روايات رومانسيهرواية زين و القمر

رواية زين و القمر الفصل الثامن

الفصل الثامن
السلام عليكم
وقفنا الفصل اللي فات عند لحظه اختطاف قمر

زين شاف قمر وهي متشاله ومتخدره واتحطت في العربيه واختفت في ثواني وهو واقف مكانه متكتف

زين : يارب روحتي فين يا قمر يا تري انتي فين
ايوه ياراغب عملت ايه
راغب : بندور لسه يازين
زين : يعني ايه فص ملح وداب انا عايز اعرف راحت فين
راغب : وانت تقربلها ايه تهمك
زين : ايوه تهمني اوي
راغب : تعرفها يا صاحبي ولا شكلك وقعت
زين : لا موقعتش بس كل الحكايه أنها صديقه ملاك
راغب: أنت تقدر تكدب علي كب الناس إلا انا يا زين
انا راغب
زين : وهكدب عليك ليه دي كل الحقيقه
راغب : اقولك انا اصل من نبره الخوف في صوتك دي يبان انك بتحبها اوي وخايف لتخسرها

زين بارتباك : لا مش بحبها واقسملك أنها لسه ما شافتنيش ولا تعرفني اخلص بقا
راغب :خلاص عرفنا مكان العربيه راحت في طريق ”””””””’ الصحراوي عارفه
زين :ايوه عارفه انا قريب هسبقكو علي هناك وحصلوني
راغب :تمام
اغلق زين هاتفه مع صديقه راغب واخذ يفكر في ما قاله
هل صحيح أنه احبها ولماذا هو خائف هكذا لما هي
ماذا فعلتي بي ولماذا انتي بالتحديد ياقمر أيعقل أن راغب فهمني ولاكني لا أستطيع أن أحب ثانيه أخشي من الانكسار
هل يعقل أن تكون مثل هاجر
لا فهي لا تعرفني بعد
وصل زين الي المكان بعد عده حوادث تفاداها بصعوبه لانه كان يسوق بسرعه كبيره

******استغفر الله********
بالداخل
بدأت قمر تفوق من اثار المخدر
قمر : اه اه راسي انا فين ايه المكان دا
ثم شهقت شهقه تدل على معرفتها
فلاش بااااااك

كانت تقود سيارتها مستمتعه باغنيه فيروز
وفجأة ومن دون سابق إنذار وقفت
قمر : اوف اي دا مش معقول تكون خلصت بنزين انا لسه مالياها الصبح
وترجلت من السياره لتري لماذا توقفت
اي دا شكله البنزين فعلا وبعدين بقا في المصيبه دي
لتري أمامها سياره لتشير لها ليترجل من السياره
رجلين ضخام البنيه
قمر بخوف :لا شكرا
الرجل :ليه بس دا احنا جاينلك مخصوص
قمر :حاينلي انا لالالا شكرا
ولم تكمل باقي كلماتها حتي وضع منديل علي انفها به بعض المخدر

باااااااااااااك
يعني انا كدا مخطوفه
لا يارب لا
طب مين اللي خطفني انا مليش أعداء يارب
فزعت علي صوت الباب يفتح ويدلف منه أحد الاشخاص
قمر : انت مين
الشخص: ايه ياقمر ما عرفتنيش
قمر : لا انت مين انا مش شايفاك تعالي هنا في النور
الشخص : تؤ تؤ تؤ كدا ازعل
قمر بخوف : طب طب انت خاطفني ليه انا ماعملتش حاجه
الشخص : لا عملتي وعملتي كتير اووووي ها افتكرتيني
قمر : ماجد ماجد انت اللي خاطفني. مش ممكن دا انت صديقي وبعتبرك اخويا
ماجد بعصبيه : لا مش اخوكي انا مش اخوكي فكري فيا علي أساس زوجك وحبيبك انتي عارفه
اني بحبك من زمان وصارحتك بدا وقولتليلي انك بتعتبريني صديق وقولت ماشي علشان ما اخسركش
شويه شويه هتبدا تحبني قولي انك موافقه تتجوزيني وصدقيني مش هعمل فيكي حاجه وما حدش هياذيكي انا هحميكي
حتي من نفسي
انا انا بحبك لا انا بعشقك تعالي نتجوز ونمشي من هنا ونسافر بره نبني حياتنا

وضعت قمر يدها الاثنين علي أذنها وصرخت صرخه هزت جدران الغرفه
قمر: انت لا يمكن تكون ماجد اخويا وصديقي انت مريض نفسي انت عارف انت بتقول ايه

ماجد : اه مريض انا مريض بيكي انت مرضي وهوسي
قمر : بس بقا ما تخلنيش اخاف منك
ماجد : قولي انك موافقه تتجوزيني بس
قمر : لاااااااااااااااا انا ما بحبكش ومش هتجوزك
ماجد : لا غصب عنك هتتحوزيني مش بمزاجك

قمر : مش هتجوزك وشوف هتعمل ايه
ماجد : انتي الجانيه علي نفسك
واقترب منها مالك ليقبلها ولاكن صرخت قمر ودفعته
بعيد عنها فاضطر الي تكتيفها
وبدأ بلاقتراب منها تحت معارضتها
فصفعها صفعه اغشي عليها بعدها وبدأ في الاقتراب
لينفذ مخططه بامتلاكها

علي الجانب الآخر كان زين قد وصل الي المكان وأخذ يدرس مداخل ومخارج المكان
حتي وصل إليه صديقه راغب
زين : اتاخرت ليه ياراغب
راغب : الطريق بس وجينا اهو يله ندخل
زين : ممكن يكونوا عملو في ٠٠٠٠٠٠ ولم يكمل حتي سمع صراخ قمر
زين : انا مش هقف اتفرج انا داخل
راغب استني بس يا زين انت مش شايف المكان متلغم رجاله
زين : انا هدخل من الشباك اللي فوق وامني وابعت الرجاله من هنا
اعطي راغب الأوامر بالاقتحام
دخل زين الي الداخل وأخذ يدور في الغرف واخر غرفه كاد أن يفتحها ولاكنه توقف عندما وضع احدهم في رأسه من الخلف مسدس
الشخص : اقف مكانك
أدار زين وجهه ورفع يديه
زين : لا يا راغب ماتضربش ممكن يقتلني
التفت الشخص لينظر الي المسمي براغب
فأمسك زين المسدس منه وضربه في برأسه من الخلف
وتقدم الي الغرفه
وجد قمر مربوطه علي سرير وشخص يحاول التهجم عليها وهي لا تتحرك
ذهب إليه زين وأخذ يسدد له اللكمات ولاكن الآخر لا يعبأ
زين: انتي مين وليه تخطفها
ماجد : قمر حبيبتي هنتجوز ونسافر صح
وكلما يسمع زين كلام ماجد يهيج أكثر ويضربه
راغب : خلاص يا زين هتموته
زين : لازم اربي ابن ال ”””””’ دا كان بيتهجم عليها
راغب : زين البنت يازين شكلها لسه مغمي عليها

زين: قمر
وهرول باتجاهها
زين : قمر قمر فوقي ياقمر
راغب : لازم تروح المستشفي يله بسرعه احنا ما نعرفش فيها ايه
زين : ماشي انا هاخدها وحملها ووضعها بالسياره وساق باقصي سرعه
زين : خليك معايا ياقمر قربنا اهو
وصل زين للمستشفي وحملها وذهب بها الي الداخل

زين : دوكتور انتو يا حمير ياللي هنا عايز دكتور بسرعه
توجه ايه دوكتور وبعض الممرضين
الدوكتور: طب ممكن حضرتك نوديها غرفه الكشف بس
زين : هي فين الاوضه انا هوديها
الدكتور : من هناك اخر الطرقه علي اليمين
زين : بسرعه وأثناء ذهابه الي الغرفه قابل شخص ما

الشخص : قمر حبيبتي فيها ايه وأخذها من زين
قمر قمر حبيبتي فيكي ايه ردي عليا
حصلها ايه رد عليا
زين : وانت مين انت واخدها منه
الشخص : سيب قمر واخدها ودخل اوضه الكشف وبعت لدوكتور زميله يكشف عليها

الدوكتور : ماتخافش هي كان عندها انهيار عصبي
اتعرضت لضغت وصدمه شديده وما قدرتش تتحمل ودا ادي الاغماء احنا ودينالها حقنه مهدئه
وهتفوق علي بكره الصبح

الشخص : انهيار شكرا ليك
زين : عندها ايه ومين انت
الشخص بصوت عالي : انا اللي عايز اعرف حصلها ايه لكل دا وايه اللي وصلها للانهيار
زين : حكي له ماحدث
الشخص : حبيبتي يا قمر انا متشكر لحضرتك جدا تقدر تتفضل
زين : مهو انا مش عارف انت مين علشان اقدر اسيبها وامشي
الشخص بابتسامه : ممكن اكون حبيبها
زين وشه جاب الوان : ايه حبيبها ازاي قمر ماعندهاش حبيب
الشخص : متاكد
زين : 😟😟😟😟😭
الشخص : شوفت عموما يا سيدي انا اسر اخوها وبتدرب هنا
زين : 🌝 بجد انت اخوها يعني مش حبيبها تعالي بالحضن ياراجل
اسر : مالك انبسط كدا ليه
زين بتوتر: لا ولا حاجه اصل قمر المصممه الرئيسيه لشركتي ونص الشغل واقف عليها وهي موظفه فوق الممتازه

اسر : علي العموم انا متشكر جدا لحضرتك ممكن تاخد اجازه يومين
زين : طبعا من غير ما تتكلم احنا يهمنا صحتها

اسر : تقدر تتفضل انت وانا معاها
زين : ماشي بس ياريت تطمن اللي في البيت لأنهم دلوقتي قلقانين
اسر : اووووف ماما هنبدأ التحقيق شكرا انك فكرتني

زين : ولا يهمك استأذن انا بقا
اسر : مع السلامه

*******الحمد لله*********
الام : انا قلبي مش مطمن هتكون راحت فين بس
شمس : ايه يا ماما مانتي عارفه انها بتخرج بره الشركه ساعات تاخد قياسات وتدور علي موديلات وبنتك مهوسه مش ناقصه

الام : لا انا قلبي واجعني قمر فيها حاجه انا كلمت اسر من شويه وهو كويس
انا مش مرتاحه وهي مش بترد علي لونها
شمس: اهو ياست ماما ولا تزعلي بتتصل اهي
الام: ايوه يا قمر انتي فين يا بنتي
اسر : انا اسر يا ماما
الام بخوف : قمر فين قمر جرالها حاجه يا اسر
اسر : لا ياست الكل بس هي جالها شغل مستعجل وكان لازم تروح تعمله
فرنت عليا وروحتلها وهنرجع بكره أن شاء الله

الام : انا عايزه اكلمها بنتي فيها حاجه
اسر : يا امي هي كويسه بتاخد شور وهتنام علشان شغلها والصبح هتكلمك
سلام بقا يا امي علشان هلكان من التعب وهموت وانام واغلق اسر الخط

شمس : ها يا طمطم اطمنتي وكمان اسر معاها
الام : ربنا يستر انا مش مرتاحه

علي الجانب الآخر أخرج اسر زفيرا قويا
اسر : الحمد لله ماكشفتنيش
وفضل سهران جمب قمر لغايه ماسمع قرأن الفجر وراح يتوضي واتوجه لمسجد المستشفي

******الله اكبر******
خرج زين من المشفى متوجها إلي بيته وصعد الي غرفته
حاول النوم كثيرا ولاكن جافاه وأخذ يتقلب علي السرير
لم يستطع النوم فارتدي ملابسه وأخذ مفاتيحه وركب سيارته واتجه للمشفي
زين : يووووووه انا ايه اللي جابني هنا وليه مش عارف انام ومين اللي كان خاطفك دا وليه
اوووف انا هطمن بس وامشي
ودخل المشفي ورأي أخيها وهو متوجه الي مسجد المشفي

دخل الغرفه وكانت نائمه زي الملاك واطمن عليها

دخل عليها زين وكانت نائمه كا الملاك مسح بيدها علي شعرها
زين : ربنا يرجعك سالمه غانمه مش عارف كل لما اكون قريب بحس بحاجات غريبه حاسس طول الوقت اني خايف عليكي بحس بقلبي بيدق جامد ببقا حاسس أنه هيخرج من مكانه

ربنا يرجعك ليا وتكوني ملكه قلبي
هقوم بقا

ذهب زين وهو مبتسم الي بيته ونام بسلام

***** اللهم لك الحمد********
في صباح اليوم التالي
علمت ملاك بما حدث لقمر وقررت الذهاب لزيارتها
وفي طريقها خارج الفيلا
رأت رعد قادم من بعيد فخطرت لها فكره خبيثه
ثم ابتسمت وأخرجت هاتفها من حقيبتها ووضعته علي أذنها
وعبثت قليلا بقيبتها دليل علي ضياع شئ منها في الحقيبه
واقتربت منه وبدأت بالكلام
ملاك : اه يعني قدامي نص ساعه كدا واكون قدامك

ملاك: لا ياحبي هو انا اقدر برده جيالك اهو وعندي ليك مفاجئه
اه مفاجئه هاتعجبك اوي

ملاك: قررت اخدلك معاد من بابا مش انت دايما كنت عمال تقول عايز معاد مع والدك اهو يا سيدي

ملاك : بجد والله انا مبسوطه أوووووووي

طب سلام هكلمك تاني
باي يا حبي
ازيك يا رعد بتعمل ايه هنا
رعد : مالك انتي وبعدين انتي بتكلمي مين ها وخارجه تتصرمحي
ملاك : بصفتك ايه بتسالني
رعد : ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
ملاك : شوفت مش عارف اقولك انا انت بالنسبالي زي زين بالضبط سلام يا أبيه
رعد: ملاك
ملاك : ايوه يا أبيه
رعد : انا مش اخوكي ومش ابيه وهسيبك تخرجي براحتك بس علي الله اعرف انك كلمتي حد ولا قابليته هيكون اخر يوم في عمرك

انا بحبك وهتجوزك ومش هسيبك لحد ابدا

ملاك : يأااه الكلمه دي كان نفسي اسمعها من زمان
ايام ما كنت لسه صغيره بالنسبالك ايام ماكنت اختك الصغيره
فاكر لما جيت اعترفلك بحبي زعقتلي وقولتلي اني اختك ورايح تخطب واحده بتحبها
سلام يا ها يا أبيه وذهبت

رعد بحزن : عارف اني غلطت بس مش هسيبك ابدا وركب سيارته وذهب ورائها

****أستغفر الله*******
لدي شمس
شمس : ربنا يسامحك يا ماما تصحيني من النوم مخصوص علشان انزل الجامعه يحرق الجامعه
علي سنين الجامعه واللي عايزين يخشو الجامعه

شمس : وانتي يا زفته علا مش عايزه تردي ليه

عاااااااااا هموت مش تفتح انت يا اعمي ولا راكب عربيه بفلوس بابي وأوامر مامي
هو انت
مالك بخوف : جرالك حاجه انتي كويسه صح اتعورتي
شمس : ما خلاص عايز تموتني وقلنا ماشي إنما عايز تخليني متهوره بالعافيه ليه ها ليه
مالك : ايه ايه مسوره وانفجرت خلاص اسكتي
مانتي زي القرده اهو مجرالكيش حاجه

شمس بغيظ : اه قرده ومش هموت وبعدين انا كل لما اروح في مكان تتطلع في وشي عاملي زي فرقع لوز ليه ها
مالك : انا اللي بيتهزلي اكبر شنب فيكي يا جمهوريه يتقالي فرقع لوز هههههههههه ههههههه
وبعدين يا ستي علشان بحب اللبن بالموز

شمس : طب وسع بقا علشان انا علي أخري وعندي محاضرات ومش فاضيه
وضع يده أمامها : رايحه فين لسه ما خلصناش كلامنا

شمس يرفعه حاجب : ايدك لا توحشك يا كوتش
مالك : عارف انك مجنونه وممكن توحشني فعلا هو حد قالي دا انا شايفك بعنيا دول

شمس : كويس انك عارف
مالك : طب عايز اتكلم معاكي شويه
شمس : مش شايف كدا اني واحده كدا شايله كتب ومتوجهه لجامعتي وكيوته كدا

مالك : هههههههههه. مش عليا انتي ما بتحضريش اصلا
شمس : اي قصف الجبهه ده احم عايز ايه
مالك. تعالي نروح اي مكان مش هينفع نتكلم هنا

شمس : فيها اكل
مالك : هههههههههه اه فيها اكل انا مش عارف انتي بتودي الأكل فين

شمس : بدأنا في حلقه القر والحسد بقا المهم عايزه اكله سمك وجمبري كدا حلوه ( علشان انا برده يا ايه ما كلتوش من زمان😂😂😂😂)

مالك : ماشي اللي تعوزيه
شمس : ثواني يا برنس كدا
وهذا فونها واتصلت علي رقم وجعلت صوتها رقيقا
وأخذت نفسا عميقا وأشارت لمالك بيدها علامه للسكوت

شمس : الو ايوه يادوكتور
انا بعتذر عن الحضور النهارده ممكن انا عارفه أن حضرتك محترم وجنتل واكيد هتراعي ظروفي

ملحوظه ( شمس عندها تدريب مع الدوكتور ولازم تحضر )
الدوكتور : مش فيه سبب ولا من غير سبب
شمس : ايوه طبعا يا دوكتور اصل عملت حادثه في واحد معاق رقبته معووجه كامع هيموتني وعنده
معاق من كل حته ولازم اخدت المستشفي

الدوك : اكيد طبعا
شمس : متشكره طب وبالنسبه للتدريب اللي عليه الدرجات
الدوك : اعتبريه في جيبك انا عارف انك مجتهده
ولولا العذر اللي عندك كنتي حضرتي
شمس : اه والله يادوكتور عذر قهري فيه جمبري
لازم اقفل دلوقتي وشكرا يا دوكتور
مالك : هههه هههههههههه يخربيتك انا معاق هههههههههه بتظبطي الدكاتره
ههههه يا مسيطر انت يا جامد. هههههههههه
شمس : امال ياابني هو انا اي حد

مالك : لو فيه كمان نص واحده منك كان العالم خرب
قدامي يله قدامي
شمس بما انك عكرت مزاجي وكنت هتموتني عندي 3 شروط لازم تنفذهم

مالك : كمان بتتشرطي قولي
شمس : عندك مانع
مالك : اخلصي
شمس : أولهم انت اللي هادفه بما انك اللي عازم
مالك :اكيد يعني ماشيه مع سوسن انتي
شمس : وثانيا هتقولي حاجه ترفع معنوياتي اللي احبطها وثالثا هنحلي بعد الاكل يله ارفع معنوياتي

مالك : احم. انتي حلوه بشكل ملفت حاجه اقرب من الخيال زي نسمه جميله عدت دق القلب وفجأة مال
خليكي دائما رافعه راسك وسط الكل ووسط ناسك
خليكي دايما اميره علي كل البنات

( شاعر الواد اوي 😂😂 اسراء وايه وغاده مش لاقيه حد يقولي الكلام ده ليه 😭😭 )
شمس : شكرا يله بقا عايزه اكل
مالك : يعني شغال رافع معنويات وكمان مش عاجبك
وواكلك علي قفايا كمام
شمس : طب انا ورايا محاضره وبعدين رايحه الجيم عندي تدريب
مالك ؛ ما بلاش التدريب ده اصل ايدك ما شاء الله ريشه يعني
شمس : احنا هنقضيها هنا بقا قول انك مش عايز تاكلني وبخيل
مالك : لا ماشين اهو وبعدين انت مش شايفه انك عماله تشتمي مديرك.
شمس : ببرود عاجبك
مالك بغيظ : عاجبني هو انا اقدر اتكلم ما أنا عارف اللي فيها والنبي شكلك الراجل مش انا

وذهبا سويا

يا تري مالك عايز شمس الطفسه في ايه ؟؟؟

وقمر هتعرف مين اللي أنقذها ولا لا ؟؟؟؟
واي مصير اللعبه اللي بتلعبها ملاك علي رعد ؟؟؟؟؟

صفحتنا علي فيس بوك

تحميل تطبيق لافلي Lovely

قصه بيت النمس

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
نبضات قلب الأسد الفتاة والشخابيط