قصص

قصه لعنه ابنتي

الجزء الأول من قصتي ( لعنه ابنتي )
• انا فؤاد
• اتجوزت متأخر شويه بسبب الحياه الي عايشينها والظروف والسفر
• كان عندي بنتين حلوين اوووي
• امهم ماتت للأسف وهيا بتولدهم
• لانهم كانو توأم امل والاء
• تعايشت مع الموقف الي حصل
• وربيتهم بنفسي ومتجوزتش
• بس بعد 5 سنين مشاكلهم وطلباتهم كترت اووي
• وانا راجل مفهمش في حجات الأطفال دي
• اهلي طلبو مني اتجوز تاني واتجوزت بس ياريتني متجوزت
• مراتي كانت صعبه جدا مع بناتي
• ودا سبب ليهم حاله نفسيه كبيره
• وكانو البنات ديما يشكولي من تصرفات امهم الجديده
• انها كانت بتكويهم وبتضربهم على اي غلط بيعملوه
• وانها في يوم قفلت الاوضه على أمل وفضلت تضربها بالحزام وجسمها كان كله احمر زي الدم
• وكنت كل ما اقول لمراتي على الي حصل تقولي الاء كذابه انا ماعملتش حاجا في امل
• وفضلنا على الموضوع دا كتير اوووي
• وفي يوم بنتي الأولى امل فتحت الغاز على نفسها عشان تموت
• بس طفله متعرفش انها ها تدمر البيت كله
• اختها كانت هيا ومراتى برا البيت
• وانا كنت في الشغل
• هيا شغلت الغاز وفضلت جمبه
• وبعد ما انتشر الغاز في البيت كله
• ولعت نار في البيت
• والبيت اتفجر ببنتي
• انا سمعت الخبر وكنت بموت من الصدمه
• انا السبب في موت بنتي لاني اتجوزت واحده زي مراتي بتعامل بناتي بقسوه لحد ما بنتي ماتت
• انا فضلت فتره كبيره في حاله نفسيه صعبه
• طلقت مراتي بعد ما ماتت بنتي لأنها كانت السبب في إلى حصل
• بعد فتره من الحادث فضلنا في البيت زي ما هوا
• وكانت الحيطان هيا هيا
• مليانه سواد وضباب على أركان البيت
• بس لقيت بعد فتره الاء بتكلم حد وتقولو وحشتيني
مكلمتنيش ليه امبارح ومجتيش ليه
• انا زعلانه منك والي كانت بتكلمها كانت بتقول انا ها انتقم منها لأنها السبب اني اموت
• انا اترعبت من الي سمعته وقولت مين الي بتكلمها دي
وليه مش باينه خالص
• دخلت على الاء وقولتلها مين يا حبيبتي الي كنتي بتكلميها
• قالتلي دي امل كانت بتقول ها تقتل ماما بسبب انكم سبب انتحارها وانكم دخلتوها في حاله نفسيه صعبه
• قولتلها انا معرفش حاجه من الكلام دا وبعدين انا كنت خارج البيت ازاي اني ها اقتل بنتي
• قالتلي اتجوزت انسانه شريره زي ماما دي بتعذبنا وتضربنا ودا سبب ان امل ماتت وها تنتقم منها
• انا قولت دي عيله صغيره وبتقول كلام وخلاص وعديت الكلام وخلاص
• وبعد فتره بقت أفعال الاء تتغير
• شويه الاقيها قاعده على البلكونه وبتشاور لمكان ضالمه وتضحك
• وشويه الاقيها قاعده في زاويه ضالمه في البيت وبتتكلم بصوت واطي
• ومره لقيتها في الحمام بتتكلم مع حد بقولها بتتكلمي مع مين قالتلي مع امل
• انا بقيت بخاف اوووي عليها ومن الي بيحصل في البيت
• لما زهقت قولت انا لازم اجيب مراتي تاني البيت عشان على الاقل تحاول تغير تفكير الاء شويه ومش كل شويه تتصرف التصرفات دي
• جبتها البيت واول ما دخلت مراتي البيت
. الاء وقفت قصادها وقالتلها انتي غير مرحب بيكي في البيت ولو مخرجتيش ها تموتي متقطعه حتت وراسك مرميه من البلكونه وسابتنا ومشيت
• مراتي طبعا قعدت تضحك وانا كمان وعدينا الموقف
• بعد فتره بدأت أحوال البيت تتغير
• اخش الحمام الاقي الباب يتقفل وميتفتحش والنور يقطع مره وحده واسمع خطاوي رجل على الأرض حواليا
• وفي يوم دخلت الحمام النور اتقفل والمرايا بس الي كانت منوره وشوفت بنتي امل جواها ومنظرها كان مرعب اووي
• عيونها كانت سوده وفي ايدها سكينه وبصالي وبتضحك
• حاولت اخرج من الحمام معرفتش وبعد شويه اتفتح الباب وخرجت
• قولت لا في حاجا غلط انا لازم اشوف حل للموضوع دا
• فكرت كتير اوووي اني اجيب شيخ يشوف الي بيحصل دا بس قولت ها يعمل ايه ممكن يكون دجال او نصاب لا خلاص
• بس كانت الأحوال بتزيد سوء
• في يوم مراتي واقفه في المطبخ وكان في زيت على النار ومره وحده وهيا واقفه الزيت طار على وشها ووشها اتشوى من الزيت
• انا قومت مفزوع على صويت جامد اوووي
• لقيت وشها مشوي قدامي بمنظر مرعب اوووي
وفجأه ….يتابع
الجزء الثاني والاخير من قصتي ( لعنة ابنتي )
• وهيا بتقول امل الي عملت كدا امل الي عمل كدا
• اخدتها المستشفى عملنا اللزم وقولتلها نروح
• رفضت بشده وقالت امل ها تموتي لو روحت البيت انا ها ارجع لبيت ابويا
• بعد إلحاح شديد عليها وافقت ترجع البيت
• دخلنا البيت كان البيت متبهدل جدا
• الأثاث كان مقلوب والمطبخ كان كل حاجا فيه واقعه ومتبهدله
• والطاسه الي طارت على وش مراتي لقيناها على البوتجاز زي ما كانت
• ومكتوب على الحيطه بالدم ها تموتي زي ما موتيني
• دورت على الاء لقيتها قاعده في الاوضه وعماله تضحك
• سئلتها بتضحكي على ايه يا الاء
• قالتلي على مراتك عشان امل حرقت وشها
• وبتضحك اكتر
• قولتلها انتي عرفتي منين انها حرقت وشها
• قالتلي امل قالت كل حاجا بالتفصيل
• وقريب اوووي ها تموت متقطعه
• انا قولت لا خلاص انا لازم اروح اجيب شيخ
• لبست وكانت مراتي نايمه وروحت عشان اجيب شيخ
• رجعت لقيت البيت كله دم بطريقه مرعبه جدا
• كأن في شخص جاب دم كتير اوووي وفضل يمسح بيه الشقه كلها
• كان الدم على الحيطان والسقف والأرض والأثاث
• كان مغرق الدنيا
• انا طلعت جري على اوضه مراتي لقيت منظر عمري ما ها انساه
• مراتي متقطعه حتت وراسها مش موجوده
• طلعت اجري على الاء لقيتها ماسكه راسها وحذفتها من البلكونه في الشارع
• وقعدت تضحك على الي حصل
• انا قولت ايه الي حصل يا الاء ايه دا
• قالتلي امل عرفت انك رايح تجيب شيخ
• وقالت إنها لازم تقطع مراتك زي ما قتلتلها
• وقالت لازم ارمي راسها في الشارع عشان تكون عبره لأي انسانه تعذب أطفال وتديق على حياتهم وتخليهم يموتو بالبطئ
• انا كان الشيخ معايا وسمع وشاف كل حاجا
• فضل يقرأ في البيت القرآن والبيت يتبهدل اكتر
• وبعد كدا البيت خدي خالص
• لقيت الاء بتقولي انتا مشيت امل ليه يا بابا
• قولتلها قتلت امك وقطعتها حتت
• قالت مش ماما ماما ماتت لما ولدتنا دي مش امنا دي شيطانه
• قعدت تعذب فينا وتحرمنا من كل حاجا طول ما انتا مش موجود ولما بتكون موجود بتكون حلوه
• انا سكت وقولت الغلط مني انا امي وثقت فيها وجيبتها البيت
• الشيخ قرأ القرآن وعمل كل اللازم في البيت وبعد كدا مشي
• الحكومه جت واخدت اللزم والجثه وتحولت المشرحه وعرفو السبب والموضوع اتقفل وخلاص
• اخدت بنتي لبيت تاني وقولت ها اعيش حياه سعيده مع بنتي الي فاضله
• لكن لقيت ان روح امل معانا في كل حته بس المره دي مش ها تأذي حد بس ها تعيش معانا
• بس الي كانت بتشوفها وتتكلم معاها هيا الاء بس
• والموضوع اتقفل من سنين كتير ودلوقتي بنتي كبرت وأمل مبقتش تظهر وكملنا حياتنا طبيعي وخلاص

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
نبضات قلب الأسد الفتاة والشخابيط