حب بعد خداع
الفصل الخامس
بقلمي دينا محمود
عدي كم يوم من غير اي أحداث جديده وغرام وسليم العلاقه بينهم ذي مهيا متغيرتش
في مستشفي القاهره
غرام:هو في أي
الممرضه:المدام دي مش معاها فلوس تدفع ومش رضيينا طبعا يدخلو بنتها المستشفي
غرام راحت نحيت الست
غرام:تعالي معايه يا مدام وأهدي وانتي اعملي الاجرات
السكرتيره:مينفعش ي دكتوره لزم تدفع فلوس تحت الحساب
غرام بزعيق:قولتلك دخليها علي ضمنتي انا الشخصيه
السكرتيره: ماشي يا دكتوره
غرام:تعالي انتي معايا يا مدام وأهدي شوايه
الست مشت مع غرام وكل الحوار ده سليم كان مراقبو
غرام:اهدي تقوليلي في اي
الست:دي بنتي الوحيده يا دكتوره وعندها ورم علي المخ وقالو ان دي احسن مستشفي ف جبتها هنا بنتي حلتها متاخره جدا اعملولها العمليه وانا والله هجبلكم كل الفلوس انا عيزاهم يصبرو عليا اسبوع بس
غرام:اهدي يا مدام بنتك هتعمل العمليه وهتبقي بخير والله صدقيني
الست:ربنا يسعدك يا بنتي انا مش هنسالك جميلك ده ابدااا يا بنتي
غرام:متقوليش كده اتفضلي دلوقتي روحي لبنك طمنيها وانا شوايه وهجلكم
زينب:حاضر يا بنتي ربنا يحميكي ل اهلك ي بنتي
زينب مشت وغرام فضلت تدور علي الكرديت بتاعها عشان تدفع مصريف العلاج ولسه هتمشي بقا سليم قدامها
بقلمي دينا محمود
غرام:دكتور سليم
سليم:انتي بقا كل حاله هتقدر تدفعي فلوس هدخليها علي حسابك الشخصي
غرام:والله طول م انا قدره هعمل كده ممتها كان هيجرلها حاجه لو بنتها متقبلتش الفراق صعب اوي يا دكتور سليم
سليم: ماشي ي دكتوره عن اذنك
سليم خرج وساب غرام وغرام راحت تدفع مصاريف العلاج
غرام:يعني ايه الحساب ادفع مين الدفعة
السكرتير: الدكتور سليم هو التكفل بمصريف العلاج كلها
غرام باستغراب:سليم
السكرتير:نعم
غرام:لا لا مفيش حاجه عن اذنك
ساره مشيت وكانت متفاجاه من تصرف سليم غرام وصلت قدام مكتب سليم ودخلت
سليم: خير يا دكتوره
غرام:شكرا عشان دفعت المصاريف
سليم بضحكه جذااااابه:مفيش شكر ولا حاجه في قسم هنا بيتعالج علي حسابي الشخصي وانا دخلتها في بس مش اكتر
غرام بفرحه:ربنا يارب يبارك فيك ويبعد عنك كل شر يا سليم
سليم:يارب بس اول مره تقولي سليم
غرام بخل:اسفه ي دكتور
سليم بضحك: مدام احنا وحدنا قولي هادي سليم
غرام:اوكي
سليم كان لسه هيتكلم اتفاجأ ب سمر
سمر دخلت حضنت سليم قدام غرام وبستو
سليم:في حاجه ولا اي
سمر:وحشتني قولت اجي اشوفك يا حبيبي
غرام:عن اذنك يا دكتور
غرام خرجت بسرعه واول مره تحس انها مديقه اوي كده بس مفسرتش سبب ضيقتها
سمر:مين دي
سليم: دي دكتوره معانا ف التيم و
سمر: مش مهم يلا عشان نتغدا
سليم:بس انا مش قادر
سمر:يلا بقه ي حبيبي يلا
سليم خرج من سمر وكانت عيونه بضور علي غرام في كل مكان بس مشفهاش
غرام كانت قاعده في مكتبها مديقه اوي
غرام:ركزي في شغلك ي دكتوره
عدي اليوم من غير أحداث جديده وسليم رجع البيت وطلع علي ؤطته غرام علي طوال وخبط وبعدين فتح الباب بس ساره كانت بتصلي
سليم مقدرش ينكر أن كل يوم بيتشد لاخلاق غرام ال بيكتشف مل حاجه حلوه احلا من القبلها
سليم:حرما
غرام:جمعا ان شاء الله
سليم:انتي شفتي المريض بتاع انهارده
غرام:اه متقلقش شفت كل الحالات ال مسؤله منك
سليم:شكرا
غرام:العفو علي اي
سليم: انا مش بسيب شغلي بس هي أصرت علياا
غرام: ولا يهمك ياسليم:
سليم:طيب تصبحي على خير
غرام:جعان
سليم:نعم
غرام بتوتر:قصدي كلت ولا جعان
سليم:لاء مكلتش بس مش مشكله
سليم خلص كلمو وخرج وساب غرام
غرام:ملكيش دعوه ونامي
لاء بس هو قبل كده جبلي اكل اما كنت جعانه غرام خلصت تفكير ونزلت مطبخ الفيلا وعملت اكل لسليم ومخدش منها غير نص ساعه والاكل كان خلصان وخدتو وراحت ناحيه ؤطته سليم
غرام خبطت الباب
سليم:أدخل
غرام:اتفضل
سليم: اي ده
غرام:ده اكل مينفعش تنام جعان
سليم:شكرا يا غرام
غرام:مفيش شكرا عن اذنك
سليم:اقعدي كولي معايا انا مش بعرف اكلم لوحدي
غرام:بس انا مش جعانه والله
سليم:مش بعرف اقعد لوحدي معلش اقعدي
غرام:ماشي هقعد اهو
سليم: هو ازاي جدك وافق انك تدرسي وكمان معاكي شهدات كتير
غرام:عارف عذاب الضمير
سليم باستغراب: اه بس اي علقتو ب السوال
غرام:ده هو الجواب علي سوالك
سليم: مش فاهم
غرام:في حاجات كتير انت مش هتفهمها وبلاش افتح موضيع من سنين
سليم:تسلم ايدك
غرام:شكرا يلا تصبح على خير
سليم:وانتي من اهله
_________________
بقلمي دينا محمود
تاني يوم غرام صحت وكانت خارجه وفي نفس الوقت سليم كان خارج
سليم:صباح الخير يا
غرام:صباح النور
سليم:يلا اركبي
غرام: لاء شكرا انا عمري تاكس
سليم:مش بحب اعيد كلمي مرتين
غرام: انا هي كل أدب اقتصار للمشاكل
سليم بضحك: شطوره يلا بقا عشان هنتاخر
غرام ركبت مع سليم العربيه وسليم بدأ يتحرك
غرام: كنت عايزه اقولك حاجه
سليم:اتفضلي
غرام:كان في مبلغ كده عيزاك تستخدمو ف قسم العلاج المجان ده
سليم:اوكي ابقي هاتي الا انتي عايزه في اي وقت
غرام: شكرا ي سليم
سليم:كل حاجه شكرا بتقولي شكرا كتير اوي
غرام:طيب اقوال اي
سليم:متقوليش حاجه
سليم: في حفله راسي السنه الاسبوع الجاي هعملها في الفيلا
غرام:متقلقش مش هخرج من ؤطتي انا اصلا متعوده ع كده
سليم:بس انا مقولتش كده وبعدين اي متعوده علي كده دي
غرام بحز:انا بقالي عشر سنين مش بحضر افراح ولا اي حاجه اي فرح هحضرو هيبوظ لاني مصر شوؤم
سليم:اي البتقولي ده مش فاهم
غرام:خلاص وصلنا عن اذنك
نزلت غرام من العربيه بسرعه ودخلت المستشفي
كريم: غراام
غرام: كريم بتعمل اي هنا
كريم:خلاص اتعينت انا وانهارده أول يوم شغل
غرام:مبروووووك والله فرحة
كريم:وراكي وراكي
غرام:ياعم اسكت بقا انت كابت علي نفسي بقالك ييجي عشر سنين يلا بقا نشوف شغلنا
كريم: هنتعد سوا انهارده
غرام:انسااا
كريم:انتي الا انسي هتتغدي انهارده يعني هتتغدي
غرام:بس بقا مش فاضيه
سليم كان واقف لعديد متابع الحوار بينهم بغضب رهيب وهو مقدرش يحدد سبب الغضب ده
غرام راحت مكتبها ولسه بتجهز نفسها لقت سليم دخل
غرام:في حاجه ولا اي
سليم:في عمليه ضروري كمان ساعه
غرام:اه منا عارفه
سليم:مين الكونتي وقفه معا ده
غرام بضحك:ده كريم قصدي دكتور كريم صديق عزيز عليا
سليم بغضب:طيب دي مستشفي مش كازينو للعشاق
غرام:قصدك ايه
سليم: قصدي انتي فهماه المستشفي دي مكان الشغل
غرام:سليم:انا حره اعمل الانا عايزه وبعدين انا عارفه حدودي كويس
سليم بغضب: لاء مش حره انتي هنا مسؤوله مني انا
غرام:وانا بشيل من عليك المسؤوليه دي ريح نفسك بقه
سليم بغضب:اسمعي كلمي واعملي حسابك انك هترجعي البيت معايا
غرام:بس انا مش ارجع البيت بعد المستشفهروح مشوار الاول
سليم بغضب: انا قولت العندي وكلمي هو الهيمشي متفكريش انك عشان جيتي القاهره هتعملي ال علي مزاجج
غرام:لو سمحت كلمني عدل
سليم:وانت اتظبطي كده معايا ومتنسيش ان ابن عمك
حب بعد خداع
بقلمي دينا محمود