه القصه
احمد بضيق : المشكله ان الشقه دي اي خطوه لحمله بتطلع من عندنا ليها…. بتتلغي…. أو بيتبلغوا بيها فالمكان بيفضي ….
عمر بغضب : يعني ايه….. ومين اللي بيبلغهم
احمد بضيف : الشقه دي ملك ناني…. وبيجي فيها رجال اعمال كبار….وكمان رجال مهم في البلد ….وبيديروا منها صفاقتهم المشبوها….. وكل ليله في اخر السهره يتعمل مزاد علي البنات اللي شغله عند ناني …..الناس اللي بيرحوا لشقه دي بيوصلهم الاخبار…. وبيحمها وبيمنعوا اي حد يقرب من الشقه
عماد بغضب : وازاي سيبينهم….. كل مسؤول فاسد ومشترك في القذاره دي لازم يتقبض عليه…ويتحاكم

شريف بصدمه : طيب وهم اخدوا ريم وهاله…لمكان ازي دا ليه…وميرنا بتعمل ايه في مكان زاي دا

احمد : اكيد شغلها مع ناني….وخطفتهم علشان تجبرهم يشتغلوا معاهم …..وهيدخلهم المزاد اللي بيعملوا بليل

عمر يقف بغضب : مزاد !( ويبص لهشام بخوف وغضب) انا عاوز مراتي لازم انقذها…. لو مش هتتصرفوا انتم هتصرف انا
هشام بضيق : اهدي يا عمر…. ان شاء الله هنلحقهم… كده احنا اطمني …. ان ريم وهاله لحد دلوقتي بخير

عماد بغضب : بخير ازاي وهم في مكان زاي دا
هشام : ما احمد قالكم…. هم بيعملوا المزاد في اخر اليل…. يعني لسه قدامنا وقت
عمر وهو بيقف : وانا مش هستني…. انا هاخد رجاله واروح الشقه وانقذ مراتي
احمد واقف قدامه : حتي لو جبت رجاله ….. وحاولت تدخل مش هتعرف…هيموتكم….. المكان عليه حراسه كتير جدا
ومش اي حد بيقدر يدخل هناك… او يقرب منهم…الاقتحام لمكان زاي دا عاوز قوات خاصه

شريف بضيق : طب والحل….. هنسيبهم هناك ونعقد نتفرج عليهم
احمد بص لهشام : الحل ان الحمله تتحرك من هنا عندك يا هشام…. من امن الدوله… وبسريه تامه….. وبدون ما الخبر يوصل لمكافحه الادب….عشان ميوصلش ليهم

هشام يقف : انا هروح اكلم مع سياده الواء…..وهاخد موفقته ان شاء الله الليله هنقبض علي كل حيوان في المكان دا

وفي شقة الهرم عند ريم وهاله

هاله بخوف : ريم انتي لسه بتنزفي دم كتير اوي … انا خايفه عليكي
ريم بتحاول تتطمنها وهي تعبانه : متخافيش انا كويسه وهنخرج من هنا انا وانتي بخير ان شاء الله

هاله بدموع :ريم انتي شكلك تعبان…. ولازم تتنقلي المستشفي انا هقولهم

ريم تمسكها : اوعي…احنا لو اتحركنا من هنا مش هيوصوا لنا. هم زمانهم عرفوا مكانا وبيجهزه…… لازم نصبر وانا بخير اطمني
هاله بقلق ودموع : يارب يلحقونا بسرعه
وفي مكتب هشام وهم مستنين..لما يرجع من عند اللوء
وعمر ريح جي بقلق وخوف وبص لاحمد : طيب هو مافيش طريقه ندخل لسهره دي …..ونحضرها كضيوف

احمد :لو عاوز تحضر انا ممكن ادخلك انا ليه اللي بيساعدني هناك…. بس هتستفيد ايه…. ما انت مش هتقدر تعمل حاجه …او تخرجهم من هناك …ولو اتكشفت هيموتكم

عماد يبصله : علي الاقل هنكون موجودين معاهم ونطمنهم …ولو اتاخر الاقتحام …(ويكمل بضيق )و دخلهم المزاد اللي بتقول عليها .ندخل احنا وندفع ونحميهم …..علي ما توصلوا
شريف : فكره كويسه… انا ممكن احضر
عمر بخوف : لا انا اللي هحضر
عماد يبصلهم هم الاتنين : ماينفعش حد فيكم يحضر … لان ميرنا عارفكم……و لو شافتكم هتفهم اللعبه….انا اللي هحضر هي متعرفنيش
ويدخل هشام بسرعه : الحمله بتجهز ….بس هنتحرك بليل متاخر وهم مشغولين… علشان الحرسه تكون مشغوله ونقدر نقتحم
عماد يبص لاحمد : يبقي لازم احضر ….. وابقي جوه معاهم احميهم لحد ما توصلوا
هشام باستغراب : وانت هتدخل ازاي

احمد : انا اقدر ادخلوا…. ليه اللي يساعدني …ويحضر الليله كضيف عرب
عمر بخوف : انت كده هتنقذ واحده بس…لان مش معقول هتاخد الاتنين ….
احمد يحط ايده علي كتفه : متقلقش …انا هادخل معاه مش هسيبهم …( ويبص لهشام )وكده نبقي احنا جوه ونحميهم وسهل لكم الدخول
هشام : تمام …رتب اموركم وروح انت وعماد ….. واحنا هنبقي علي اتصال معاكم طول الوقت….وفي الوقت المناسب هنقتحم
في شقة الهرم
هاله بدموع : ريم انتي تعبانه…. وعمله تنزيفي انتي كده هتموتي لازم تروحي المستشفي

ريم بتعب : مش هموت ولا حاجه….. احنا ربطنا الجرح اهو والدم هيقف متقلقيش
هاله بخوف :طيب ما نقولهم…. يمكن يخافوا ويودنا المستشفي
ريم باستهزاء : يخافوا…. هم دول بيخافوا …. اذا كانوا مش خايفن من غضب ربنا…. هيخافوا اني اموت…. اصبري يا هاله اكيد عمر هيوصل في اي وقت….. وينقذنا

هاله : تفتكري هيعرفوا طريقنا
ريم بابتسامه وتعب : هيعرفه ان شاء الله…. وهيجي وهيتقبض عليهم كلهم ..ونرتاح
واتفتح الباب ودخلت ناني…. ومعها سمر فوقفت…. ريم وهي مسكه الازازه في ايدها
ناني باستهزاء : ابعدي يا شاطره اللي في ايدك دا ….هتعوري نفسك
ريم بتصميم : لا انا مش هعور …. دا انا هموت نفسي وهموت اي حد يفكر يقرب منا

ناني بتريقه : انتي فاكره انك كده بتحمي نفسك…. دا انتي هتبقي طلب لناس اللي بتحب العنف ودم…. وانا عندي كل انواع الزباين….. وواضح انك حبها تكون ليلتك الاولي بالعنف… مع اني مستخسره جمالك دا في البهدله اللى هتحصلك…. بس يمكن بعدها تعقلي وتسمعي الكلام ( وتبص لهاله ) وانتي يا حلوه… تعالي معانا نظبطك ولا غاويه عنف زي صحبتك
هاله بخوف وهي مسكه في ريم : انا كمان ماحدش هيلمسني ….واللي هيفكر هموت نفسي

ناني تضحك بصوة عالي : هنشوف يا حلوه ( وتلف عشان تمشي بس ترجع تبصلهم) متفتكرش ان انا خوفت من تهدكم دا …. لا انا سيبكم بمزاجي ….علشان تختاروا الطريقه اللي حابين تتعملوا بيها…سلام يا حلوين ….هرجعلكم مع اللي بيحبوا منظر الدم هههههههههه
وخرجت وسابتهم مع خوفهم …ودعائهم
هشام بقلق : هااااا ….عملت ايه ياحمد
احمد : كلمت الوسيط …. بليل هنكون من الضيوف… انا وعماد بس الموضوع دا هيحتاج فلوس كتير اوي

عمر : اي فلوس عاوزنها هجيبها ليكم…. متشغلش بالك بالفلوس… المهم عندي انكم تحميهم وماحدش يلمسهم او يأذيهم
هشام : وانا هفضل متابع معاكم ….وعلي اتصال بيكم وهنتحرك في الوقت المناسب…. بس انتم خلو بالكم… متعملش اي تصرف يلفت النظر ليكم

شريف بقلق : بس انا خايف ريم وهاله لما يشوفوا عماد يطمنه….و يبان عليهم… ودا هيلفت النظر .. والخطه تبوظ…وتبقي كلكم في خطر
احمد : اطمن احنا هنتنكر …. لان احنا داخلين باسم اثرياء عرب فهنلبس خليجي وهنغير شكلنا

هشام : عموما انا هبقي معاكم علي اتصال لحظه بلحظه….و اي حاجه او خطر كلموني علي طول…. وانا هتحرك ليك بسرعه
احمد يبصلهم : ربنا معانا… يلا يا دكتور عشان نجهز
ويمشي احمد وعماد ….عشان يجهزوا قبل ما يروحوا شقه الهرم
هشام : روح انت يا عمر…. وانا هبلغك بكل جديد
عمر بغضب : انا مش همشي ….انا هاجي معاكم
هشام بضيق: ماينفعش يا عمر…. دي حمله طالعه وشغل خطر ماينفش تيجي معانا
عمر يقف بغضب: خالص هروح لوحدي في عربيتي
هشام حاول يعترض بس شريف مسكه
شريف : هنقف بعيد يا هشام.. مش هنعطلكم بس هنتابع اللي بيحصل
هشام بتنهيده : بس متدخلش في اي حاجه.. وتفضلوا بعيد عن العيون
عمر بخوف : ماشي بس اوعدني ترجعلي ريم
هشام بابتسامه : هنرجعهم… ونقبض علي الكل متخافش… المسؤولين هنا وفرولي حمله كبيره…. لان في ناس كتير بتتردد علي الشقه دي مطلوبين …. القضيه مابقتش قضيتك لوحدك دي بقيت قضيه رائي عام
شريف : ربنا معاكم

وفي فيلا عبد الحميد ..الكل كان قاعدين والقلق والخوف مسيطر عليهم
فاطمه بدموع : بنتي هنروح مني
امل : متقوليش كده يا فاطمه …..ان شاء الله هترجع بسلامه
مديحه بصوة واطي لعبد الحميد : هو عمر مكلمكش… قالك اي اخبار
عبد الحميد : مقالش حاجه… قال اطمنوا بس…. ربنا يستر يا مديحه
ماجده : ادعيلهم يا فاطمه… هم محتاجين دعنا ليهم دلوقتي
نهي قعده بتعيط : يارب….. خليك معهم يارب…و احميهم ..وبعد عنهم كل شر
تقي بدموع : امين …. ان شاء الله هينقذهم
نهي : انا خايفه عليهم اوي….لو ماكنش اغمي عليه كان ممكن نعمل حاجه بس انا اغمي عليه و سبتهم لوحدهم

مايا بعيط شديد: ماكنتيش هتقدري تعملي حاجه…. كانوا معهم سلاح كتير…. انا اللي كان لازم اقول لعمر اول ما ميرنا كلمتني….. انا كنت حسه انها هتعمل حاجه ياريتني اقولت لعمر …انا السبب
امل : اهدوا يا بنات ماحدش يلوم نفسه…..ماحدش فيكم غلط في حاجه دا مكتوب عند وربنا….وامتحان لصبرنا وصبرهم ادعلهم انتم …. وربنا هيحميهم

وفي شقة الهرم ….تبدأ السهر…. ويبدأ الضيوف في الحضور وميرنا كانت في منتهي السعاده هي وسمر….. ومنتظرين الوقت اللي هيشوفوا ريم وهاله في المزاد….. و ميرنا بتجهز الكامير اللي هتصور هم بيها ….وبتفكر ازاي تحطها كاميرا في الاوضه…. عشان تصورها ….و تكمل انتقامها…..وتفضح عمر
ويوصل عماد واحمد وعماد
عماد باستغراب من اللي شايفه…. من وفجور وسيئات …. واتفأجاه بوجود شخصيات معروفه… من سياسين و رجال اعمال ..واعلامين … ومراكز مرموقه في المجتمع

عماد بصدمه: معقول في كده في مجتمعنا…. والشخصيات الكبيره دي ازاي موجودين هنا…..دول دايما بيطلعوا يتكلموا عن الشرف والاخلاق والاعمال الخيريه ….( ويبصله بصدمه ) دي وال لاس فيغاس بس علي صغير

احمد يبصله بحزن : للاسف الاماكن دي موجوده عندنا في بلادنا وكتير ….( ويبص حواليه )موجوده علشان كل الانت شيفهم دول….. اللي وخدين مركزهم وفلوسهم ومكانتهم في المجتمع…. ستار لأعمالهم المشبوهه…. المكان دا اللي بيدرها كل شخصيات دي …. وللاسف ليها نفوذ في البلد وبيحمهم

عماد بضيق : وبيستفيده ايه من اماكن زاي دي
احمد :ما قولتلك بيديره فيها صفقاتهم المشبوها…الاماكن دي هي اللي بتجمعهم ببعض…. كل صفقات المخدرات والسلاح والقتل والسرقه والفساد اللي موجود في مجتمعنا …. بتم في سهره وامكان زاي دي

عماد بصله ولسه هيكمل كلامهم…. بس احمد اخد باله ان ناني جيه عليهم…ومعاها الوسيط
احمد :خالي بالك اللي اسمها ناني جي علي هنا….. مع الوسيط متنساش انت اسمك فهد عبدالله و انا ليث وغير طريقه كلامك….زي ما اتفقنا

الوسيط فاهم ناني انهم من العائله الملكه في بلدهم…. وانهم رجال اعمال كبار واغنيه جدا…. وليهم نفوذ ومكانه كبيره…وانها لو قدرت ترضيهم وتبسطهم … هيبقي مكسب كبير ليها
الوسيط بابتسامه : اهلا اهلا…. اخير يا شيخ ليث سمعت كلامي وجيت لسهره ( ويشاور علي ناني )احب اعرفكم ب ناني هانم…. صاحبة المكان…والحفله

ناني بدلع : نورتني ..اتمني المكان يعجبكم
ليث بابتسامه :حلو… شبه فيغاس بس علي صغير ….اول مره بنجي مكان بمصر متل هيك…. لما بنحب نروح مكان زاي هيك ….بنطلع علي بره
ناني بضحك ودلع : عندي ناني هنا هتلقي كل حاجه انت عاوزه….. بس انا عندي ميزا مش موجوده في فيغاس…. او في اي مكان تاني …..انا هنا هعرف افهمك ووفر طلبك ومزاجك….واي حاحه هتعوزها وفي بالك هتلقيه عندي انا وبس…..(وتبص وتشاور علي البنات ) وكل الاشكال والالوان…وكل الاصناف اللي بتحبوها موجوده هنا … قولوا انتم بس طلبك
ليث بضحكه رجوليه عاليه : يعني اي طلب بتوفريه لي

ناني بدلع وهي بتبص باعجاب علي عماد…. اللي واقف ساكت ومصدوم اللي بيسمعه…. و الجو اللي حواليه

ناني تقرب من عماد وتحط ايدها علي كتفه : طبعا…. انتم بس تأمروني …حتي لو عاوزني انا شخصيا…. انا تحت امركم

الوسيط بضحك : معقول الملكه بنفسها …لااا يا ليث باشا …دا انتم حظكم حلو اوي ….وعلي فكره يا باشا هنا في كل الالعاب اللي تحبوها ….ورق والترابيزات موجودين
عماد وهو بيحاول يتمسك…..وميظهرش للاشمئزاز اللي حس بيه من لمست…. وكلام ناني
عماد : لا احنا ما لينا بلعب الورق احنا بنعقد شوي….. نتفرج ونشرب شي ونروح للفندق

ناني تقرب منه اكتر بدلع :و تروح ليه ….لو ملكش في الورق متلعبش ….بس مش معقول هتسيب كل البنات الهنا دي وتمشي…..شاور انت بس علي اللي تعجبك…وانا اجيبهالك لحد عندك ( وتبصله بجرئه )و انا موجوده وتحت امرك

احمد بنظره رجوليه َالاشمئزاز علي وشه : هل نوع من البنات…. ما يعجبنا
الوسيط : ازي بس يا شيخ ليث…..دا البنات اللي عند ناني هانم من اجمل وانظف البنات…. وكمان امان وعندهم خبره

عماد بضيق وبيحاول يبعد عن ناني : وهاد هي المشكله….ان عندهم خبره ….و احنا ما بدنا امراض

ناني تبصلها اوي : لااااااا…انا ازعل كده منك يا حلو…..عند ناني مافيش امراض….. انا بعمل كشف دوري كل شهر علي كل البنات الهنا وبعمل ليهم تحليل في اغلي المستشفيات اللي في مصر …. صاحب المستشفي صديق ليه ….ودايما ضيف من ضيوفي
احمد بابتسامه : ما تزعلي بس احنا بنخب الامان …..والمثل عنكم في مصر بيقول…. حرص ولا تخون…. واحنا ما بنحب نلمس هل نوع من البنات
الوسيط : واي نوع بتحب يا باشا…. ما كلهم بيبقي خبره
احمد : لهيك ما بنيجي لهل اماكن ….بس كل ما بنيجي لمصر بنشوف بنت حلو… وتكون فقيره ونتزوجها عرفي ….. عطيها كل اللي بدها… وقضي معها الاجازه…بتكون ملكي وقبل ما بسافر بطلقها…واعيطها اللي بتريدوا …. بس المهم تكون بنت بكر ….( ويبص لناني ) لهيك ما تزعلي احنا رح نشرب شي معاكم …. و نمشي ما بظن طلبنا عنكم …. وبيكفي اتعرفنا فيك ناني الجميله
ناني بابتسامه : ولو قولتلك ان طلبكم عندي

عماد وقلبه بيدق : هون ما بظن في بهل بنات طلبنا …. كلهم مشالله خبره … وماعرفين لضيوفك

ناني تقرب منه وتمسك ايده : طب تعالوا معايا…. وانتم تشوفوا بنفسكم ان عندي طلبكم…. كنز بخبيه لضيوفي الغالين وبس …واللي يقدروا يدفعوا تمنه….اصل اول طلعه دي بيبقي تمنها غالي اوي ….بس علشان انت عاجبني ….وانا حبه اشوفك تاني .مش هسيبك تمشي … هجيبلك طلبك
الوسيط بضحك : مش قولتلكم ناني عندها كل الطلبات…. اتفضلوا نشوف طلبكم
احمد يغمز لعماد من وراهم : تعال فهد بنشوف شو عندهم يمكن عنجد بنلقي طلبنا ..( ويبص لناني ) ونقضي السهره معاكم …وما بنزعل ناني القمر

تضحك ناني ضحكه مايعه…. ويمشي احمد وعماد والوسيط معاها….وتفتح باب الاوضه علي ريم وهاله …. وريم تقوم تقف وهي بتقاوم التعب والهبوط بسبب الدم اللي نزفته…. وهاله تقف وراها وتسندها…عماد اول ما شافهم كان هيجري عليهم ….بس احمد مسكوا قبل ما حد ياخد باله

ناني : هاااا ايه رائيكم ….اول يوم ليهم هنا… وزي ما انتم عاوزين…ومش بس بنات بكر …لااا وزاي القمر كمان

احمد بابتسامه : مشالله مشالله…. كتير حلوين بس اكيد هم لستهم بنات
ناني : عيب عليك هو انا هغشك…. انا اهم حاجه عندي ارضي ضيوفي….وان ماحدش يخرج من عندي من غير ما ياخد مزاجه…. وانا قولت لكن كل اللي هتعوزه موجوده عندي…. ( وتبصله وتشاور ) بس دول تمنهم غالي اوي….. وليهم سعر خاص
ريم بتعب بس بتحاول تدريه وترسم القوه : تمن مين…. يا حيوانه انتي…. احنا ماحدش هيلمسنا….ولا هيفكر هنموته ونموت نفسنا…
احمد يرسم نظره خاص لناني : لا والله وشرس كمان وانا كتير بحب هل نوع….. هيك اتفقنا ناني…ورح نسهر معاكم…وشكلها رح نجي دايما ليكي ناخد مزاجنا من عندك هنا
ناني بضحك : عينيا ليكم …. بس زاي ما قولتلكم دول تمنهم عالي اوي….وزبينهم كتير
عماد بخوف وقلق وهو بصص علي ريم وهاله : اللي بتبيه بتاخديه ….احنا بدنا هدول الاتنين…وبناخدهم

هاله بعيط شديد : مش هيحصل هنموتكم …وهنموت نفسنا ونجيبلكم مصيبه
ناني بضحك عاليه : تعالوا نتفق بره…وتتفرجوا علي حفلتي وتشربوا حاجه ….ونسبهم يهدو ويستعدوا
تفتكرو عماد واحمد هينجحو والا هيتكشفوا ..والاقتحام هيكون سهل …والا حد هيبلغهم …نعرف الحلقه الجايه

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
نبضات قلب الأسد الفتاة والشخابيط