روايات رعب
-
بيت الراوي الفصل الرابع
لقيت الباب خبط رحت ناحية الباب وفتحت ، كان عم فتحي اللي ابويا اشتري منوا البيت ده ، قولت في سري انت جيت في وقتك ، اتكلمت وقولت لعم فتحي ” اتفضل يا عم فتحي ” ، دخل البيت وهو بيبص علي مكان في البيت وكأنوا بيشوفوا لأول مرة ، انا وراه واقف ومستني يتكلم ، فجأة اتكلم وقال ”…
أكمل القراءة » -
بيت الراوي الفصل الثالث
لقيت مروة فجأة بتنده عليا بخوف من الحمام وبتقول ” يا حاتم الحقني ” ، قومت بسرعة من علي السرير وانا بجري ناحية باب الحمام لكن باب الحمام مكنش بيفتح ، مروة بدات تبكي بصوت عالي وهي بتقول ” الحقني يا حاتم ” ، كنت بحاول افتح الباب بكل قوة لكن مكانش عايز يفتح ، كسرت الباب ودخلت ، لقيت…
أكمل القراءة » -
بيت الراوي الفصل الثاني
اخويا حسن جه وشاف البوقع بص ليا وعنيه مبرقة وبعدين بص تاني للبوقع ، قولتله ” في ايه يا حسن ! .. يعني مقولتش حاجة ” ، حسن رد وقال ” علي ايه !؟ ” ، قولتله ” عالبوقع اللي علي الحيطة دى ” ، حسن بص علي الحيطة وبعدين قرب عليا وخبط علي كتفي وهو بيقول ” ربنا يعينك…
أكمل القراءة » -
بيت الراوي الفصل الاول
“خلاص يا عم حاتم مشكلتك اتحلت .. لقينا البيت اللي هتتجوز فيه .. بيت واسع وحلو .. وكمان قريب جدا مننا ” ، ده كان كلام ابويا ليا ، كان بيدور ليا علي مكان اتجوز فيه ، لان بيتنا مكون من تلات ادوار ، والتلاتة ساكنين ، الدور الاول فيه ابويا وامي ، والتاتي والتالت متجوزين فيهم اخواتي اللي اكبر…
أكمل القراءة » -
روح العاشقة الجزء العاشر و الاخير
دخلت ، ام سحر قالت وعلي وشها نفس الابتسامة ” اقعد خالد ” ، قعدت ولقيتها قالت ” عامل ايه ” ، رديت و قولتلها ” الحمدلله علي كل حال ” ، اتكلمت بعد ما قربت راسها ناحيتي وهي بتبتسم وقالت ” ما تبجي تزور سحر معايا ” ، كنت في حالة من الاندهاش ، انا اللي كنت جاى عشان…
أكمل القراءة » -
روح العاشقة الجزء التاسع
اخدت الورقة من ام سحر ، ولسه هقرأ اللي فيها ، ام سحر اتكلمت وقالت ” متقرأش حاجة يا خالد ” بصيت لام سحر بتعجب ! ، لقيتها كملت كلامها وقالت ” وصية سحر انك تقرأ الورقة دى لوحدك .. وحتي حلفتني انا مقرأش اللي فيها .. وانا اقسملك اني ما اعرف ايه اللي مكتوب جواها ” ، في اللحظة…
أكمل القراءة » -
روح العاشقة الجزء الثامن
وصلت بيت عماد ، وخبطت علي الباب ، كان عماد اللي فتح الباب ، اول ما شافني اتكلم وقال بتعجب ” خالد .. ازيك !” ، اتكلمت وقولت من غير اى تسليم ولا مقدمات ” عماد انا عايز اروح بيت الخياطة .. ” ، عماد فكر شوية وهو مستغرب وقال ” خياطة مين !؟ ” ، رديت علي وانا بقول…
أكمل القراءة » -
روح العاشقة الجزء السابع
قومت دخلت الحمام تاني عشان اخد دش ، لان معاد المدرسة جه ، ولما فتحت باب الحمام ، كانت الصدمة ! ، شوفت البانيوا مليان بالدم ، لدرجة ان الدم كان بينزل من البانيوا بسرعة رهيبة ووصل لحد رجلي ، انا واقف متسمر مكاني ومصدوم ، مش قادر اصدق اللي بيحصل ، فجأة خرج من الدم اللي في البانيوا ،…
أكمل القراءة » -
روح العاشقه الجزء السادس
في لحظة ما غمضت عنيا ، فتحتها تاني ! ، كنت علي السرير ، بس كان قدامي بلكونة ، ايه ده ! ، البلكونة دى جت زى ! ، لما بصيت كويس في الاوضة ، مكانتش اوضتي ، لما بصيت جمبي ، اتخضيت من اللي شوفته ، كانت سحر ، شكلها كان غريب ومخيف ، شعرها كان نازل علي وشها…
أكمل القراءة » -
روح العاشقة الجزء الخامس
لما فتحت الباب ، كان عماد ، بيبكي ويقول ” حرام عليك .. حرام عليك يا خالد ” ، رديت بسرعة وبلهفة ” مالك يا بني !” ، رد عليا بحزن ” سحر انتحرت .. انتحرت بسببك ” ، في اللحظة دى بصيت لماما اللي ضربت بأديها علي وشها لما سمعت اللي قاله عماد ، في اللحظة دى سبت عماد…
أكمل القراءة » -
روح العاشقة الجزء الرابع
لما رجعت البيت وانا طالع علي السٌُلم ، حسيت ان في ضيوف عندنا ، لان سمعت صوت حد عندنا عير ماما ، دخلت الشقة عشان اشوف مين ! ، لكن اتصدمت ! ، الضيف اللي كان عندنا كانت ” سحر ” ، ازاى ! وليه ! ، دى الاسئلة اللي جت في دماغي اول ما شوفتها ، هي اول ما…
أكمل القراءة » -
روح العاشقة الجزء الثالث
بعد ما جهزت نفسي ورايح المدرسة ، فتحت باب الشقة وخارج ، لقيت ورقة قدام الباب زى الجواب ، وطيت عشان اجيبها ، وقفت وانا بفتح فيها ، ولما فتحت الجواب ، خرجت منه ورقة كان مكتوب فيها : ” عايزة اشوفك تاني ارجوك اول ما تقرأ الورقة دى تيجي ” ، بعد ما قريت الجملة دى كان مكتوب تحت…
أكمل القراءة » -
روح العاشقة الجزء الثاني
عماد قال ” لا وكمان صوت روعة في الغني ” ، الخياطة ردت وقالت ” بجد .. طب ما تسمعنا حاجة يا خالد ” ، كأنها ما صدقت ، انا أصلا عندى خجل مش بغني قدام حد غير اصحابي ، رديت وقولت ” لا لا مش هينفع خالص .. انا اصلا ما بعرفش اغني متصدقيش عماد ” ، لكن في…
أكمل القراءة » -
روح العاشقة الجزء الاول
العشق هو اقوى درجات الحب ، ومن الحب ما قتل برضه ، طبعا يا اسلام هتقول انا بقولك كده ليه في الاول ! ، هتعرف ده لما تسمع حكايتي ، عشان مطولش عليك ، انا حكايتي بدأت لما عماد صحبي وجارنا رن عليا وقالي ” خالد انا عايزك هنروح انا وانت مشوار كده ” ، رديت عليه وقولتله ” مشوار…
أكمل القراءة » -
فيلا الحجار الفصل الثامن و الاخير
باب الفيلا قفل لوحده ، كلنا اتخضينا وبصينا علي الباب ، بس خالد جسمه كان بيترعش ، وانا كنت زيه برضه ، الاولاد بدأو يبكوا مش عارف ليه ، حولت افتح باب الفيلا انا وخالد لكن مكانش عايز يفتح ! ، الاولاد بدأ صوتهم يعلي بالبكى ، الولد الصغير قال لامه وهو بيبكي ” الست اتقتلت يا ماما .. الست…
أكمل القراءة » -
فيلا الحجار الفصل السابع
، الصورة كان فيها اب وام وتلت اطفال ، الاب كان جدى ، والام كانت جدتي ، التلت اطفال بقي ، كانوا ابويا وعمي وبنت تانية جمبهم ودى اكيد اختهم ، دى اكبد اللي ماتت ، بس ازاى !؟ ، انا سمعت مرة من عمي انها ماتت وهي بتتولد ، طب ازاى في الصورة معاهم ، وكمان سنها يمكن كان…
أكمل القراءة » -
فيلا الحجار الفصل السادس
قال الجملة دى ومشي ، بصيت حواليا وانا خايف وواقف لوحدى في الفيلا ، لاحظت صدمة من الصدمات ، الشمعدان كان طافي ، مين اللي طفاه ! ، اخدت بعضي وخرجت برة الفيلا ، كان في كنبة صغيرة في الجنينة رحت وقعدت عليها ، نديت علي عبد القادر ده ، انا مش عارف هو فين هنا ، بس كنت بنادى…
أكمل القراءة » -
فيلا الحجار الفصل الخامس
اتصدمنا من اللي شوفناه ، كان في جثة واحدة ست علي الارض وغرقانة دم ، خالد صرخ وقال ” ايه ده ! دى جثة !” ، مسكنا في بعض انا وخالد من الخوف ، دم كتير كان بينزل من الجثة ، وفجأة لقينا في واحد خرج من اوضة في الفيلا وهو بيبص للجوا وخايف ، وفجأة في رصاصة اضربت من…
أكمل القراءة » -
فيلا الحجار الفصل الرابع
رد بابا بعد ما رجع يبص ناحيتي تاني ” احسنلك متعرفش هي مين دلوقتي .. بس كده كده هتعرف بعدين ” ، قطع تفكيري وانا واقف جوا الفيلا وباصص لصورة جدى صوت خالد صحبي ، كان بينادى عليا برة الفيلا ، خرجت وانا بقولك ” اتفضل يا خالد ادخل ” ، كان لوحدوا ، قولتله ” يعني جاى لوحدك ..…
أكمل القراءة » -
فيلا الحجار الفصل الثالث
فجأة لقيت ايد خبطت جامد علي كتفي ، وصوت تخين بيقول ” انت مين !؟ ” ، اتعدلت بسرعة وانا مخضوض وقولتله بتوتر وخوف ” انا .. سامر الحجار .. صاحب الفيلا دى ” ، لقيته هز راسه وقال ” اه .. اه ” ، كان شكله صعيدي ، كمل كلامه وقال ” اخيرا يا بيه حد جه منكم وافتكر…
أكمل القراءة »