روايات رعبقصص

قصة تحذير كاملة

قصة تحذير

الجزء الاول من قصتي ( تحذير )

تحذير
[ ] سمعت كلام كتير عن الجن العاشق والتلبس في الحمام
[ ] والمس والتلاعب في العقل والأشياء المرعبه كلها
[ ] انا نورا ودي قصتي مع الحمام والظواهر الغريبه
[ ] انا طالبه ومن الشخصيات سريعه الغضب والعياط
[ ] دايما مبعرفش اتخطي اي عقابات في حياتي غير بالمشاكل او العياط فقط
[ ] سمعت كتير عن الظواهر الغريبه الي بتكون موجوده للانسان الذي دايما حزين او بيبكي في الحمام كتير أو في الأماكن المغلقه
[ ] لحد ما حصلي الي عمري ما نسيته
[ ] في يوم حصلت معايا مشكله في الجامعه ووصلتني لخنقة كبيره جدا
[ ] روحت البيت وروحت علي الحمام وقفلت الباب ورايا وبدأت اصرخ بأعلى صوت ليا واعيط
[ ] سبب الي الي وصلني كدا
{ } في طالبه في الجامعه قالت بأني انسانه جبانه وخطفت حبيبها منها واني عاوزه اكون سيئه السمعه ودا محصلش وكان كله افتراء وكذب ووصلني اني عملت مشكله معاهم ومع عميد الجامعة ومشيت
[ ] وانا في الحمام وبعيط فجاه النور قطع
{ } حسيت بالرعب وبدأت اصرخ اكثر من الخوف الي انا فيه
{ } حسيت أن في حد بيحضني ويواسيني فاصرخت اكثر وفتحت باب الحمام وخرجت جري على اوضتي وانا مسيطر عليا الرعب والخوف
[ ] وقفت في نصف الاوضه ابص علي منطقه الحمام وانا في رعب كبير وخوف وفي عقلي آلاف التسائلات مين الي حضني هل هوا جن ولا ايه
[ ] وهل لبسني ولا تخيلات من عقلي عشان خايفة وبس
[ ] معرفتش انام اليوم دا وفتحت نت وفضلت ابحث عن الموضوع دا
[ ] ولقيت اجابه عن سؤالي الي رعبني حرفيا لما قرأته
{ } الي حصل معايا مكنش تخيلات دا كان جن عاشق وسيطر علي جسمي بسبب ضعفي
[ ] قفلت النت وانا مصدومة من الي عرفته وقولت انا لازم انام ولما اصحي اشوف الموضوع دا
[ ] ونمت وكأني منمتش لقيت نفسي قصاد الحمام وجميع اركانه كلها ولما قربت من الحمام لقيت ايد شخص بتسحبني لجوا الحمام
{. } حاولت اقاوم ولكن لقيت نفسي جوا الحمام والحمام مقفول عليا ومفيش اضاءة وحسيت بالخوف
{. } وفجاه سمعت خطاوي رجلين حواليا ومره واحده لقيت شخص قصاد عيني
[ ] فا اتفزعت وقومت من الكابوس الي كنت فيه
{. } ومعرفتش انام بعدها تاني من شدة الخوف
[ ] وللاسف انا لوحدي في الشقة لأن عائلتي في بلد تانيه بعيده عن بلد الجامعة
[ ] الموضوع دا في الاول مكنش شاغل بالي وانا اصلا بحب الوحده ولكن بعد الي حصل كان لازم حد يكون معايا
[ ] كلمت اقرب صديقة ليا أنها تيجي تعيش معايا
[ ] وافقت علي أنها تيجي عندي وقولت اني ها استناها الصبح تنورني في بيتي وقفلت معاها
[ ] مردتش احكيلها عن اي حاجا حصلت معايا عشان متخفش وترفض تيجي وقولت أنها اكيد لما تيجي ها تعزرني
[ ] قفلت معاها وانا الخوف متمالكني ومش قادره اني انام نهائيا
[ ] قمت من مكاني وروحت بخطوات خفيفه وبدون صوت ابص علي الحمام وانا في قمه الرعب
[ ] وفجأه لقيت شخص قصاد عيني جسمه كان كله اسود وعيونه كلها حمراء وفي ايده حوافر حيوانات وبيبص ليا ويضحك
[ ] صرخت بأعلى صوت ليا ووقعت على الأرض من شده الخوف والمنظر وكنت عاوزه أهرب منه واروح لاوضتي

[ ] لقيته بيبص ليا وبيبتسم واتكلم وقال انتي خايفة مني ليه
[ ] انا مش ها ااذيكي انا هنا عشان اكون جمبك ومعاكي متخافيش انا حبيتك
[ ] انا قلبي حسيت أنه ها يوقف من الصدمة بيقولي حبيتك حبني ازاي دا وهوا جن ولا بشر ولا ايه بالظبط أنا مش فاهمه
[ ] قولتله انتا مين وبتتكلم كدا ليه انتا ايه بالظبط
[ ] لقيته بيقول انا هنا بسكن الحمامات وبراقب الأشخاص والأنسان الي قلبه ضعيف وبيبكي او يصرخ في الحمام بأتلبس جسمه او ابقى جنبه لحد ما أتمكن منه ومن كل حياته
[ ] قالي وانا طلعت ليكي لانك بتبكي كتير في الحمام وكمان بتقفي كتير قصاد المرايا ودا بيخليني أظهر اكتر واسرع
[ ] غير انك كنتي بعد الاستحمام بتقفي قصاد المرايا كتير أوي وتتغزلي في نفسك ودا الي خلاني اتفتنت بيكي وحبيتك وعشقتك ومش ها اسيبك
[ ] ولقيته قرب عليا وظهرت منه ملامح الرعب فصرخت وقرأت شويه قران في سري لحد ما لقيته اختفى فجأة
[ ] بس انا كنت متأكدة أنه لسا موجود وان القصة كدا بدأت منتهتش
…يتابع

الجزء الثاني من قصتي ( تحذير )

] بس انا كنت متأكدة أنه لسا موجود وان القصة كدا بدأت منتهتش
[ ] حسيت أن دماغي تقيله اوي وعاوزه انام فا روحت اوضتي ورميت جسمي علي السرير ونمت
[ ] اول ما نمت حلمت بأني شايفه ضباب وسواد معتم حواليا غير اني سامعة خطاوي رجلين ماشية جمبي وصوت حجات بتقع على الأرض وتنكسر
[ ] الوضع كان صعب لان عمري ما حلمت بحلم شبه دا نهائي
[ ] وفضلت علي الموضوع دا لحد الصبح واول ما صحيت جهزت نفسي عشان صحبتي جايه ورتبت الاوضه كويس جدا عشان ها تبقي معايا فيها
{. } وفجاه الباب خبط وروحت فتحت كانت هيا ورحبت بيها وقولت أنها ها تنورني في اوضتي وتكون معايا فيها لاني مش حابه أنام لوحدي
[ ] ووافقت ودخلت معايا للاوضة ولقيت الاوضه متبهدله ومفيش حاجا سليمة وكل حاجا مرميه علي الارض
[ ] بصت عليا وقالت هيا الاوضه متبهدله كدا ليه
[ ] قولتلها معرفش انا اول ما صحيت رتبتها عشانك ولما خبطتي روحت فتحت ليكي ومعرفش ايه الي حصل
[ ] لقيتها بتبص ليا وعيونها كلها خوف وبتقولي
{. } طيب لو مش انتي الي بهدلتيها امال مين الي عمل كدا
[ ] هوا البيت دا مسكون بالجن والعفاريت ولا ايه بالظبط
[ ] مقدرتش اجاوب علي سؤالها
[ ] قالتلي ها نعمل ايه النهارده
[ ] قولتلها ها اروح اجهز الفطار الاول وبعد كدا ها ننضف الشقة وها نبدا بالحمام الأول وبعد ما نخلص ها نذاكر شويه
[ ] قالت خلاص نبدا بالحمام تعالي نروح
[ ] هيا اول ما اتكلمت علي الحمام انا حسيت بقشعره ورعب في قلبي
{. } قولتلها لاء بلاش الحمام اول حاجا وتعالي نشوف حاجا غيره
[ ] قالت انتي قولتي نبدأ بالحمام وها نبدا بالحمام
[ ] ودخلت صديقتي الحمام وانا دخلت رواها وكنت خايفه وعماله ابص في جميع اركان الحمام وخايفه من ان الجن يظهر
[ ] قولت لصحبتي ها اخرج اجيب باقي المنظفات ورجعالك علي طول
{ } واول ما خرجت بعد ثواني لقيتها خرجت ورايا وقعدت تصرح وتمسك فيا جامد وتبكي
[ ] قولتلها في ايه مالك وبتصرخي وتبكي ليه
[ ] قالت شوفت واحد منظره مخيف جدا جدا
[ ] قولتلها شوفتي ايه اوصفيه
[ ] قالت شوفت شخص طويل وضخم وجسمه باكمله اسود وعينه حمراء كا الدم ومخالبه كبيره جدا
[ ] البيت دا مسكون صح وانتي قولتيلي انك نضفتي الاوضه ورجعتي لقتيها متبهدله اكيد الجن الي بهدلها
] قولتلها انتي ممكن تكوني بتتخيلي بس مش اكتر لكن مفيش حاجا من الي بتقوليها
[ ] قالت خلاص لو انا بيتهيألي نجيب شيخ وهوا يحكم هل بتخيل ولا حقيقه
[ ] قولتلها انا معرفش شيوخ خالص
[ ] قالتلي انا اعرف وها اتصل بيه ييجي يشوف البيت دا فيه حاجا ولا لا
[ ] قولتلها اعملي كل الي نفسك فيه وها نشوف النتيجة
[ ] وسيبتها ومشيت وروحت لاوضه انضفها وارتبها
{. } وبعد فتره حسيت اني عاوزه اروح الحمام بس كنت خايفه من الجن ولكن كنت تعبانه ولازم اروح الحمام
[ ] دخلت الحمام ولكن حسيت اني عاوزه ابص في المرايا
{. } واول ما بصيت لقيت الجن قصادي وبيضحك ضحكته المرعبة
[ ] اول ما شوفت المنظر فضلت اصرخ بصوت عالي وحاطه ايدي علي عيني ولقيت صحبتي جت عندي وسحبتني برا الحمام وفضلت تهديني
[ ] قالتلي ها اتصل علي الشيخ دلوقتي ولازم ييجي ولازم تشرحيلي في ايه بالظبط
{. } وشرحت ليها كل حاجا بالتفصيل من اول ما دخلت الحمام لحد ما ظهر الجن ليا
[ ] وخلصت كلامي وهيا اتصلت بالشيخ وشرحت ليه كل حاجه بالتفصيل
[ ] وقال الشيخ الجن دا جن عاشق عشق ضعفها وجسمها ومش ها يسببها الا بالموت او بالخروج الصعب من جسمها
[ ] وقالتله ايه العلاج الي ممكن تعمله عشان يخرج
[ ] قال لها العلاج للموضوع دا هوا اني اجي ليكم وأقرأ عليها ما تيسر من القرآن وارقيها ثم أخرجه من جسمها من هو
[ ] ولكن تجنبي المناطق الي بتتواجد فيها حتى اجي ليكم
[ ] قالتله طيب انتا ها تكون موجود امتي
[ ] قالها بعد العشاء ها اكون عندكم ومعي العلاج ان شاء الله
[ ] قالت له صديقتي ان شاء الله في انتظارك وقفلت الفون
[ ] وفضلت ورايا لحد ما اعصابي هديت
[ ] وبعد ساعات اتصل الشيخ وقال بأنه يعتزر على عدم الحضور لانه أصابه مرض وأنها يكون عندنا تاني يوم
[ ] انا صدمت لما سمعت انا كنت عاوزه اخرج من الي انا فيه دا بسرعه
…يتابع

الجزء الثالث والاخير من قصتي ( تحذير )

] انا صدمت لما سمعت انا كنت عاوزه اخرج من الي انا فيه دا بسرعه
[ ] صحبتي قفلت الفون وقالت أنا مش ها اسيبك وها اكون جمبك
[ ] وفضلت جمبي لحد ما سمعت صحبتي بعد ساعتين من تواجدنا صوت حد يناديها
[ ] فقالت هوا في حد معانا تاني
[ ] قولتلها لا مفيش حد انا وانتي بس
[ ] قالت ازاي انا سمعت حد بيناديني بالقرب من الحمام
[ ] وكمان انا سامعه أنفاسه بترتفع وكأنه جمبي زيك بالظبط
[ ] قولتلها مفيش حد في البيت ممكن تكون هلاوس تاني ولا الجن بيلاعبنا يالا ننام وبكره بأذن الله نخلص من اللعنة دي
[ ] وروحنا الاوضه ونمنا واحنا جمب بعض عشان نكون مطمنين
[ ] وعند الساعه ١٢ بليل سمعت صوت حد بيهمس في ودني
[ ] وانفاسه حاسسها علي جسمي
[ ] فا حاولت اني افتح عيني ولكن بصعوبة جدا لما فتحت جزء منها
[ ] ولما فتحت لقيت الجن جمبي علي شكل صديقتي
[ ] كان باصص ليا وفجاه همس في ودني وقال متخافيش مني انا عمري ما ااذيكي
[ ] انا صرخت وقعدت ابكي من الي بيحصل فيا دا
[ ] وفجأه وقعت صحبتي على الأرض ورجع شكلها زي الاول وحاولت افوقها معرفتش
[ ] فضلت ساعة احاول معاها لحد ما الحمدلله فاقت
[ ] لقيتها بصالي وبتقولي في ايه وحصل ايه وانا ليه علي الارض
[ ] قولتلها انتي محستيش بأي حاجا من الي حصلت
[ ] قالت انا محستش بحاجا اصلا ولا كنت داريه بحاجا
[ ] قولتلها انا شوفتك جمبي وفجاه وشك تحول الي وش الجن واتكلم معايا وبيقول اني مخفش منه
[ ] قالت انا محستش بأي حاجا نهائيا انا بس كنت نايمة وحسيت اني في مكان ضالمه وفجاه شوفت حاجا طلعت قصادي وفجاه دخلت في جسمي ومحستش بحاجا بعدها
[ ] قولتلها كدا الجن استغل جسمك عشان يوصل ليا الموضوع كدا بيزيد صعوبه ولازم نشوف حل بسرعة
[ ] قالت اليوم دا يعدي وبكره بأذن الله الشيخ ها يحل كل حاجا
[ ] وقالت أنا ها اروح المطبخ اعمل اي حاجا ناكلها ونقعد مع بعض للصبح لحد ما الشيخ يوصل
[ ] راحت للمطبخ وبعد وقت بسيط سمعت صوت دوشة عاليه جدا في المطبخ
[ ] اول ما سمعت الصوت دا خوفت جدا علي صحبتي وقولت لازم اروح المطبخ اشوف في ايه
[ ] وروحت المطبخ واول ما وصلت شوزفت صحبتي اترعبت
{. } لقيت عيونها لونها احمر وبتسيل دم
[ ] واسنانها مليانه دم ومش عارف الدم دا جه منين
[ ] ولكن لقيت دراعها بينزل دم ولقيته مصاب بجروح خطيره وكبيره
{. } ولقيت السكينه الي كانت معاها كان عليها دم فا أكيد قطعت من جسمها واكلته
[ ] قولتلها يا صحبتي مالك في ايه وايه الي في ايدك دا وعيونك عامله ليه كدا
[ ] لقيتها قعدت تضحك ضحك هستيري
{. } وفجاه صوتها اتغير لصوت ضخم ومزعج جدا
[ ] مره واحده لقيت حد بيتكلم وبيقول انا قولت ليكي مش ها اعملك حاجا لاني بحبك ليه رفضتي وجودي
[ ] بتطلبي شيخ يطلعني من حياتك دا مستحيل يحصل لانك حبيبتي وانا مش ها اسيبك
[ ] قولتله اخرج من جسم صحبتي وارجع مكان ما كنت
{. } لقيته بيقول لاء مش خارج وها اقتلك بالسكينة الي اذيت صحبتك بيها عشان تكون قتلتك بأيدها
[ ] انا اول ما قال كدا.انا بعدت عنه
{. } ولكن تفاجأت أن صحبتي جايه عليا بالسكينة ومش حاسه بنفسها
[ ] هربت علي الاوضه بسرعة وقفلت الباب ورايا وقعدت علي السرير وحاولت اتصل علي الشيخ ولكن بدون فايده لانه كان مغلق
[ ] وفجأه الباب اتفتح بسبب ضربات صحبتي عليه القويه بسبب الجن
[ ] ولقيتها جايه عليا ومعاها السكينة وواقفه قصادي مباشرة
[ ] ورفعت صحبتي السكينه على رقبتها وقربتها اكتر عليها وانا بكيت بشده وقولت للجن متأذيش صحبتي
[ ] ولكن مكنش بيسمع كلامي وماتت صاحبتي قصادي عيني
[ ] صرخت بأعلى صوت لي وبدأت في البكاء بهستيري
[ ] وبعد ما شوفتها مرميه علي الارض ميته
[ ] لقيته قصادي عمال بضحك ويقول قولت ليكي كوني عشيقتي ولكن موافقتيش استحملي بقي
[ ] لان اي شخص بيحبك هااقتله بابشع طرق القتل
[ ] وفجأه التليفون رن روحت ابص علي التليفون لقيت الجن اختفى
[ ] مسكت التليفون ورديت طلع الشيخ الي كانت صحبتي مكلماه
[ ] قالي حصل ايه انا لقيتك متصله في وقت متاخر جدا
[ ] قولتله يا شيخ صحبتي ماتت قصاد عيني والجن دلوقتي عاوز يقتلني انجدني ياشيخ وخرجني من هنا
[ ] قالي انا جاي ليكي حالا
[ ] وفي دقائق معدوده لقيته بيخبط على الباب ولكن مقدرتش اخرج من مكاني بسبب الرعب الي انا فيه
[ ] ولكن فجاه الباب انكسر والشيخ ومجموعة من شباب دخلو عليا
[ ] وقالي انا ها اخرج الجن دا دلوقتي من جسدك ومن البيت كله
[ ] لقيت الشباب اخدو جثة صحبتي وخرجو بيها برا البيت

[ ] بقيت أنا والشيخ فقط لوحدنا في الاوضه وبدأ يقرا قران ويرقيني وبيعمل حجات غريبه لدرجة اني محستش بنفسي وفقدت الوعي
[ ] بس فجاه فوقت وحسيت أن جسمي بيترفع لفوق ولكن مش حاسه بأي حاجا تانيه
[ ] محستش بنفسي غير تاني يوم الصبح في مكان غير المكان الي كنت عايشه فيه وكان جمبي الشيخ وجميع أفراد عائلتي
[ ] قولتله ايه الي حصل وانا وصلت هنا ازاي واهي موجودين ازاي
[ ] قالي انا خرجت الجن من جسمك لكن مكنش ينفع تكوني في البيت دا تاني
[ ] وبالنسبة لصحبتك فا هيا ماتت واندفنت وكان كل دا بسبب شخصيتك الضعيفة وهروبك من مواجهه مشاكلك
[ ] قولتله بسببي انا ازاي انا عملت ايه لكل دا
[ ] قالي انا ها اشرح ليكي من اول ما ظهر الجن وحتي بعد اختفاءه
[ ] شياطين الجن المعظم الكبير جدا بيعيش في الحمامات
[ ] منهم الدساس ومنهم الوسواس ومنهم العاشق للاجساد
[ ] وانتي وقعتي مع عاشق للاجساد
[ ] فهوا جن يعشق الفتاه الضعيفه الي بتصرخ في الحمام او تبكي او كتير أو بتحب تشوف جسدها كتير وباستمرار
[ ] فهوا برضو بيشوف جسمها وبيزداد عشق وافتنان واغواء فيها
[ ] ولو بكيتي في الحمام او صرختي ها تحسي أن جسمك دافي كأن حد حضنك
[ ] وان الذي يحتضنك يكون الجن العاشق وياذيكي لو مكنتيش تحت طوعه زي ما عمل في صحبتك
[ ] قولت له وايه العلاج للحاجا دي يا شيخ
[ ] قال اول متبكيش في الحمام ولا تصرخي فيه ولا تتكلمي ولا تشكي حالك في الحمام ولا تظهري ضعفك وضعف نفسك في الحمام لانه بيحبو كدا
[ ] ثانيا مترميش اي حاجا دافيه أو سخنه في الحمام بدون ذكر الله أولا عشان لو في جن أو اي اذى يمشي من المكان الي ها تقلبي فيه المايه
[ ] وبرضو اياكي الغناء او اصدار الاصوات داخل الحمام لانه يقرب الشيطان منك
[ ] لو فعلتي الي انا قولتلك عليه دا والله لن يصيبك شئ
{. } ولو علي انك محتاجه تبكي فا ابكي علي سجاده الصلاه وادعي ربنا يخفف عنك الهم واصرخي براحتك بس قصاد ربنا ونتي علي سجادته هوا اقرب ليكي من اي حد
[ ] ودلوقتي فوقي لنفسك ولمستقبلك واحمدي ربنا انك ما ذلتي على قيد الحياه ولم يصيبك ازا زي الي صاب صحبتك
[ ] انا خلصت الي كنت جاي عشانه وها اتسأذن وقبل ما يتحرك قالي انا ها اجيلك تاني قريب عشان ترقيكي وسابني ومشي
[ ] ومشي في وقتها وبعد فتره رجع وارقاني ومشي ومرجعش تاني وأنا مرجعتش للبيت تااني واتجهت للعيش مع اسرتي
[ ] وخلصت دراستي ولكن في المنزل ودلوقتي انا دكتوره والحمدلله عايشه حياه سعيده
ودي كانت قصتي مع الجن العاشق وصحبتي

تمت

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
نبضات قلب الأسد الفتاة والشخابيط