feature

  • روايات شيقهFB IMG 1675464048521

    رواية عروس رغما عنها الفصل الاول

    الفصل الأول (طلاق) بعد مرور عشرين عام .. …. -البنت اطلقت قبل الفرح يا ادم …الك*لب سامر طلقها في كتب الكتاب طلع وا*طي وموقفش جمبها في محنتها … نظر ادم الي والدته …وجهه بدون اي انفعال ملحوظ لكن داخله يحت*رق…مرام المسكينة لابد انها تعاني بقوة بسبب ما حدث …بعد ذلك الحادث والذي تسبب في عرج بسيط في ساقها ..عرج لا…

    أكمل القراءة »
  • قصص367740947 884263656459114 640739601678143417 n

    قصه سرداب الموت (كامله)

    سرداب الموت (الدم الملكي) الجزء الاول _ أنت واخدني على فين بس يا محسن؟ _ هفرجك الارض الجديدة بتاعتي يا حسن _ أنت اشتريت أرض.. ألف مبروك يا أخويا _ في ريحة وحشة اوي يا حسن.. أنت شامم _ اه فعلاً في ريحة وحشة.. بس اي مصدرها؟ _ الريحة جاية من الارض اللي جنبنا دي _ ده في شوال مرمي…

    أكمل القراءة »
  • روايات كاملة372907192 6369200476510913 175182419518135985 n

    قصه ليله في المشرحة

    ليلة في المشرحة .. أنا بشتغل في فرز الجثث، ممكن تكون الشغلانة دي جديدة عليك وأول مرة تسمع عنها، باختصار فيه جثث كتير بتيجي عندنا ومنها بيكون غير معروفة الهوية، يعني لا معاها بطاقة ولا تليفون ولا أي حاجه نعرف صاحبها من خلالها، وأحسن جثة بتيجي بتكون عبارة عن قطعتين باقي الجثث فيه بيكون تلاتة وخمسة لحد ما خيالك يسمحلك،…

    أكمل القراءة »
  • قصص369465423 6483772308370907 6713668238816943779 n

    قصه عقد جدتي

    “”عُقد جدتي”” قررت إنشاء فرقة موسيقية للروك مع بعض زملائي من المدرسة، وعلى الرغم من أننا لسنا موسيقيين جيدين، إلا أننا حصلنا على دعم كبير من عائلاتنا وأصدقائنا، لذا بدأوا يدعونا للعزف في بعض المطاعم وبعض الفعاليات الخيرية. تدرجت شهرة الفرقة تدريجياً وقمنا بأولى عروضنا خارج المدينة، كل شيء كان يسير بسلاسة حتى ذلك اليوم الغامض، حيث اقترب رجل منا…

    أكمل القراءة »
  • قصص369701578 1048328232842520 1487433098663701484 n

    قصه شيطان عمتي

    ” يوسف ..عمتك جاية كمان ساعة عشان تقعد معاك عشان كده لو سمحت مش عايزة اى ازعاج لحد ما تمشى “ ديه كانت اخر كلمة قالتها لى امى قبل ما تمشى و تسيب البيت عشان عندها شغل كتير و مش هترجع الا بالليل خالص ..كنت مضايق جدا منها ..هى متعودة انها تجيب عمتى تقعد معايا كجليسة اطفال لحد ما ترجع…

    أكمل القراءة »
  • قصص365233760 260382220120055 3256090726166932316 n 1

    قصه ليلي و اخواتها

    ” عز!! مش معقول أنا مش مصدقة عنيا.. أخيرا حنيت عليا و جيت تزورنى.” قالت هدى الجملة لأخوها عز لما لاقته واقف على باب شقتها.. – غصب عنى و الله يا هدى ما أنتى عارفة المشغوليات اللى الواحد فيها. – مشغوليات أيه؟؟ مشغوليات عن أختك؟؟ أبقى متجوزة بقالى 3 شهور و متجيش تزورنى؟؟ ده حتى جوزى أفتكر أنك زعلان منه…

    أكمل القراءة »
  • قصص367740721 262739343217676 6000895515789537474 n

    قصه مجلس الاموات

    الحقيقه مش عارف أبتدى منين ولا أكتب أيه.. بس الكتابه هى آخر حل متاح ليا بعد ما فشلت كل الحلول التانيه.. حلول زى الرياضة و الشغل الكتير.. حتى جلسات العلاج النفسى جربتها.. و برضو مفيش فايده.. أنا حاليا مصنف طبقا للطب النفسى الحديث أنى بعانى من أعراض ما بعد الصدمة.. و الصدمه دى كانت رحيل والدى من سنه.. و على…

    أكمل القراءة »
  • قصصFB IMG 1692558992878

    قصه جحيم النوبي ( كامله)

    الظلم اللي بيتعرض ليه الانسان في حياته كفيل أنه يحوله لوحش مش بيفكر في تصرفاته.. حتي لو هيوصل بيه الامر للقتل.. الغريب ان الشخص ده بيعترف انه قتل الاشخاص اللي عرضوه للظلم! وبيكون جواه غل وانتقام ميتوصفش … وصلنا بلاغ عن جريمة قتل لواحد اسمه الشيخ مروان.. البلاغ من اسوان في مكان مش هنقول اسمه طبعاً ولكن هتعرفوه لما وصلنا…

    أكمل القراءة »
  • قصصFB IMG 1692558686070 1

    قصه المجذوب (كامله)

    لازم اقولكم قبل أي حاجة أن الانسان لازم يرضي بقضاء الله.. ربنا دايماً بيكون شايلك الأحسن بس انت لازم تصبر والفرق هنا بيكون في العقلية بين شخص والتاني والجهل السائد بين الناس قادر يدمر أي حاجة في حياتنا … المجذوب (سحر المحبة) …. أنا سمعت حكاية مكنتش بشوفها غير في التليفزيون في مسلسلات وأفلام وعمري ما تخيلت أنها ممكن تكون…

    أكمل القراءة »
  • قصصFB IMG 1693598500030

    قصه مشرحة الجن (كامله)

    التفكير في أمور ما وراء الطبيعية بقا مألوف عند الكل دلوقتي.. كل حاجة بتحصل دلوقتي بتتربط بحاجة خارقة وملهاش تفسير.. او بترتبط بالجن ووجوده والحقيقة وجود الجن في حياتنا ساعات كتير بيكون بسببنا أحنا بس بنتحذر ومبنسمعش الكلام … أول مرة أدخل المشرحة وأحس أنها كبيرة عليا كده.. شكلها المخيف لون البلاط الابيض والحيطان ريحة الفورملين اللي مالية المكان.. والتلاجات…

    أكمل القراءة »
  • قصص365764407 6299292643501697 4540656032784047892 n

    قصه رعب

    كل حاجة عني أو تخصني مكانتش طبيعية من قبل ما أتولد , جايز ان الكلام دا يكون أوفر بالنسبة لأي حد هيقراه , لكن هيا دي الحقيقة فعلا وهبدأ من الأول خالص وتحديدا من قبل ما أتولد بشهر ونص أو شهرين , أمي شافت في المنام شيخ كبير في السن لبسه كله أبيض , شعره وشعر دقنه كل حاجه فيه…

    أكمل القراءة »
  • قصص366090963 155273614265606 5149677196045233775 n

    قصه المقبره الفرعونيه (كامله)

    المقبره الفرعونيه انا جاي احكيلك قصه حقيقيه ويعلم الله اني لا اكذب في ولا حرف من اللي هحكيه ده انا يحيي ٢٤ سنه من اسيوط وقصتي بدأت من حوالي ٤ سنين تقريبا انا علي قد حالي باكل لقمتي بالحلال شاب بسيط زي اي حد عندي واحد صاحبي اسمه محمود محمود ده عنده اخت من وقت للتاني بيقولي أنها تعبانه وبتعمل…

    أكمل القراءة »
  • قصصFB IMG 1691258767036 2

    قصه البيت المسكون و العاشق

    في نفس اليوم اللي رحت فيه البيت المسكون بليل.. اخويا الصغير خبط عليا بليل وصحاني من النوم.. وقالي انا زهقان عايز اقعد معاكي شوية.. قلت له بس انا تعبانه لقيت عينه احمرت وبقت شكلها وحش اوي… قلت اكيد متهيالي.. وقلت له ماشي انت عايز ايه.. قعدنا فعلا مع بعض نضحك ونهزر ولحد ما لقيت باب الاوضة بيتفتح واخويا داخل عليا!…

    أكمل القراءة »
  • قصص357460485 2043257576028113 4728109237969165867 n

    قصه حدايق القبه

    لو أنت من حدايق القبة، فأنت أكيد تعرفني، وتعرف حكايتي بالكامل، شهاب الدين محمود، أيوه، بالظبط، اللي ساكن في شارع البيت المسكون، تحديدًا اللي ليه حكاية مرعبة مع البيت ده، ويمكن لسه لها أثر في حياتي لحد دلوقتي، بعد ما وصلت ٣٠ سنة.. اتولدنا لقينا البيت ده على حاله كده، لا نعرف مين بناه ولا هجره وساب ليه، ولا حتى…

    أكمل القراءة »
  • روايات شيقه362281329 6839985709346131 3345976755674043687 n

    رواية زواج لم يكن في الحسبان الفصل الاول

    ” زواج لم يكن في الحسبان ” الجزء الأول يونس : ادخلي يا رغد رغد بتوتر : ادخل فين ؟ يونس بغضب : مش ناقصة غباء على آخر الليل تعالي يا رغد مش هاكلك يا بنتي أدخلي فدخلت رغد الشقة وهي تحمل فستانها الأبيض بيديها الاثنين والتفتت خلفها بخوف عندما وجدت يونس يغلق الباب رغد بغباء : قفلت الباب ليه…

    أكمل القراءة »
  • قصص354056680 6278227525605002 6562441194751052979 n

    يوم مرعب

    أنا في مَوقف حياة أو موت دلوقتي جسمي بيترعش جداً وقَلبي بيدُق، من أقل من يوم كُنت في شُغلي وفاضل ساعة والشيفت بتاعي يخلص كُنت سايق المترو وطالع بيه من مَحَطة مُعينة مش هقدر أقول اسمها وداخل على محَطة تانيه، ومَعروف عَن المَحطة دي إنها فاضية والدُنيا كمان ليل ومافيش حَد، طبيعي لما بوصل بهدي من سُرعة المترو فهديت ودوست…

    أكمل القراءة »
  • قصص361842789 869875534564593 2045672801864598592 n

    قصه قبر ادم (قصه كامله)

    اي حرب في الدنيا دي ليها نهاية إلا حرب الخير والشر.. حرب ملهاش نهاية، الخير بينتصر في جولات والشر بينتصر في جولات.. وربنا هو بس عالم بالنهاية .. قبر آدم الجزء الاول اي ممكن يكون احساس اي شخص مننا لو دخل في يوم ونام.. صحي لقي نفسه بيدفن، بيقال ان الإنسان الميت بيحس بكل حاجة حواليه من تغسيل وتكفين حتي…

    أكمل القراءة »
  • قصص358568082 2032246023795935 6386175369315845632 n

    قصه خبايا الجن

    من وأنا صغير، كنت بخاف أوي من صوت القطط، وخصوصاً في الشتاء، مكنش فيه تفسير للاحساس اللي بيبقى جوايا ساعتها، غير أني خايف ومرعوب، ولما كبرت فهمت أن موسم تزاوج القطط بيكون في الشتاء، والصوت اللي بيصدر عنهم ومنهم ما هو إلا نداء للتزاوج، التفسير منطقى وطبيعي وحقيقي، إلا إن خوفي من الصوت وطريقتهم ما اختفاش من جوايا، وفضلت ملازمني،…

    أكمل القراءة »
  • قصص358628764 649032837141378 2313281980270825953 n

    قصه متسولة كعابيش

    الفقدان أمر مش سهل… كتير بنفقد ناس بنحبهم أو يحبونا، بس بنبقى على أمل أنهم هيرجعوا.. واللي يوجع إن ساعات منهم ناس بترجع وساعات تانية ناس لأ..لكن الأصعب إن طفلك يضيع منك وتعافر مع الزمن عشان تلاقيه.. مش سهلة على أي حد يتقبلها.. طب هو التسول مهنة ولا التسول بيحصل عشان الإحتياج؟ عمري ماحسيت إن الشحاتين أو اللي بنسميهم المتسولين…

    أكمل القراءة »
  • قصصt1

    قصه بنت ابليس

    “بنت ابليس” “لا تتخذون قرار تندمون عليه ف القرار لكم والانتقام لي” اللعنات باب مفتوح من الشر مش كله بيعرف يواجهة لانه لو معرفتش تقاوم هتموت والي حصلي مش شوية رسائل من الاموات او باب من اللعنات اتفتح هنا هحكيلكم قصتي بس نصيحة مني بلاش تدخل ف تحدي انت مش قده لكم عالمكم ولي عالمي … انا ياسمين شخصية اجتماعية…

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى
نبضات قلب الأسد الفتاة والشخابيط