رواية نيران قلبه
-
روايات شيقه
رواية نيران قلبه الحلقه الخامسه والعشرون والاخيرة
كانت تقف مليكة جانب فرح ينتظرون سليم ويحيى، لم تمر بضع ثواني حتى جاءوا إليهم، نظر سليم ويحيى إلى بعضهم بِسعادة شديده ثم ذهب كل منهم إلى معشوقته لِكي يراها. ذهب سليم إلى مليكة بِإبتسامة وعندما نظر لها أردف بحنان:قمر ياقلب سليم ماشاءالله عليكي. ثم قام بِتقبيل أعلى رأسها بِسعادة. إبتسمت مليكة بِخجل ثم أردفت وهيَّ تنظر له بِإبتسامه:وإنتَ كمان…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية نيران قلبه الحلقه الرابعه والعشرون
بعد مرور أسبوع. رجع خالد إسكندرية وكان الجميع منشغل في الترتيبات وخصوصًا الفتيات. بينما كان يخطط معتز ومحمود لِتدمير تلك العائلة. في المساء. جلسوا الفتيات على الأريكة بتعب. أردف سليم بإبتسامه:تعبتوا؟ نظرت له سجى بتعب ثم أردفت:وهيَّ ديه فيها سؤال، ثم تابعت ببكاء مصطنع:ياصغيره على الهم يا لوزه، ده أنا حاسه إن رجلي بتقول إلحقونا أغيثونا. تابعت تسنيم ببكاء مصطنع…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية نيران قلبه الحلقه الثالثه والعشرون
في الصباح. إستيقظت مليكة ونظرت للهاتف، لكنها لم تجد أي إتصال من خالد. فقامت بالإتصال به بِقلق. مر بعض الوقت ولم يأتيها الرد، فحاولت مره آخرى وقد بدأ القلق والشك يتأكلها، حتى مر بضع ثواني و وجدت الرد. أردفت مليكة سريعًا بقلق:إيه ياخالد كل ده بقالي كتير برن عليك وإنتَ مش بترد، إيه ده، ده مش صوت خالد. هتفت هاجر…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية نيران قلبه الحلقه الثانيه والعشرون
بعد مرور يومين. في المساء. كان يقف خالد بجانب مليكة وباقي العائلة ويقوم بتوديعهم. فأردف مليكة بتحذير:متنساش ياحبيبي كل إلي قولتلك عليه. زفر يزيد بملل ثم أردف:خلاص يامليكة بقا هو حفظ وإحنا حفظنا هو مش بيبي ورايح المدرسة . أردفت مليكة بغضب:اسكت إنتَ ملكش دعوه، ثم تابعت بتحذير:فاهم ياخالد. أردفت خالد بإبتسامه:فاهم ياحبيبتي، مش هنسى أي حاجه من إلى قولتيها…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية نيران قلبه الحلقه الواحد والعشرون
في المساء. عاد سليم من العمل منهكًا، صعد غرفته بتثاقل و وجهه يبدو عليه التعب الشديد، فدلف للغرفه بتثاقل وجلس على الفراش لكنه وجد ظرف بجانبه فقام بفتحه بإستغراب ولكنه إبتسم بشده عندما قرأه. فكان محتواه. “أعلم أن كلماتي فقيره في البوح لكَ عن كل مابداخلي، لكن قلبي غني عن حبه لكَ، لا تحسب قلة حديثي تجاهل، أو عدم حب،…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية نيران قلبه الحلقه العشرون
في غرفة سليم ومليكة. كان يجلس سليم على الفراش ينظر لِمليكة النائمه بتعب، فهيا ظلت تبكي في حضنه حتى ذهبت في ثبات عميق، قام سليم بتقبيل رأسها ودثر عليها الغطاء جيدًا ورحل من الغرفة متجهًا لِغرفة خالد. دق سليم الباب وإنتظر حتى سمح له خالد بالدخول. نظر خالد له بسخريه ثم أردف:أهلًا سليم بيه الي طلع بيمثل حلو اوي وقدر…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية نيران قلبه الحلقه التاسعه عشر
أردف سليم ببرود:هتعرف دلوقتي متستعجلش على رزقك، قولي بقا يامعتز أخبار مليكة الي عندك إيه؟ أكيد إنتَ مستغراب إزاي أنا بقا جبتها وهيا مبتفوقش من ساعة ماخدتها عندك والجو ده كله، لأ متستغربش أنا هقولك، ثم تابع بسخريه:شوفت أنا شطور إزاي ومش عايز أتعبك في التفكير بقا والإستغراب. المهم ندخل في الموضوع على طول فاكر دكتور هاني إلي إنتَ قولتله…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية نيران قلبه الحلقه الثامنه عشر
كان يجلس سليم في مكتبه يصب كامل تركيزه على الأوراق التي بين يديه حتى دخل عليه خالد فجأة و وجه يبدو عليه الغضب الشديد. صاح خالد بغضب:إيه إلي أنا سمعته ده ياسليم؟ أردف سليم بإستغراب:سمعت إيه ياخالد وبعدين من إمتى إنتَ بتدخل من غير متخبط على الباب؟! نظر له خالد بغضب ثم أردف:حفلة إيه ديه ياسليم إلي عايز تعملها بكره…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية نيران قلبه الحلقه السابعه عشر
أردفت هاجر بهدوء:أيوه هنا شكرًا مستر خالد. نظر لها خالد بهدوء ثم أردف:على إيه بس أنا معملتش حاجه. نظرت له هاجر بإبتسامة ثم أردفت:بعد إذن حضرتك. أردف خالد بهدوء:إتفضلي. هبطت هاجر من السيارة والإبتسامة تُزين وجهها، وقلبها يعلو ويهبط من شدة السعادة. أردفت هاجر لنفسها:إيه الهبل ده هو أنا قلبي بيدق جامد كده ليه؟ يالهوي ياهاجر ده إنتي واقعة خالص،…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية نيران قلبه الحلقه السادسه عشر
في مكان آخر. مجهول1:هيا هتفوق إمتى يادكتور؟ نظر له الطبيب بتوتر ثم قال:مش عارف ياباشا أنا إديتها الحقنه زي ماحضرتك قولتيلي وديه المفروض كانت تخليها تنام لمدة يوم كامل مش لمدة أسبوع، بس هيا لسه مافقتش ليه؟ هتف مجهول1بغضب شديد:إنتَ بتسألني ياغبي هو مين فينا الدكتور؟! قال الطبيب بتوتر:أنا إيديتها حقنه وإن شاءالله هتفوق. نظر له مجهول1بسخرية ثم قال:أما نشوف.…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية نيران قلبه الحلقه الخامسه عشر
نيران_قلبه اليارت_الخامس_عشر بعد مرور أسبوع في غرفة سليم ومليكة. كانت تجلس مليكة في أحضان سليم على الفراش يشاهدون التلفاز. فأردفت مليكة بقلق:سليم هو أنا خلاص هعمل العملية بعد بكرة. قبل سليم وأسها بحنان ثم أردف بطمئانيه:أيوة ياحبيبتي، متقلقيش يامليكتي أديكي سمعتي كلام الدكتور وهو بيقولك إن كل حاجة كويسة. أومأت مليكة برأسها ثم أردفت بتساؤل:قولي ياسليم جدي عمل…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية نيران قلبه الحلقه الرابعه عشر
نيران_قلبه البارت_الرابع_عشر في الصباح. إستيقظ سليم قبل مليكة ونظر لها بحنان، قاطع نظراته لها رنين هاتفه فأمسك الهاتف سريعًا ورحل من الغرفة سريعًا حتى لا تستيقظ مليكة من صوته. أردف سليم بغضب:إيه فيه إيه عمالة ترني كل شوية مش أنا فصلت عليكي مرة يبقا المفروض تعرفي إني مشغول. نظرت مريم للهاتف بصدمة ثم صاحت بغضب شديد:لا والله بقا كدة، فيه…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية نيران قلبه الحلقه الثالثه عشر
نيران_قلبه البارت_الثالث_عشر كان يسير سليم إلى غرفته بخطوات متثاقلة، ووجه باهت بشدة لا يصدق ماقاله له الطبيب. كان خالد يسير لغرفته فوجد سليم فذهب له سريعًا. نظر خالد لوجهه بقلق شديد وأردف:إتأخرت كدة ليه يابني كلنا قاعدين مستنينك جوه، يلا تعالى. أمسك خالد يده وسحبه خلفه، كان سليم يسير معه بشرود لا يستمع ولا يُفكر بِأحد سوى مليكة. في…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية نيران قلبه الحلقه الثانيه عشر
نيران_قلبه البارت_الثاني_عشر أغلقت مليكة الهاتف بيد مرتجفة من التوتر والخوف وزفرت بتوتر. دلفت إلى غرفتها بخطوات متثاقلة، يدها ترتجف بشدة، تجمعت الدموع في عينيها حتى كادت أن تنهمر على وجنتيها، رفرفت بعينيها عدة مرات حتى لا تنهر دموعها. خرج سليم من الحمام وبيده المنشفة ينشف شَعرهُ لكنه أوقعها من يده عندما رآى مليكة تقف بتلك الحالة وذهب إليها سريعًا. أردف…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية نيران قلبه الحلقه الحاديه عشر
نيران_قلبه البارت_الحادي_عشر في الصباح. إستيقظت مليكة قبل سليم، وظلت تنظر له وهو نائم وتمسد على شعره الغير مرتب بشرود. أردفت مليكة بشرود:ياه ياسليم لو تعرف. أردف سليم بصوت أجش من أثر النوم:أعرف إيه؟! هتفت مليكة بتوتر:إنتَ صحيت، إحم لأ عادي ولا حاجة. فأردف سليم بتحذير:مليكة أنا مابحبش الكذب، ومبحبش إلي بيكذبوا عليا، ولو حد كذب عليا مستحيل أسامحه. أردفت مليكة…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية نيران قلبه الحلقه العاشرة
نيران_قلبه البارت_العاشر في اليوم التالي. هتفت مليكة بحماس:يلا ياسليم خلاص أنا جهزت. نظر لها سليم يتفحص ملابسها ثم أردف:تمام يلا. أمسك يديها وهبطوا للأسفل. أردفت سجى بمرح وغمزة لمليكة:ايوة ياعم والعة معاك خروجات بقا و……. لم تكمل سجى كلامها حتى قاطعتها. قاطعتها مريم وهيا تهتف بإبتسامة:سليم حبيبي وحشتني أوي. أردف سليم بهمس وهو ينظر لها بصدمة شديدة:خيربت. فذهبت اليه مريم…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية نيران قلبه الحلقه التاسعه
نيران_قلبه البارت_التاسع دلفت مليكة إلى الداخل وأجلبت النسكافيه. وكانت تسير في الحديقة وكان ينظر لها سليم حتى رآى علامة في رأسها لكنها ليست ثابتة فنظر للعلامة ثم ظل ينظر في أنحاء الحديقة حتى وجد شخص يقف في المنزل المقابل يمسك مسدسه ويوجهه على رأس مليكة؛ فعاود النظر لمليكة بقلق وجدها تأتي إليه بإبتسامة وفوق رأسها تلك العلامة. فصاح بحدة وقلق…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية نيران قلبه الحلقه الثامنه
نيران_قلبه البارت_الثامن ذهبوا للحديقة سويًا وظلوا يضحكوا على أشياء ما، حتى رآهم سليم. ذهب سليم إليها سريعًا بغضب شديد وأردف بغضب شديدة وصرامة:إنتي بتعملي إيه عندك ياست هانم؟ أردفت مليكة بإستغراب:إيه ياسليم فيه إيه؟! نظر لها بغضب ثم أمسك يديها بصمت جاذبًا إياها خلفه وصعد بها إلى غرفتهم. دلف إلى الغرفة فأغلق الباب خلفه بغضب شديد مما جعلها تنتفض مكانها.…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية نيران قلبه الحلقه السابعه
نيران_قلبه البارت_السابع في الصباح. إستيقظت مليكة كعادتها، وهبطت للأسفل فوجدت يزيد وفارس فقط يجلسون على مائدة الطعام. أردفت مليكة بتساؤل:أومال فين سليم؟ أردف يزيد وهو يأكل:النهاردة المباراة فهو راح يتمرن شوية قبليها وإحنا هنخلص فطار وهنروحله. أردفت مليكة بحماس:الله بجد طب يلا خلصوا فطار بسرعة وأنا هطلع ألبس على شان نروح، يلا بسرعة. أردف يزيد بتساؤل:تروحي فين معلش؟ أردفت مليكة…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية نيران قلبه الحلقه السادسه
نيران_قلبه البارت_السادس في الصباح. إستيقظت مليكة من النوم وهبطت للأسفل وجدت سليم يجلس على مائدة الإفطار. سحبت مليكة المقعد وجلست عليه بغضب. أردف سليم وهو ينظر لها بهدوء:مالك؟! أردفت مليكة بضيق:بقولك إيه إهدى على نفسك كدة ياشبح على شان متعصبش عليك ماشي يابابا إهدى على نفسك كدة. أردف سليم بصدمة شديدة:يخربيتك إنتي مين هيا فين مليكة؟ أردفت مليكة بسخرية وضيق:إيه…
أكمل القراءة »