روايات شيقهرواية حب بعد خداع

رواية حب بعد خداع الفصل التاسع عشر بقلم دينا محمود

 حب بعد خداع

الفصل التاسع عشر

بقلمي دينا محمود

غرام بصت ل دكتور جون ولسه هتتكلم اخدت بالها من سليم الوقف قدامها وساعتها عرفت انها رجعت لنقطه الصفر تاني حست تلكانت بيتعملو بقالها سنه مكنش ليا اي لزمه لمجرد انها بصت لسليم

جون:دكتوره غرام

غرام:ها

جون:هتشتغلي مع الدكتور سليم

غرام :اكيد اكيد بس لزم امشي دلوقتي عشان اشوف المريض العملتلو العمليه امبارح

جون:اكيد طبعا اتفضلي

غرام خرجت بسرعه وكانت بتحاول تسيطر علب انفعالتها وراحت علي مكتبها بسرعه وقعدت علي الارض من الصدمه

غرام لنفسها:هو ورايا ورايا ليه انا خلاص كنت اتعوت اعيش من غير ومصدقت شلت حبو من قلبي

لي كل مره بيكون مصر يرجعني تاني لنقطه البدايه بس المره دي لاء ياسليم مش هخليك تأثر عليا تاني انا ال هختار حياتي بأيدي ومش مسمحلك تاني تدمر حياتي

سليم خرج من مكتب دكتور جون وجري ورا غرام ووصل عند مكتبها واتنهد شوايه عقبال ميدخل ويواجها وغي الاخر قرر وخبط علي الباب

غرام قامت من علي الارض وعدلت نفسها واذنت بالدخول

غرام بحديه:خير يادكتور في حاجه

سليم:اي دكتور دي ياغرام

غرام بحزن:اظن ان احنا هنا دكتور ودكتوره في تيم واحد ومفيش اي بينا غير كده وارجو يكون التعامل علي اساس كده وبس

سليم:غرام ارجوكي اسمعيني

غرام:الأول اسمي دكتوره غرام مش غرام وياريت نحافظ علي الالقاب بيبا يا دكتور واتفضل بقا عشان ورايا شغل ولو في اي حاجه ممكن تبعت اي حد من الممرضين البره

سليم:اتغيرتي اوي يا غرام

غرام:اتفضل بره يادكتور

سليم خرج وساب غرام المانت خلاص هتنهار قدام سليم وكانت ماسكه نفسه بالعافيه

_____________________

عامر:يا داليا حرام عليكي البتعمليا في ده والله العظيم بحبك انتي لزم تديني فرصه

داليا: اه وفي الاخر تسبني في فرحي ذي م المحروص اخوك ساب غرام

عامر:اولا اتكلمي عن سليم بطريقه احسن من كده سليم ده اخوايه للكبير ياداليا وهو المربيني ثانيا انا مش ذي سليم وبعدين سليم مشي عشان كان في مريض لازم يلحقو وانتي دكتوره وعارفه

داليا: انا إلا اعرفو يا دكتور ان احنا منفعش لبعض ريح نفسك بقا وسبني في حالي ومتنساش ان بنت عمك

عامر:مهو عشان بنت عمي مش هسيبك ياداليا وخليكي عارفه ان لو مبقتيش ليا مش هتبقي لحد غيري

داليا:سلام يا عامر

داليا قفلت مع عامر وفضلت تعيط كتيررر

داليا لنفسها:للإسف بحبك يا عامر بحبك اوي اوي بس مش هقدر أكرر مأسات غرام تاني مش هقدر ابقا العروسه ال عريسها يسيبها يوم فرحها مش هقدر استحمل نظرات الناس ليا وكأني عامله حاجه غلط انا اسفه ياعامر بس انت ذيك ذي اخوك كلكو واحد

_________________

في مستشفي باريس

ليان:غرام شوفتي الدكتور الجديد بيقولو بروفيسور في الجراحه هيبقا في منافسه كبيره بينكم صح

غرام:…………..

ليان:غرام غرام غرااااااام

غرام بشرود:نعم يا ليان

ليان:ده انتي مش معايه خالص

غرام:لا معاكي معاكي

ليان:شوفتي الدكتور الجديد

غرام ايوه وانا وهو هنشتغل مع بعض

ليان: بجد انتو هتعملو شغل حلو اوي

غرام:انا همشي يا ليان عشان حاسه ان مضايقه شوايه

ليان:طيب استني نتمشى مع بعض

غرام:بليززز ليان عايزه افضل مع نفسي شوايه

ليان: اوكي بس خلي بالك من نفسك

غرام مشت وليان كانت مستغربه غرام عشان اول مره تشوفها كده

غرام فضلت تتمشي ف شوارع باريس مكنتش عارفه رايحه فين كانت عامله ذي التايهه ال مش عارفه رايحه فين لغيط اما لقت كورسي قعدت عليا

غرام لنفسها:مضيعيش العملتيه كل في لحظه غضب انتي مش ضعيفه عشان تيأسي كده وهو ولا حاجه بالنسبالك انتي لازم تتاقلمي علي وجودو يا غرام هو معملكيش حاجه غير الجرح والاذي وبس

غرام اخدت قرارها ال مش هترجع في تاني ورجعت المستشفي تاني

ليان:رجعتي تاني لي

غرام بضحك:وحشتيني قولت اجي اشوفك واطمن علي طانط

ليان :سبحان مغير الاحوال انتي مش شوايه مكونتيش طايقه نفسك

غرام: قوري بقا

ليان لاء انا هسيبك بقا عشان عندي عمليه دلوقتي

غرام:اوكي بالتوفيق

ليان مشت وساب غرام وغرام اتفجات بكريم

غرام بمفاجاه:مش معقووول كريم

كريم بصدمه:غرام مش معقول اي الصدفه الحلوه دي

غرام:انا مش مصداقه انت ورايا ورايا كده

كريم بضحك:مش قولتلك مش هسيبك في مكان لوحدك

غرام:بس المره دي اتاخرت شوايه

كريم بضحك:بس جيت

غرام:وهتشتغل مع تيم مين

كريم بضحك وانتي مالك انتي

غرام بضحك:طب والله وحشتني غلستك يا غلس

كريم:وانتي وحشتيني والله المهم مع دكتوره كدهحتي مش مجمع الاسم اسمها تينا ليان

غرام بضحك:دكتوره ليان

كريم: الله ينور عليكي بذمتك ده اسم

غرام:مالو الاسم

كريم:اسم مقرف اوي الصراحه ملوش معنا

غرام وهي كاتمه الضحكه:احب اعرفك دكتوره ليان صحبتي

كريم بصدمه: اكيد فرنساويه ومش بتفهم عربي صح

ليان:اهلين دكتور كريم اسمي مسببلك مشكله اي بقا

كريم بصدمه: لا لا انا كنت بقول اي الاسم الجميل ده اصلا الواحد في مصر ودنو خدت علي الاسامي المعفنه ذي غرام

غرام بضحك:مالو اسمي يا سي كريم

كريم بغمزه :لمي الدور بقا انا ذي اخوكي

غرام:انا شم فضيالك عن اذنكم

ليان:انت انت الدكتور كريم الهيكون معايا

كريم:اه وحضرتك دكتوره ليان

ليان بضحك:فيك تقول لي لي علي طوال انا دلوقتي عندي عمليه لو عايز تاجي تحضره تعال

كريم: اوكي هتعقم وهاجي

ليان:اوكي

_____________

بقلمي دينا محمود

في مكتب غرام

سليم: ممكن ادخل

غرام:اتفضل ي دكتور

سليم:في عمليه الممرضه قلتلي عليها دلوقتي هتدخلي معايه ولا لاء

غرام:اكيد ده شغلي وانا المسؤله عن الحاله دي اكيد هدخل

سليم:اوكي العمليه هتبدا بعد عشر دقايق

غرام:اوكي

غرام راحت ؤضه التعقيم وجهزت نفسها ودخلت العمليات

سليم:هنركن اي خلافات علي جنب وهنركز علي الحاله

غرام انا مش عيله صغيره ودي مش اول مره اعمل عمليه وفر ده لنفسك

سليم: ماشي هاتي المقص

غرام: اتفضل

سليم عمل العمليه هو وغرام والعمليه كانت ناجحه جدااا وغرام خرجت وسابت سليم في ؤضه العمليات

سليم خرج ورا غرام

سليم: غرام انا لازم اتكلم معاكي ارجوكي اديني فرصه افهمك وشرح موقفي

غرام ببرود:موقف اي يا دكتور اظن العمليه كانت ناجحه شرح اي بقا

سليم:غرام انتي عارفه انا قاصدي اي كويس

غرام:للمره التانيه اسمي دكتوره غرام ثانيا مفيش بيني وبينك تخليك تعلمني ب الطريقه دي انا مسمحلكش اصلا

سليم:غرام متنسيش انك بنت عمي ولسه مراتي

غرام بنت عمك ماشي لكن مراتك دي لاء ولا تحلم ان اكون مراتك فاهم ولا لاء

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
نبضات قلب الأسد الفتاة والشخابيط