رواية جنة صقر الحلقه 18
في الصباح
جنة : صقررررر
صقر بفزع : اييي
جنة بضحك : لا بجرب صوتي
صقر كاد أن يتعصب ولكن تمالك أعصابه: يلا عشان تروحي الامتحان
جنة : طيب ادعيلي
صقر : ربنا يوفقك يلا إلبسي عشان اوصلك
جنة : بجد هتوصلني
صقر : ايوا
وبالفعل ذهبت جنة وصقر معا بعد ما أبدل كل منهم ملابسه وتناولوا الفطور
صقر داخل العربية: متقلقيش وحاولي متتوتريش وان شاء الله خير
جنة : خايفه حلمي ميتحققش
صقر وهو بيمسك ايديها: فين ثقتك بربنا
جنة : ونعمه بالله
صقر: يلا وانا هفضل مكاني لحد ما تخلصي هستناكي
جنة : لاء متفضلش كدا اكيد هتزهق
صقر: لاء مش هزهق ويلا بقي عشان اللجنة هتبدأ
جنة بابتسامه : ربنا يخليك ليا
ونزلت جنة من السيارة وتوجهت للامتحان
صقر في نفسه وجودك شئ مطمني اوي بحس براحة غريبة كنتي فين من زمان ي جنة حاسس اني زي الطفل معاكي عصبيتي بتحكم فيها معاكي .حتي بقيت بخاف عليكي كمان وبخاف علي زعلك عاوزك دايما جمبي لكن بإرادتك إنتي
ظل يقف حتي انتهت من اختبارها
وبالفعل ظلت تلك الفترة يسهر صقر معها ويطمنها بخصوص الامتحان ويوصلها وينتظر خروجها
طوال فترة الامتحانات
انتهت فترة الامتحانات
صقر : جنة مش عاوزة تسافري تريحي أعصابك من الامتحانات
جنة : ايوااااااا يلا علي اسكندرية بشوف البحر في التليفزيون حلو اوي
صقر بضحك : لاء اسكندرية اي في الاحلي منها حالن
جنة : أي الاحلي
صقر وهو بيقرب عليها : في الاحلي بكتير اوي
جنة بتوتر من قربه: أي
صقر بخبث: مكان جميل وعيونه جميله وشعره اجمل وروحه أروع
جنة بضيق عيونها: انت بتعاكسني
صقر بضحك : لاء انا اقصد جزر المالديف
جنة باستفهام: دا حلوة ؟
صقر : مش قولتلك انها روعه وعيونها جميلة وانتي مشبتنيش اكمل
جنة بكسوف: طيب يلا انا هروح اعرف ماما وفاء عشان تيجي معانا
صقر : لاء دي انا وانتي بس
جنة : أحم طيب عديني كدا
صقر : عدي هو انا ماسكك
جنة : اعدي ازاي وانت حضرتك لزقني في الجدار
صقر : اتفضلي
جهز كل منهم أغراضه وبالفعل بعد يومين ذهبوا للمالديف
بقلمي مروة موسي
جنة : وااااااو
اي الجمال دا ي صقر
صقر : إن شاء الله هتنبسطي
جنة بعدم استيعاب: انا ببقي مبسوطة وانت جمبي
صقر وهو متمالك نفسه لأنه أحب تلك الجنة فكان يسمع لها ويريد معانقتها ولكن كان يمنع نفسه عنها إلا أن يحدث ذلك برضاها
جنة : هو مفيش هنا أكل
صقر بضحك : مين اللي واكل من ساعه
جنة بطفولة: دا مكنش حاجة خفيفه كدا
صقر بضحك : اه ٣ وجبات مع بعض خلال ساعه حاجة خفيفه
جنة: اه عينك ي باشا غشان كدا حاسة اني هفتانه ومحسودة وعرفت مين السبب
صقر: طب يلا نرتاح
وذهبوا لريرتاحوا
في الجانب الاخر
في الشركة
يوسف : يعني اي الكلام دا
أحمد : اللي سمعته
يوسف : ازاي يهرب من السجن
أحمد: مراد اكيد كان مخطط لكدا وهرب واكيد حد ساعده بكدا
يوسف: صقر لازم يعرف
أحمد: بلاش دلوقتي خليه في إجازته..يمكن جنة تحاول ترجعه لصقر بتاع زمان هو حاليا في اجازة بلاش تشغل دماغه بحاجة تانيه
يوسف : طيب ماشي يلا نكمل الشغل
أحمد: طيب سلام
في القصر
سماح: القصر بقي فاضي علينا كدا ليه
وفاء: اه صقر وجنة ربنا يسعدهم مع بعض في المالديف
سماح : تعرفي صقر من بقاله كتير مخرجش ومخدش اجازة
وفاء: البركة في هنا بقي
سماح بضحك: هما راحوا اتنين ربنا يرجعهم تلاته
وفاء: يارب واشوف حفيدي اللي انا مستنياه
(الناس اللي بتاخد الرواية ياريت تكون بإسمي)
في المالديف
صقر : بقالنا فترة هنا مش عاوزة تروحي بقي
جنة : لا اروح فين انا بفكر استجم هنا
صقر بضحك : لاء انا عاوز اروح اسكندرية
جنة : اسكندرية اي بقي هو في بعد عيون المالديف وجمال المالديف
صقر بيضحك بصوت عالي : دا المالديف طلعت حلوة اوي
جنة وهي تايهه في ضحكته : انت أجمل من كل حاجة
صقر وهو مركز في ملامحها : متأكدة
جنة : تعرف انا متأكدة من اي حالن
صقر : أي يجنة
جنة : اني عاوزة …..
يتبع
Marwa mosa
رواية جنة صقر الحلقه 18