روايات رعب
-
قصة الحقد قتلهم كاملة
الجزء الأول من قصتي الجديده (الحقد قتلهم) • انا احمد وها احكي قصتي مع ملك الجان والبير • انا شاب طموح زي اي شاب • بحلم بحياه سعيده وكويسه ومريحه • كنت شغال موظف في شركه معروفه • وبحكم خبرتي وصلت لمركز كبير فيها • ممكن نقول اني بقيت مدير فيها بس كان سني صغير • انا كان ليا أصحاب…
أكمل القراءة » -
قصة الدجال كاملة
لجزء الأول من قصتي الجديده (الدجال) • انتشرت في الفتره الاخيره الأعمال والدجل والشعوذه وتسخير الجن لأعمال غير مشروعه وملعونه • انا واحد من الناس الي اتعمل فيها العمل دا ولحد دلوقتي مش لاقي مراتي • ها احكيلكم الي حصل معايا بالظبط • انا محمود مهندس معماري في احد المشاريع • متجوز وعندي طفل وعرفت مراتي من ايام الجامعه •…
أكمل القراءة » -
قصة النداهة كاملة
الجزء الأول من قصتي الجديده ( النداهه ) • لما اتعدي حدوده اخدته النداهه لحد المكان الملعون ومات فيه • انا طارق الفيومي ودي قصتي مع النداهه • كنت في مصر في كليتي وكان معروف ان الفلاحين أماكنهم جميله ومليانه ترع وأراضي وحجات كتير حلوه • بس كنت عارف من زمان اووي من جدي الله يرحمه • ان كان في…
أكمل القراءة » -
قصة تحذير كاملة
الجزء الاول من قصتي ( تحذير ) تحذير [ ] سمعت كلام كتير عن الجن العاشق والتلبس في الحمام [ ] والمس والتلاعب في العقل والأشياء المرعبه كلها [ ] انا نورا ودي قصتي مع الحمام والظواهر الغريبه [ ] انا طالبه ومن الشخصيات سريعه الغضب والعياط [ ] دايما مبعرفش اتخطي اي عقابات في حياتي غير بالمشاكل او العياط…
أكمل القراءة » -
قصة البيت المسكون
الجزء الاول من قصتي الجديده قصتي الجديده ( البيت المسكون ) [ ] انا كنت عارف من اول ما دخلت البيت وهوا في حاجا غلط في المكان [ ] انا سامح ودي قصتي مع البيت المسكون [ ] انا شاب مكافح ونفسي اكون حاجا كويسه في المجتمع [ ] اجتهدت على نفسي وبقي معايا وظيفه كويسه والراتب بتاعها يقدر يعيشني…
أكمل القراءة » -
قصة شبح داخل المرايا
شبح داخل المرايه “” النهـاردة الخميس “” حابب اكتب فى الأچندة الخـاصة بيا كل حـاجة حصلت النهـاردة .. انـا مش من طبعـى اني بحب الكتـابة ويمكن دى اول مرة اكتـب فيها! ، بس بكـتب عشـان حكيـت ومحدش فى البيـت صدقنى! .. خليني اقول ان النهـاردة حصلى موقف غريب ، مـرآية الحمـام فيهـا شيء غامض ومخيـف! قبل ماحكى لازم تـعرف كويس…
أكمل القراءة » -
قصة الكتاب ولوسيفر
القصه الكامله من ( الكتاب ولوسيفر ) مستحيل يكون الي حصل دا بجد اكيد انا بحلم القصه الي حصلت مع بنت طالبه في الجامعه ومن الناس المجتهده الي بتسهر عشان تكون متفوقه في دراستها كانت في مكتبه في الجامعه وكانت ديما بتبحث عن حجات تبع دراستها لزياده درجاتها في الأعمال السنويه وكانت بتتاخر اوقات كتير في المكتبه وكان من طبع…
أكمل القراءة » -
قصة اوضة المرايا
“القصة مستوحاة من أحداث حقيقية”كل مرة بيبقى عندي نفس التحمس كإنها أول مرة…أول اكتشاف لمقبرة، أول قراية لجدرانها، أول رؤية للموميا اللي فيها…اتبلغت إن في موقع جديد محتمل في “تل بسطة” قرب الزقازيق، العمال هناك اكتشفوا نفق تحت الأرض، نفق يدوي، مش طبيعي كإنه محفور وليه نمط معين…“تل بسطة” مليانة آثار ومعابد وأطلال لقصور ملوك، روحتها مرتين بس قبل كده…
أكمل القراءة » -
رساله واتساب الجزء الثالث و الاخير
الجزء الاخير ” رسالة من مجهول “ اللي حصل لي في قبر ابويا بعد ما حطيت الشنطة السودة في الكفن.. وشوفته قام قعد وقالي ( ملعون) خلاني اقع من طولي.. وبعدها اكتشف انه كابوس! جريت من القبر واعصابي كلها بايظة.. لكن لما رجعت للبيت اعصابي باظت اكتر!.. فتحت باب الشقة.. و اول ما دخلت لقيت امي قاعدة على الأرض.. وجنبها…
أكمل القراءة » -
رساله واتساب الجزء الثاني
رسالة واتس آب الجزء التاني… فكرة أن رسالة من مجهول يوصف لك مشهد موت ابوك.. ويتحقق المشهد بالملي.. كأنه سيناريو وهو اللي كاتبه! فكرة حرفيا خلتني مش مستوعب أي شيء بيحصل حواليا.. كنت واقف باخد غزا ابويا وعقلي مش معايا.. حسيت اني اتجنيت… بس لو حكيت لاي حد على الرسالة الغريبة دي.. كلهم هيقولوا عليا اني مجنون.. وغير كده الرسالة…
أكمل القراءة » -
رساله واتساب الجزء الاول
قوم الحق ابوك بيموت!… الرسالة دي جتلي على الواتس اب من رقم مجهول.. ومكانتش اول رسالة تجيلي منه.. الموضوع كله بدأ لما نزلت بوست على صفحتي الشخصية بطلب من المتابعين اللي عنده حكاية او موقف مرعب يحكي خاص وانا هفلتر القصص وهاخد افضلهم وهكتبها.. رسايل كتير جات لي بعد البوست ده.. على الماسنجر.. وعلى الواتس.. والحقيقة ان اغلب الرسايل دي…
أكمل القراءة » -
قربان الهلاك الفصل الرابع و الاخير
الخاتمة…. كشف المستور.. توجه أحمد مسرعا للمقابر دون أن يخبر والدته بشيء وقف بين القبرين ثم قرأ الفاتحة لهما و جثى على ركبتيه ينظر لقبر منى محدثا إياها و هو ممسك بطرف القلادة : ليه يا منى ؟ نفسي اعرف سر إصرارك إني مخلعش السلسة دي من رقبتي أبدا؟؟ كنت حاسس انك مخبية حاجة عني بس كنت فاكر ان ده…
أكمل القراءة » -
قربان الهلاك الفصل الثالث
الفصل الثالث .. الكابوس.. الساعة الثانية صباحا .. تركض فتاة شابة باتجاه المقابر و تصرخ طالبة النجدة: الحقوني ..الحقوني .. مفيش حد هنا .. تركض بكل ما أوتيت من قوة تحاول بشتى الطرق الفرار من ذلك المخلوق الذي يلاحقها دون توقف. ظلت تركض و هذا الشاب يركض خلفها محاولا اللحاق بها لإنقاذها لكن دون جدوى ؛ لتظهر أمامه فجأة عند…
أكمل القراءة » -
قربان الهلاك الفصل الثاني
الفصل الثاني ..أنتي الوسيلة .. صعدت منى لشقتها و السعادة تغمرها لكن الأمر لم يدم طويلا فقد رأت أمامها ما جمد الدماء في عروقها ، انه هو مرة اخرى ذلك الملعون كيف دخل هنا ولم تشعر به ؟ بالتاكيد ذلك السؤال عرفت اجابته فهو ساحر يستخدم سحره الاسود لتنفيذ رغباته ،نفضت تلك الأفكار عن رأسها و سألته مباشرة : انت…
أكمل القراءة » -
قربان الهلاك الفصل الاول
المقدمة … في أحد الأحياء الشعبية القديمة تدخل سيدة في نهاية العقد الرابع من عمرها و تدعى ماجدة تتلفت حولها تبحث عن منزل معين و تسير معها ابنتها منى فتاة جميلة شقراء ذات الخمس و عشرون عاما تلتصق بوالدتها لخوفها من هيئة المنازل المحيطة بهم ، لتقف ماجدة أمام بقالة صغيرة تسأل عن منزل الشيخ هارون لينظر إليها صاحب البقالة…
أكمل القراءة » -
جثة شاهر الفصل الثالث
اتلفتنا ورانا على الصوت اللي كان بيقول: -الاوامر اللي بتتكلم بيها يا مهران بيه، دي تقولها بره نطاق شغلنا.. في شركتك مثلا، أو مع موظفينك.. لكن انت هنا مالكش اي صلاحيات لا بأمر ولا حتى برأي، وأما بخصوص الصحافة.. ده شغلهم، والأخبار اللي زي دي بتخرج من الشقوق، وبيشموا ريحتها لو بينها وبينهم الف ميل، وللأسف صعب تحجم اي قلم،…
أكمل القراءة » -
جثة شاهر الفصل الثاني
تعالى بسرعة يا كريم، الحقنا.. حصلت مصيبة. ماردتش عليها، روحت بسرعة عند مدير المستشفى، همست له اني لازم امشي حالا، فيه مشكلة كبيرة في البيت، فهز راسه بالموافقة، رحبت بالضيف، واعتذرت للجميع عندي ظرف طارئ حصل في البيت، خرجت بسرعة وركبت عربيتي، سوقت العربية على أقصى سرعة، وصلت البيت في فترة قليلة جدا، فتح لي أمن البوابة، بس وقف واحد…
أكمل القراءة » -
جثة شاهر الفصل الاول
مستوحاة من أحداث حقيقية.. ج1 يوم من أيام شهر أغسطس، الجو مُقبض بسبب الرطوبة العالية، فخرجت في البلكونة وقعدت على الكرسي، كُنت بستعطف نسمة هوا مالهاش وجود، ومن الزهق اللي كانت حاسس بيه ولعت سيجارة، برغم من إني بدأت ابطلها او اقلل منها، ما هو مش معقولة وظيفتي بتحذر من التدخين وأثارة المميتة، وانا أدخن.. وكمان مش عاوز أخلف وعدي…
أكمل القراءة » -
بيت الراوي الفصل السادس و الاخير
الشخص كان باصص ليها بغضب وهو بيقول بأندهاش ” حامل !! طب ازاى !؟ ” ، فجأة اختفوا وبقيت انا واقف لوحدى في البيت ، لكن سمعت صوت ابويا تاني وهو خارج وبيضحك وبيقول ” خلاص هانت ابني قرب يجي ” ، كانت نفس الست بس بطنها كان كبير اظاهر كده انوا الشهر الاخير ، ابويا مشي من هنا والست…
أكمل القراءة » -
بيت الراوي الفصل الخامس
سمعت صوت من ورايا بيقول ” اه يا حاتم عندك ام تانية واب تاني ” كان صوت ابويا ، بصيت عليه وانا في صدمة وانا بقول ” انا مش فاهم حاجة !” ، ابويا اتكلم وقال ” حاتم احنا مكناش عايزين انك تعرف حاجة ” ، رديت وانا في صدمة ” يعني حضرتك مش ابويا ولا في الصورة دى امي…
أكمل القراءة »